A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Flademir Candido da
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Scientia Iuris (Online)
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129
Resumo: When analyzing the economic potential of MERCOSUR and the imperious necessity of increasing the ways for obtaining of advantages in the integration process, it considers the strategic potential of the geographical position of the North Area of Paraná, it argues that the solution is air transport. However, this alternative it doesn't depend, exclusively, of the airport infrastructure of the place, but inherent legal aspects to the integration Law, Air Law and, also, of the air transport policy. Highlight, in the subject it is the Agreement of Fortaleza, an agreement among the Country-parts of MERCOSUR and associated (Chile, Bolivia and Peru), an important multilateral diploma, that indicates a new mark for the structuring of the Civil Aviation in South America.
id UEL-6_74ceb0a3a4d3b1ee710afa518dc13c71
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11129
network_acronym_str UEL-6
network_name_str Scientia Iuris (Online)
repository_id_str
spelling A integração aérea do norte paranaense no MERCOSULA integração aérea do norte paranaense no MERCOSULA integração aérea do norte paranaense no MERCOSULAir lawIntegration lawAirport infrastructureAgreement of FortalezaNorth area of ParanáMercosurCivil aviationAeronauticsAir transport policy.Derecho aeronauticoDerecho de la integraciónInfraestructura del aeropuertoAcuerdo de FortalezaÁrea norte de ParanáMercosulAviación civilAeronáuticaPolítica de transporte aereo.Direito aeronáuticoDireito de integraçãoInfra-estrutura aeroportuáriaAcordo de FortalezaNorte do ParanáMercosulAviação civilAeronáuticaPolítica de transporte aéreo.When analyzing the economic potential of MERCOSUR and the imperious necessity of increasing the ways for obtaining of advantages in the integration process, it considers the strategic potential of the geographical position of the North Area of Paraná, it argues that the solution is air transport. However, this alternative it doesn't depend, exclusively, of the airport infrastructure of the place, but inherent legal aspects to the integration Law, Air Law and, also, of the air transport policy. Highlight, in the subject it is the Agreement of Fortaleza, an agreement among the Country-parts of MERCOSUR and associated (Chile, Bolivia and Peru), an important multilateral diploma, that indicates a new mark for the structuring of the Civil Aviation in South America.Cuando analizando el potencial económico de MERCOSUR y la necesidad imperiosa de aumentar las maneras por obtener de ventajas en la integración procesan, considera el potencial estratégico de la posición geográfica del Área Norte de Paraná, defiende que la solución es transporte aéreo. Sin embargo, esta alternativa que no depende, exclusivamente, de la infraestructura del aeropuerto del lugar, pero aspectos legales inherentes a la Ley de la integración, lo Derecho Aeronautico y, también, de la política de transporte aéreo. Resalte, en el asunto es el Acuerdo de Fortaleza, un acuerdo entre los País-parte de MERCOSUR y asociado (Chile, Bolivia y Perú), un diploma multilateral importante, que indica una nueva marca para la estructuración de la Aviación Civil en América del Sur.Ao analisar o potencial econômico do MERCOSUL e a necessidade imperiosa de aumentar as conexões para obtenção de vantagens no processo de integração, considera o potencial estratégico da posição geográfica da Região Norte do Paraná, argumenta que a solução local está no transporte aéreo. Entretanto, a alternativa não depende, exclusivamente, da infra-estrutura aeroportuária do local, mas de aspectos legais inerentes ao Direito da Integração, Direito Aeronáutico e, também, da política de transporte aéreo. Destaque, na questão é o Acordo de Fortaleza, um pacto entre os Países-Partes do MERCOSUL e associados (Chile, Bolívia e Peru), um importante diploma multilateral, que indica um novo marco para a estruturação da Aviação Civil na América do Sul.Universidade Estadual de Londrina2004-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/1112910.5433/2178-8189.2004v7n0p309Scientia Iuris; v.7/8 (2003/2004); 309-3212178-81891415-6490reponame:Scientia Iuris (Online)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129/9858Copyright (c) 2022 Scientia Iurisinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Flademir Candido da2012-03-16T18:18:46Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11129Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/iurisPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/oairevistamdireito@uel.br2178-81891415-6490opendoar:2012-03-16T18:18:46Scientia Iuris (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
title A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
spellingShingle A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
Silva, Flademir Candido da
Air law
Integration law
Airport infrastructure
Agreement of Fortaleza
North area of Paraná
Mercosur
Civil aviation
Aeronautics
Air transport policy.
Derecho aeronautico
Derecho de la integración
Infraestructura del aeropuerto
Acuerdo de Fortaleza
Área norte de Paraná
Mercosul
Aviación civil
Aeronáutica
Política de transporte aereo.
Direito aeronáutico
Direito de integração
Infra-estrutura aeroportuária
Acordo de Fortaleza
Norte do Paraná
Mercosul
Aviação civil
Aeronáutica
Política de transporte aéreo.
title_short A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
title_full A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
title_fullStr A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
title_full_unstemmed A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
title_sort A integração aérea do norte paranaense no MERCOSUL
author Silva, Flademir Candido da
author_facet Silva, Flademir Candido da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Flademir Candido da
dc.subject.por.fl_str_mv Air law
Integration law
Airport infrastructure
Agreement of Fortaleza
North area of Paraná
Mercosur
Civil aviation
Aeronautics
Air transport policy.
Derecho aeronautico
Derecho de la integración
Infraestructura del aeropuerto
Acuerdo de Fortaleza
Área norte de Paraná
Mercosul
Aviación civil
Aeronáutica
Política de transporte aereo.
Direito aeronáutico
Direito de integração
Infra-estrutura aeroportuária
Acordo de Fortaleza
Norte do Paraná
Mercosul
Aviação civil
Aeronáutica
Política de transporte aéreo.
topic Air law
Integration law
Airport infrastructure
Agreement of Fortaleza
North area of Paraná
Mercosur
Civil aviation
Aeronautics
Air transport policy.
Derecho aeronautico
Derecho de la integración
Infraestructura del aeropuerto
Acuerdo de Fortaleza
Área norte de Paraná
Mercosul
Aviación civil
Aeronáutica
Política de transporte aereo.
Direito aeronáutico
Direito de integração
Infra-estrutura aeroportuária
Acordo de Fortaleza
Norte do Paraná
Mercosul
Aviação civil
Aeronáutica
Política de transporte aéreo.
description When analyzing the economic potential of MERCOSUR and the imperious necessity of increasing the ways for obtaining of advantages in the integration process, it considers the strategic potential of the geographical position of the North Area of Paraná, it argues that the solution is air transport. However, this alternative it doesn't depend, exclusively, of the airport infrastructure of the place, but inherent legal aspects to the integration Law, Air Law and, also, of the air transport policy. Highlight, in the subject it is the Agreement of Fortaleza, an agreement among the Country-parts of MERCOSUR and associated (Chile, Bolivia and Peru), an important multilateral diploma, that indicates a new mark for the structuring of the Civil Aviation in South America.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129
10.5433/2178-8189.2004v7n0p309
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129
identifier_str_mv 10.5433/2178-8189.2004v7n0p309
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/iuris/article/view/11129/9858
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Scientia Iuris
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Scientia Iuris
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Scientia Iuris; v.7/8 (2003/2004); 309-321
2178-8189
1415-6490
reponame:Scientia Iuris (Online)
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Scientia Iuris (Online)
collection Scientia Iuris (Online)
repository.name.fl_str_mv Scientia Iuris (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv revistamdireito@uel.br
_version_ 1799306013799612416