Correlations between story reading and language development

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Melo, Lélia Erbolato
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4420
Resumo: Assuming that there is an extremely subtle dialectics of the real and the imaginary, and that a child’s imagination should be fed, this article intends to show, based on recent studies, that story reading may introduce the child into the writing world in an effective way.
id UEL-3_5cafc8c17d2b2edfe3898c5cf93df154
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4420
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Correlations between story reading and language developmentCorrelações entre leitura de histórias e desenvolvimento da linguagem escritaImaginationStoriesReadingWriting.Imaginaçãohistóriasleituraescrita.Assuming that there is an extremely subtle dialectics of the real and the imaginary, and that a child’s imagination should be fed, this article intends to show, based on recent studies, that story reading may introduce the child into the writing world in an effective way.Partindo do pressuposto de que existe toda uma dialética extremamente sutil do real e do imaginário, que a imaginação de uma criança deve ser alimentada, pretendemos mostrar, com base em estudos recentes, que a leitura de histórias pode introduzir a criança, de forma muito eficaz, no mundo da escrita. UEL2001-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/442010.5433/2237-4876.2001v4n1p197Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 4 No. 1 (2001): Volume Atemático; 197-204Signum: Estudos da Linguagem; v. 4 n. 1 (2001): Volume Atemático; 197-2042237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4420/23550Melo, Lélia Erbolatoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4420Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:27Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Correlations between story reading and language development
Correlações entre leitura de histórias e desenvolvimento da linguagem escrita
title Correlations between story reading and language development
spellingShingle Correlations between story reading and language development
Melo, Lélia Erbolato
Imagination
Stories
Reading
Writing.
Imaginação
histórias
leitura
escrita.
title_short Correlations between story reading and language development
title_full Correlations between story reading and language development
title_fullStr Correlations between story reading and language development
title_full_unstemmed Correlations between story reading and language development
title_sort Correlations between story reading and language development
author Melo, Lélia Erbolato
author_facet Melo, Lélia Erbolato
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Melo, Lélia Erbolato
dc.subject.por.fl_str_mv Imagination
Stories
Reading
Writing.
Imaginação
histórias
leitura
escrita.
topic Imagination
Stories
Reading
Writing.
Imaginação
histórias
leitura
escrita.
description Assuming that there is an extremely subtle dialectics of the real and the imaginary, and that a child’s imagination should be fed, this article intends to show, based on recent studies, that story reading may introduce the child into the writing world in an effective way.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4420
10.5433/2237-4876.2001v4n1p197
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4420
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2001v4n1p197
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4420/23550
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 4 No. 1 (2001): Volume Atemático; 197-204
Signum: Estudos da Linguagem; v. 4 n. 1 (2001): Volume Atemático; 197-204
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961700065280