The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: silva, Iandra Maria da
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3974
Resumo: This work aims to discuss questions related to the new information and communication technologies (ICTs) in the teaching of the Spanish language and the importance of such technologies in the initial and continuing education of teachers of Spanish as a foreign language. By means of the theoretical contributions of the Corpus Linguistics, Johns (1991), Sinclair (1991), Sánchez (1995) and Berber Sardinha (2000, 2004), we present concepts and educational methodologies by means of corpora and discuss the necessity of global education of the teaching staff in the use of new technologies and their tools.
id UEL-3_2e553ec72ad3563ee1cf8acf5744fcd4
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3974
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher educationEl uso de nuevas tecnologías en la enseñanza de e/le y la formación de profesoresEl uso de nuevas tecnologías en la enseñanza de e/le y la formación de profesoresTeacher EducationNew technologiesCorpus linguistics.Formação de professoresnovas tecnologiaslingüística de corpus.Formação de professoresNovas tecnologiasLingüística de corpus.This work aims to discuss questions related to the new information and communication technologies (ICTs) in the teaching of the Spanish language and the importance of such technologies in the initial and continuing education of teachers of Spanish as a foreign language. By means of the theoretical contributions of the Corpus Linguistics, Johns (1991), Sinclair (1991), Sánchez (1995) and Berber Sardinha (2000, 2004), we present concepts and educational methodologies by means of corpora and discuss the necessity of global education of the teaching staff in the use of new technologies and their tools.Este trabalho tem como objetivo discutir questões relativas às novas tecnologias de informação e comunicação (TICs) no ensino da língua espanhola e a importância destas tecnologias na formação inicial e continuada do professor de espanhol como língua estrangeira. Através das contribuições teóricas da Lingüística de Corpus, Johns (1991), Sinclair (1991), Sánchez (1995) e Berber Sardinha (2000, 2004), apresentamos conceitos e metodologias de ensino por meio de corpora e discutimos a necessidade de uma formação integral do professorado na utilização de novas tecnologias e suas ferramentas.Este trabalho tem como objetivo discutir questões relativas às novas tecnologias de informação e comunicação (TICs) no ensino da língua espanhola e a importância destas tecnologias na formação inicial e continuada do professor de espanhol como língua estrangeira. Através das contribuições teóricas da Lingüística de Corpus, Johns (1991), Sinclair (1991), Sánchez (1995) e Berber Sardinha (2000, 2004), apresentamos conceitos e metodologias de ensino por meio de corpora e discutimos a necessidade de uma formação integral do professorado na utilização de novas tecnologias e suas ferramentas.UEL2007-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/397410.5433/2237-4876.2007v10n1p155Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 10 No. 1 (2007): Formação de Professores; 155-170Signum: Estudos da Linguagem; v. 10 n. 1 (2007): Formação de Professores; 155-1702237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3974/3174silva, Iandra Maria dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:06:41Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3974Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:06:41Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
El uso de nuevas tecnologías en la enseñanza de e/le y la formación de profesores
El uso de nuevas tecnologías en la enseñanza de e/le y la formación de profesores
title The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
spellingShingle The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
silva, Iandra Maria da
Teacher Education
New technologies
Corpus linguistics.
Formação de professores
novas tecnologias
lingüística de corpus.
Formação de professores
Novas tecnologias
Lingüística de corpus.
title_short The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
title_full The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
title_fullStr The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
title_full_unstemmed The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
title_sort The use of new technologies in Spanish as a foreign language teaching and teacher education
author silva, Iandra Maria da
author_facet silva, Iandra Maria da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv silva, Iandra Maria da
dc.subject.por.fl_str_mv Teacher Education
New technologies
Corpus linguistics.
Formação de professores
novas tecnologias
lingüística de corpus.
Formação de professores
Novas tecnologias
Lingüística de corpus.
topic Teacher Education
New technologies
Corpus linguistics.
Formação de professores
novas tecnologias
lingüística de corpus.
Formação de professores
Novas tecnologias
Lingüística de corpus.
description This work aims to discuss questions related to the new information and communication technologies (ICTs) in the teaching of the Spanish language and the importance of such technologies in the initial and continuing education of teachers of Spanish as a foreign language. By means of the theoretical contributions of the Corpus Linguistics, Johns (1991), Sinclair (1991), Sánchez (1995) and Berber Sardinha (2000, 2004), we present concepts and educational methodologies by means of corpora and discuss the necessity of global education of the teaching staff in the use of new technologies and their tools.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3974
10.5433/2237-4876.2007v10n1p155
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3974
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2007v10n1p155
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3974/3174
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 10 No. 1 (2007): Formação de Professores; 155-170
Signum: Estudos da Linguagem; v. 10 n. 1 (2007): Formação de Professores; 155-170
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961606742016