Digressions: interactive strategies in storytelling
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3765 |
Resumo: | Based on theories that study the text from an interactive textual point of view, this article deals with the presence of digressive fragments in storytelling activities. Based on the typology adopted by Andrade (1995), charts were designed with the items that apply to the current research and relate to their frequency, which have been further analized qualitatively. The result of the analysis confirms the initial hypothesis: that digressions are fundamental as linguistic procedures for storytelling activities. |
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Digressions: interactive strategies in storytellingDigressões: estratégicas interativas na contação de históriasStorytellingDigressionSpoken languageVerbal interaction.Contação de históriasDigressãoLíngua faladaInteração verbal.Based on theories that study the text from an interactive textual point of view, this article deals with the presence of digressive fragments in storytelling activities. Based on the typology adopted by Andrade (1995), charts were designed with the items that apply to the current research and relate to their frequency, which have been further analized qualitatively. The result of the analysis confirms the initial hypothesis: that digressions are fundamental as linguistic procedures for storytelling activities. Fundamentado em teorias que estudam o texto a partir de uma perspectiva textual-interativa, este artigo discute a presença de fragmentos digressivos na Atividade de Contação de Histórias. Com base na tipologia adotada por Andrade (1995), elaborou-se tabela com os itens mencionados e suas freqüências, que foram analisadas qualitativamente. Os resultados dessas análises vêm comprovar a hipótese inicial de que as digressões são procedimentos lingüísticos fundamentais à atividade de Contação de Histórias, já que possibilitam a contextualização dos dados e favorecem, expressivamente, o contato entre os interlocutores.UEL2006-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/376510.5433/2237-4876.2006v9n2p109Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 9 No. 2 (2006): Volume Atemático; 109-121Signum: Estudos da Linguagem; v. 9 n. 2 (2006): Volume Atemático; 109-1212237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3765/3027Lunardelli, Rosane Suely Alvaresinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:01:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3765Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:01:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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