Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481 |
Resumo: | A historical overview of the man and the world enables us to note that the relations man/world, man/man, and man/God are not the same at all times. These relations are transformed because of the dynamics itself and the evolution of man, life and world. From the elements that follow, we will start our considerations. |
id |
UEL-3_7012aea5a1c9089d47a497cf40fdb18e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4481 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading AndParadigmas contemporâneos de estudo de linguagem implicações no ensino de leitura e alfabetizaçãoTeachingReadingLiteracy.EnsinoLeituraAlfabetização.A historical overview of the man and the world enables us to note that the relations man/world, man/man, and man/God are not the same at all times. These relations are transformed because of the dynamics itself and the evolution of man, life and world. From the elements that follow, we will start our considerations. Uma visão histórica do homem e do mundo nos possibilita verificar que as relações homem/mundo, homem/homem e homem/Deus não é a mesma em todos os tempos. Essas relações são transformadas em virtude da própria dinâmica e evolução do homem, da vida e do mundo. A partir dos elementos que seguem, vamos iniciar nossas reflexões.UEL1998-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/448110.5433/2237-4876.1998v1n1p55Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 1 No. 1 (1998): Volume Atemático; 55-72Signum: Estudos da Linguagem; v. 1 n. 1 (1998): Volume Atemático; 55-722237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481/4455Fregonezi, Durvali Emilioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:55:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4481Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:55:39Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And Paradigmas contemporâneos de estudo de linguagem implicações no ensino de leitura e alfabetização |
title |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And |
spellingShingle |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And Fregonezi, Durvali Emilio Teaching Reading Literacy. Ensino Leitura Alfabetização. |
title_short |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And |
title_full |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And |
title_fullStr |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And |
title_full_unstemmed |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And |
title_sort |
Contemporary Paradigms Of The Study Of Language – Implications For Teaching Reading And |
author |
Fregonezi, Durvali Emilio |
author_facet |
Fregonezi, Durvali Emilio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fregonezi, Durvali Emilio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching Reading Literacy. Ensino Leitura Alfabetização. |
topic |
Teaching Reading Literacy. Ensino Leitura Alfabetização. |
description |
A historical overview of the man and the world enables us to note that the relations man/world, man/man, and man/God are not the same at all times. These relations are transformed because of the dynamics itself and the evolution of man, life and world. From the elements that follow, we will start our considerations. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481 10.5433/2237-4876.1998v1n1p55 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.1998v1n1p55 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4481/4455 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 1 No. 1 (1998): Volume Atemático; 55-72 Signum: Estudos da Linguagem; v. 1 n. 1 (1998): Volume Atemático; 55-72 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305962059726848 |