Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Geografia (Londrina) |
DOI: | 10.5433/2447-1747.2018v27n1p187 |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706 |
Resumo: | The presented paper is the result of a workshop applied to three different school classes in a state school in Londrina/pr. The purpose was to discuss social movements and the territory as a category subject. The methodology consisted on reading and annotating, on planning and applying the workshop and on analyzing and discussion the results. Besides the claims improvement for the life conditions of the whole. |
id |
UEL-7_136f0c6ed1e29e6fc546b8cd53d6fcd1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29706 |
network_acronym_str |
UEL-7 |
network_name_str |
Geografia (Londrina) |
spelling |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective studentsEducación geográfica, movimientos sociales y territorios: formación de estudiantes reflexivosEducação geográfica, movimentos sociais e território: formação de estudantes reflexivosTeaching GeographySocial movementsTerritory.Enseñanza de GeografíaMovimientos socialesTerritorio.Ensino de GeografiaMovimentos sociaisTerritório.The presented paper is the result of a workshop applied to three different school classes in a state school in Londrina/pr. The purpose was to discuss social movements and the territory as a category subject. The methodology consisted on reading and annotating, on planning and applying the workshop and on analyzing and discussion the results. Besides the claims improvement for the life conditions of the whole.El presente texto es el resultado de un taller pedagógico aplicado en tres grupos de la enseñanza media de un colegio estadual de Londrina, PR. E tuvo como objetivo discutir el tema de los movimientos sociales y la categoría territorial en la disciplina de geografía.Como procedimientos metodológicos se utilizaron lectura y fichamiento de texto, planificación y aplicación del taller y, por último, análisis y discusión de los resultados. A pesar de las adversidades, los / las estudiantes demostraron ser aptos para entender, participar y crear un movimiento que haga reivindicaciones pertinentes a la mejora de las condiciones de vida de los colectivos.O presente texto é resultado de uma oficina pedagógica aplicada em três turmas do ensino médio de um colégio estadual de Londrina, PR. Teve como objetivo discutir o tema movimentos sociais e a categoria território na disciplina de geografia. Como procedimentos metodológicos foram utilizados leitura e fichamento de texto, planejamento e aplicação da oficina e, por último, análise e discussão dos resultados. Apesar das adversidades, os/as estudantes demonstraram estar aptos a entender, participar e criar um movimento que faça reivindicações pertinentes à melhoria das condições de vida dos coletivos.Universidade Estadual de Londrina2018-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliados pelos Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/2970610.5433/2447-1747.2018v27n1p187GEOGRAFIA (Londrina); v. 27 n. 1 (2018); 187 - 1972447-1747reponame:Geografia (Londrina)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706/23445Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina)info:eu-repo/semantics/openAccessMata, Caio Bragueto da2018-06-07T15:27:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29706Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/geografiaPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/oairevista.geografia.uel@gmail.com||marcar@uel.br||laudi@uel.br2447-17470102-3888opendoar:2018-06-07T15:27:49Geografia (Londrina) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students Educación geográfica, movimientos sociales y territorios: formación de estudiantes reflexivos Educação geográfica, movimentos sociais e território: formação de estudantes reflexivos |
title |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students |
spellingShingle |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students Mata, Caio Bragueto da Teaching Geography Social movements Territory. Enseñanza de Geografía Movimientos sociales Territorio. Ensino de Geografia Movimentos sociais Território. Mata, Caio Bragueto da Teaching Geography Social movements Territory. Enseñanza de Geografía Movimientos sociales Territorio. Ensino de Geografia Movimentos sociais Território. |
title_short |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students |
title_full |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students |
title_fullStr |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students |
title_full_unstemmed |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students |
title_sort |
Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students |
author |
Mata, Caio Bragueto da |
author_facet |
Mata, Caio Bragueto da Mata, Caio Bragueto da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mata, Caio Bragueto da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching Geography Social movements Territory. Enseñanza de Geografía Movimientos sociales Territorio. Ensino de Geografia Movimentos sociais Território. |
topic |
Teaching Geography Social movements Territory. Enseñanza de Geografía Movimientos sociales Territorio. Ensino de Geografia Movimentos sociais Território. |
description |
The presented paper is the result of a workshop applied to three different school classes in a state school in Londrina/pr. The purpose was to discuss social movements and the territory as a category subject. The methodology consisted on reading and annotating, on planning and applying the workshop and on analyzing and discussion the results. Besides the claims improvement for the life conditions of the whole. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliados pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706 10.5433/2447-1747.2018v27n1p187 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706 |
identifier_str_mv |
10.5433/2447-1747.2018v27n1p187 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706/23445 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
GEOGRAFIA (Londrina); v. 27 n. 1 (2018); 187 - 197 2447-1747 reponame:Geografia (Londrina) instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Geografia (Londrina) |
collection |
Geografia (Londrina) |
repository.name.fl_str_mv |
Geografia (Londrina) - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.geografia.uel@gmail.com||marcar@uel.br||laudi@uel.br |
_version_ |
1822182896105947136 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.5433/2447-1747.2018v27n1p187 |