Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fregonezi, Durvali Emilio
Data de Publicação: 1998
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481
Resumo: A historical overview of the man and the world enables us to note that the relations man/world, man/man, and man/God are not the same at all times. These relations are transformed because of the dynamics itself and the evolution of man, life and world. From the elements that follow, we will start our considerations.
id UEL-3_7012aea5a1c9089d47a497cf40fdb18e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4481
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading AndParadigmas contemporâneos de estudo de linguagem implicações no ensino de leitura e alfabetizaçãoTeachingReadingLiteracy.EnsinoLeituraAlfabetização.A historical overview of the man and the world enables us to note that the relations man/world, man/man, and man/God are not the same at all times. These relations are transformed because of the dynamics itself and the evolution of man, life and world. From the elements that follow, we will start our considerations. Uma visão histórica do homem e do mundo nos possibilita verificar que as relações homem/mundo, homem/homem e homem/Deus não é a mesma em todos os tempos. Essas relações são transformadas em virtude da própria dinâmica e evolução do homem, da vida e do mundo. A partir dos elementos que seguem, vamos iniciar nossas reflexões.UEL1998-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/448110.5433/2237-4876.1998v1n1p55Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 1 No. 1 (1998): Volume Atemático; 55-72Signum: Estudos da Linguagem; v. 1 n. 1 (1998): Volume Atemático; 55-722237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481/4455Fregonezi, Durvali Emilioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:55:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4481Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:55:39Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
Paradigmas contemporâneos de estudo de linguagem implicações no ensino de leitura e alfabetização
title Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
spellingShingle Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
Fregonezi, Durvali Emilio
Teaching
Reading
Literacy.
Ensino
Leitura
Alfabetização.
title_short Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
title_full Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
title_fullStr Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
title_full_unstemmed Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
title_sort Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
author Fregonezi, Durvali Emilio
author_facet Fregonezi, Durvali Emilio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fregonezi, Durvali Emilio
dc.subject.por.fl_str_mv Teaching
Reading
Literacy.
Ensino
Leitura
Alfabetização.
topic Teaching
Reading
Literacy.
Ensino
Leitura
Alfabetização.
description A historical overview of the man and the world enables us to note that the relations man/world, man/man, and man/God are not the same at all times. These relations are transformed because of the dynamics itself and the evolution of man, life and world. From the elements that follow, we will start our considerations.
publishDate 1998
dc.date.none.fl_str_mv 1998-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481
10.5433/2237-4876.1998v1n1p55
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.1998v1n1p55
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481/4455
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 1 No. 1 (1998): Volume Atemático; 55-72
Signum: Estudos da Linguagem; v. 1 n. 1 (1998): Volume Atemático; 55-72
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305962059726848