Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mata, Caio Bragueto da
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Geografia (Londrina)
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706
Resumo: The presented paper is the result of a workshop applied to three different school classes in a state school in Londrina/pr. The purpose was to discuss social movements and the territory as a category subject. The methodology consisted on reading and annotating, on planning and applying the workshop and on analyzing and discussion the results. Besides the claims improvement for the life conditions of the whole.
id UEL-7_136f0c6ed1e29e6fc546b8cd53d6fcd1
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29706
network_acronym_str UEL-7
network_name_str Geografia (Londrina)
repository_id_str
spelling Geographic education, social movements and territory: formation of reflective studentsEducación geográfica, movimientos sociales y territorios: formación de estudiantes reflexivosEducação geográfica, movimentos sociais e território: formação de estudantes reflexivosTeaching GeographySocial movementsTerritory.Enseñanza de GeografíaMovimientos socialesTerritorio.Ensino de GeografiaMovimentos sociaisTerritório.The presented paper is the result of a workshop applied to three different school classes in a state school in Londrina/pr. The purpose was to discuss social movements and the territory as a category subject. The methodology consisted on reading and annotating, on planning and applying the workshop and on analyzing and discussion the results. Besides the claims improvement for the life conditions of the whole.El presente texto es el resultado de un taller pedagógico aplicado en tres grupos de la enseñanza media de un colegio estadual de Londrina, PR. E tuvo como objetivo discutir el tema de los movimientos sociales y la categoría territorial en la disciplina de geografía.Como procedimientos metodológicos se utilizaron lectura y fichamiento de texto, planificación y aplicación del taller y, por último, análisis y discusión de los resultados. A pesar de las adversidades, los / las estudiantes demostraron ser aptos para entender, participar y crear un movimiento que haga reivindicaciones pertinentes a la mejora de las condiciones de vida de los colectivos.O presente texto é resultado de uma oficina pedagógica aplicada em três turmas do ensino médio de um colégio estadual de Londrina, PR. Teve como objetivo discutir o tema movimentos sociais e a categoria território na disciplina de geografia. Como procedimentos metodológicos foram utilizados leitura e fichamento de texto, planejamento e aplicação da oficina e, por último, análise e discussão dos resultados. Apesar das adversidades, os/as estudantes demonstraram estar aptos a entender, participar e criar um movimento que faça reivindicações pertinentes à melhoria das condições de vida dos coletivos.Universidade Estadual de Londrina2018-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliados pelos Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/2970610.5433/2447-1747.2018v27n1p187GEOGRAFIA (Londrina); v. 27 n. 1 (2018); 187 - 1972447-1747reponame:Geografia (Londrina)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706/23445Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina)info:eu-repo/semantics/openAccessMata, Caio Bragueto da2018-06-07T15:27:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29706Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/geografiaPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/oairevista.geografia.uel@gmail.com||marcar@uel.br||laudi@uel.br2447-17470102-3888opendoar:2018-06-07T15:27:49Geografia (Londrina) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
Educación geográfica, movimientos sociales y territorios: formación de estudiantes reflexivos
Educação geográfica, movimentos sociais e território: formação de estudantes reflexivos
title Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
spellingShingle Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
Mata, Caio Bragueto da
Teaching Geography
Social movements
Territory.
Enseñanza de Geografía
Movimientos sociales
Territorio.
Ensino de Geografia
Movimentos sociais
Território.
title_short Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
title_full Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
title_fullStr Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
title_full_unstemmed Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
title_sort Geographic education, social movements and territory: formation of reflective students
author Mata, Caio Bragueto da
author_facet Mata, Caio Bragueto da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mata, Caio Bragueto da
dc.subject.por.fl_str_mv Teaching Geography
Social movements
Territory.
Enseñanza de Geografía
Movimientos sociales
Territorio.
Ensino de Geografia
Movimentos sociais
Território.
topic Teaching Geography
Social movements
Territory.
Enseñanza de Geografía
Movimientos sociales
Territorio.
Ensino de Geografia
Movimentos sociais
Território.
description The presented paper is the result of a workshop applied to three different school classes in a state school in Londrina/pr. The purpose was to discuss social movements and the territory as a category subject. The methodology consisted on reading and annotating, on planning and applying the workshop and on analyzing and discussion the results. Besides the claims improvement for the life conditions of the whole.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliados pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706
10.5433/2447-1747.2018v27n1p187
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706
identifier_str_mv 10.5433/2447-1747.2018v27n1p187
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/29706/23445
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 GEOGRAFIA (Londrina)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv GEOGRAFIA (Londrina); v. 27 n. 1 (2018); 187 - 197
2447-1747
reponame:Geografia (Londrina)
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Geografia (Londrina)
collection Geografia (Londrina)
repository.name.fl_str_mv Geografia (Londrina) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv revista.geografia.uel@gmail.com||marcar@uel.br||laudi@uel.br
_version_ 1799315431818788864