Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/13255 |
Resumo: | This paper shows the winning photographs of the World Press Photo of the Year in the past 10 years regarding them as collective imagistic manifestations. All they show violence and suffering, chaos and destruction, symbolizing hell. We conclude that contemporary Western imaginary by switching to a heavily heroic, aggressive, competitive form creates, on the other hand, euphemistic images where life and death converge towards the feminine. Nevertheless, this game of extremes is refused, the figurative sense of the images is denied and they are overloaded with literally sense, destroying the anthropological trajectory where the symbolic image is formed. This results in an annihilation of symbolic play and the emergence of a post-image. |
id |
UEL-4_255a22d9b9823aa2de97205842fc0841 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13255 |
network_acronym_str |
UEL-4 |
network_name_str |
Discursos Fotográficos |
repository_id_str |
|
spelling |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhereSímbolos do inferno: imagens de lugar nenhum e de algum lugarPhotographyImaginarySymbolic imagePost-image.Análise Fotográfica. Imaginário. Imagem Simbólica.This paper shows the winning photographs of the World Press Photo of the Year in the past 10 years regarding them as collective imagistic manifestations. All they show violence and suffering, chaos and destruction, symbolizing hell. We conclude that contemporary Western imaginary by switching to a heavily heroic, aggressive, competitive form creates, on the other hand, euphemistic images where life and death converge towards the feminine. Nevertheless, this game of extremes is refused, the figurative sense of the images is denied and they are overloaded with literally sense, destroying the anthropological trajectory where the symbolic image is formed. This results in an annihilation of symbolic play and the emergence of a post-image.Este trabalho se debruça sobre as fotografias vencedoras do World Press Photo of the Year dos últimos 10 anos, tomando-as como manifestações imagéticas coletivas. As fotografias mostram violência e sofrimento, caos e destruição, simbolizando o inferno. Conclui-se que o imaginário contemporâneo ocidental, ao desequilibrar-se em direção a um regime acentuadamente heróico, agressivo, competitivo, cria, por outro lado, imagens eufemizantes em que a vida e a morte convergem para o feminino. Isso, no entanto,não impede que esse jogo de extremos seja recusado, negando-se o sentido figurado das imagens e sobrecarregando-as de sentido próprio, de modo a extinguir o trajeto antropológico no qual se dá a formação da imagem simbólica. Como resultado, tem-se o aniquilamento do jogo simbólico e o surgimento da pós-imagem.Universidade Estadual de Londrina2013-04-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresMitocríticaapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1325510.5433/1984-7939.2013v9n14p99Discursos Fotograficos; v. 9 n. 14 (2013); 99-1221984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/13255/12412Barros, Ana Taís Martins Portanovainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-14T18:15:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13255Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2017-02-14T18:15:49Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere Símbolos do inferno: imagens de lugar nenhum e de algum lugar |
title |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere |
spellingShingle |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere Barros, Ana Taís Martins Portanova Photography Imaginary Symbolic image Post-image. Análise Fotográfica. Imaginário. Imagem Simbólica. |
title_short |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere |
title_full |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere |
title_fullStr |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere |
title_full_unstemmed |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere |
title_sort |
Symbols of Hell: Images of nowhere and somewhere |
author |
Barros, Ana Taís Martins Portanova |
author_facet |
Barros, Ana Taís Martins Portanova |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Ana Taís Martins Portanova |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Photography Imaginary Symbolic image Post-image. Análise Fotográfica. Imaginário. Imagem Simbólica. |
topic |
Photography Imaginary Symbolic image Post-image. Análise Fotográfica. Imaginário. Imagem Simbólica. |
description |
This paper shows the winning photographs of the World Press Photo of the Year in the past 10 years regarding them as collective imagistic manifestations. All they show violence and suffering, chaos and destruction, symbolizing hell. We conclude that contemporary Western imaginary by switching to a heavily heroic, aggressive, competitive form creates, on the other hand, euphemistic images where life and death converge towards the feminine. Nevertheless, this game of extremes is refused, the figurative sense of the images is denied and they are overloaded with literally sense, destroying the anthropological trajectory where the symbolic image is formed. This results in an annihilation of symbolic play and the emergence of a post-image. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-04-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Mitocrítica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/13255 10.5433/1984-7939.2013v9n14p99 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/13255 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-7939.2013v9n14p99 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/13255/12412 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Discursos Fotograficos; v. 9 n. 14 (2013); 99-122 1984-7939 1808-5652 reponame:Discursos Fotográficos instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Discursos Fotográficos |
collection |
Discursos Fotográficos |
repository.name.fl_str_mv |
Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br |
_version_ |
1799315409375068160 |