A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Scientia Iuris (Online) |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129 |
Resumo: | When analyzing the economic potential of MERCOSUR and the imperious necessity of increasing the ways for obtaining of advantages in the integration process, it considers the strategic potential of the geographical position of the North Area of Paraná, it argues that the solution is air transport. However, this alternative it doesn't depend, exclusively, of the airport infrastructure of the place, but inherent legal aspects to the integration Law, Air Law and, also, of the air transport policy. Highlight, in the subject it is the Agreement of Fortaleza, an agreement among the Country-parts of MERCOSUR and associated (Chile, Bolivia and Peru), an important multilateral diploma, that indicates a new mark for the structuring of the Civil Aviation in South America. |
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A integração aérea do norte paranaense no MERCOSULA integração aérea do norte paranaense no MERCOSULA integração aérea do norte paranaense no MERCOSULAir lawIntegration lawAirport infrastructureAgreement of FortalezaNorth area of ParanáMercosurCivil aviationAeronauticsAir transport policy.Derecho aeronauticoDerecho de la integraciónInfraestructura del aeropuertoAcuerdo de FortalezaÁrea norte de ParanáMercosulAviación civilAeronáuticaPolítica de transporte aereo.Direito aeronáuticoDireito de integraçãoInfra-estrutura aeroportuáriaAcordo de FortalezaNorte do ParanáMercosulAviação civilAeronáuticaPolítica de transporte aéreo.When analyzing the economic potential of MERCOSUR and the imperious necessity of increasing the ways for obtaining of advantages in the integration process, it considers the strategic potential of the geographical position of the North Area of Paraná, it argues that the solution is air transport. However, this alternative it doesn't depend, exclusively, of the airport infrastructure of the place, but inherent legal aspects to the integration Law, Air Law and, also, of the air transport policy. Highlight, in the subject it is the Agreement of Fortaleza, an agreement among the Country-parts of MERCOSUR and associated (Chile, Bolivia and Peru), an important multilateral diploma, that indicates a new mark for the structuring of the Civil Aviation in South America.Cuando analizando el potencial económico de MERCOSUR y la necesidad imperiosa de aumentar las maneras por obtener de ventajas en la integración procesan, considera el potencial estratégico de la posición geográfica del Área Norte de Paraná, defiende que la solución es transporte aéreo. Sin embargo, esta alternativa que no depende, exclusivamente, de la infraestructura del aeropuerto del lugar, pero aspectos legales inherentes a la Ley de la integración, lo Derecho Aeronautico y, también, de la política de transporte aéreo. Resalte, en el asunto es el Acuerdo de Fortaleza, un acuerdo entre los País-parte de MERCOSUR y asociado (Chile, Bolivia y Perú), un diploma multilateral importante, que indica una nueva marca para la estructuración de la Aviación Civil en América del Sur.Ao analisar o potencial econômico do MERCOSUL e a necessidade imperiosa de aumentar as conexões para obtenção de vantagens no processo de integração, considera o potencial estratégico da posição geográfica da Região Norte do Paraná, argumenta que a solução local está no transporte aéreo. Entretanto, a alternativa não depende, exclusivamente, da infra-estrutura aeroportuária do local, mas de aspectos legais inerentes ao Direito da Integração, Direito Aeronáutico e, também, da política de transporte aéreo. Destaque, na questão é o Acordo de Fortaleza, um pacto entre os Países-Partes do MERCOSUL e associados (Chile, Bolívia e Peru), um importante diploma multilateral, que indica um novo marco para a estruturação da Aviação Civil na América do Sul.Universidade Estadual de Londrina2004-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/1112910.5433/2178-8189.2004v7n0p309Scientia Iuris; v.7/8 (2003/2004); 309-3212178-81891415-6490reponame:Scientia Iuris (Online)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129/9858Copyright (c) 2022 Scientia Iurisinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Flademir Candido da2012-03-16T18:18:46Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11129Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/iurisPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/oairevistamdireito@uel.br2178-81891415-6490opendoar:2012-03-16T18:18:46Scientia Iuris (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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