The representation of the real as a sales argument: a comparative analysis of video ads
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/37067 |
Resumo: | The study compares how two ads build their narratives in order to entertain the public and sell their brands in the digital environment. It examines the pieces Eduardo and Monica – of the brand Vivo – and Portraits of Real Beauty – of the Dove brand, 2013. The research aims to perform a literary analysis of the narrative mimesis in order to reflect on the use of traditional strategies that are still used and, although the analyzed commercials present certain similarities, they have significant divergences. |
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The representation of the real as a sales argument: a comparative analysis of video adsA representação do real como argumento de venda: uma análise comparativa de vídeos publicitáriosPublicidadeAudiovisualMimeseInternetThe study compares how two ads build their narratives in order to entertain the public and sell their brands in the digital environment. It examines the pieces Eduardo and Monica – of the brand Vivo – and Portraits of Real Beauty – of the Dove brand, 2013. The research aims to perform a literary analysis of the narrative mimesis in order to reflect on the use of traditional strategies that are still used and, although the analyzed commercials present certain similarities, they have significant divergences.O estudo compara como duas publicidades constroem suas narrativas no intuito de entreter o público e vender suas marcas no ambiente digital. São examinadas as peças Eduardo e Mônica – da marca Vivo – e Retratos da Real Beleza – da marca Dove, de 2013. A pesquisa objetiva realizar uma análise literária da mimese narrativa para refletir sobre a utilização de estratégias tradicionais que ainda são utilizadas e, por mais que os comerciais analisados apresentem certas similaridades, ambos possuem divergências importantes.Universidade Estadual de Londrina2020-07-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/3706710.5433/1984-7939.2020v16n28p144Discursos Fotograficos; v. 16 n. 28 (2020); 144-1711984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/37067/pdfCopyright (c) 2021 Discursos Fotográficosinfo:eu-repo/semantics/openAccessAndacht, FernandoMartins, Thiago Garcia2021-02-25T13:03:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37067Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2021-02-25T13:03:56Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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