Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/21320 |
Resumo: | Understanding the importance of images for consumption as well as the Internet and Web 2.0 technologies for marketing communication, this article focuses on the potential image as influencing agent in consumer relations. Specifically, demonstrates the case of Unilever and its Ades product, analyzing how the images used on the website and in the Fan Page of the brand influence consumers . |
id |
UEL-4_233bfc53f4286903e980bdfd91d09e31 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21320 |
network_acronym_str |
UEL-4 |
network_name_str |
Discursos Fotográficos |
repository_id_str |
|
spelling |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platformsImagem e consumo: a comunicação da marca Unilever/Ades nas plataformas digitaisImageConsumptionInternetMarketing communicationComunicação Mercadológica. Consumo. Internet.Understanding the importance of images for consumption as well as the Internet and Web 2.0 technologies for marketing communication, this article focuses on the potential image as influencing agent in consumer relations. Specifically, demonstrates the case of Unilever and its Ades product, analyzing how the images used on the website and in the Fan Page of the brand influence consumers .Compreendendo a importância das imagens para o consumo, bem como da internet e das tecnologias web 2.0 para a comunicação mercadológica, este artigo apresenta uma reflexão acerca da potencialidade da imagem como agente influenciador nas relações de consumo. Especificamente, demonstra-se o caso da Unilever e do seu produto Ades, analisando como as imagens utilizadas no website e na Fan Page da marca influenciam os consumidores.Universidade Estadual de Londrina2015-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresRevisão de Literatura; Estudo de CasoLiterature review; Case studyapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/2132010.5433/1984-7939.2015v11n18p77Discursos Fotograficos; v. 11 n. 18 (2015): Dossiê temático: Imagem e Consumo; 77-941984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/21320/16812http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessGonzales, Lucilene dos SantosLuvizotto, Caroline Kraus2022-11-11T17:47:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21320Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2022-11-11T17:47:53Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms Imagem e consumo: a comunicação da marca Unilever/Ades nas plataformas digitais |
title |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms |
spellingShingle |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms Gonzales, Lucilene dos Santos Image Consumption Internet Marketing communication Comunicação Mercadológica. Consumo. Internet. |
title_short |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms |
title_full |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms |
title_fullStr |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms |
title_full_unstemmed |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms |
title_sort |
Image and consumption: the communication Unilever/Ades brand on digital platforms |
author |
Gonzales, Lucilene dos Santos |
author_facet |
Gonzales, Lucilene dos Santos Luvizotto, Caroline Kraus |
author_role |
author |
author2 |
Luvizotto, Caroline Kraus |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gonzales, Lucilene dos Santos Luvizotto, Caroline Kraus |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Image Consumption Internet Marketing communication Comunicação Mercadológica. Consumo. Internet. |
topic |
Image Consumption Internet Marketing communication Comunicação Mercadológica. Consumo. Internet. |
description |
Understanding the importance of images for consumption as well as the Internet and Web 2.0 technologies for marketing communication, this article focuses on the potential image as influencing agent in consumer relations. Specifically, demonstrates the case of Unilever and its Ades product, analyzing how the images used on the website and in the Fan Page of the brand influence consumers . |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-06-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Revisão de Literatura; Estudo de Caso Literature review; Case study |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/21320 10.5433/1984-7939.2015v11n18p77 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/21320 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-7939.2015v11n18p77 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/21320/16812 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Discursos Fotograficos; v. 11 n. 18 (2015): Dossiê temático: Imagem e Consumo; 77-94 1984-7939 1808-5652 reponame:Discursos Fotográficos instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Discursos Fotográficos |
collection |
Discursos Fotográficos |
repository.name.fl_str_mv |
Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br |
_version_ |
1799315409881530368 |