The Spatial Dimension of Loyalty Strategies of Retail Companies in Brazil: an analysis of Americanas, Havan and Pernambucanas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Flaviane Ramos dos
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Geografia (Londrina)
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/47028
Resumo: This article aims to analyze the spatial dimension of the loyalty strategies of three retailers in Brazil: Americanas, Havan and Pernambucanas. One of the main trends in retail trade seen in recent years is a greater focus on the customer and the relationship with the consumer. The companies' own cards are used as an instrument for capturing data and a tool to attract customers, since getting to know better and providing a personalized service with your customer contributes significantly to the loyalty and, above all, to the increase in the profits of these companies from their indebtedness. For that, we used as a methodology a bibliographical review on the subject and semi-structured interviews with managers of these companies and consumers in Presidente Prudente (SP), which combined with the empirical experience obtained through the accomplishment of an internship not -paid at a consumer science company in São José do Rio Preto (SP), in 2018, allowed us to observe that, in general, retailers dedicate more and more efforts to satisfying their customers with the aim of expanding their markets consumers.
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spelling The Spatial Dimension of Loyalty Strategies of Retail Companies in Brazil: an analysis of Americanas, Havan and PernambucanasLa Dimensión Espacial de las Estrategias de Fidelización de las Empresas Minoristas en Brasil: un análisis de Americanas, Havan y PernambucanasA Dimensão Espacial das Estratégias de Fidelização de Empresas Varejistas no Brasil: uma análise sobre Americanas, Havan e PernambucanasThis article aims to analyze the spatial dimension of the loyalty strategies of three retailers in Brazil: Americanas, Havan and Pernambucanas. One of the main trends in retail trade seen in recent years is a greater focus on the customer and the relationship with the consumer. The companies' own cards are used as an instrument for capturing data and a tool to attract customers, since getting to know better and providing a personalized service with your customer contributes significantly to the loyalty and, above all, to the increase in the profits of these companies from their indebtedness. For that, we used as a methodology a bibliographical review on the subject and semi-structured interviews with managers of these companies and consumers in Presidente Prudente (SP), which combined with the empirical experience obtained through the accomplishment of an internship not -paid at a consumer science company in São José do Rio Preto (SP), in 2018, allowed us to observe that, in general, retailers dedicate more and more efforts to satisfying their customers with the aim of expanding their markets consumers.Este artículo tiene como objetivo analizar la dimensión espacial de las estrategias de fidelización de tres minoristas en Brasil: Americanas, Havan y Pernambucanas. Una de las principales tendencias del comercio minorista que se observa en los últimos años es una mayor atención al cliente y la relación con el consumidor. Las tarjetas propias de las empresas se utilizan como instrumento de captura de datos y herramienta de captación de clientes, ya que conocer mejor y dar un trato personalizado a su cliente contribuye de forma significativa a la fidelización y, sobre todo, al aumento de los beneficios de estas empresas de su endeudamiento. Para eso, utilizamos como metodología una revisión bibliográfica sobre el tema y entrevistas semiestructuradas con gerentes de estas empresas y consumidores en Presidente Prudente (SP), que combinadas con la experiencia empírica obtenida a través de la realización de una pasantía no remunerada en una empresa de ciencias del consumidor en São José do Rio Preto (SP), en 2018, nos permitió observar que, en general, los minoristas dedican cada vez más esfuerzos a satisfacer a sus clientes con el objetivo de ampliar sus mercados consumidores.O presente artigo tem como objetivo analisar a dimensão espacial das estratégias de fidelização de três empresas varejistas no Brasil: Americanas, Havan e Pernambucanas. Uma das principais tendências do comércio varejista verificada nos últimos anos é o maior foco no cliente e no relacionamento com o consumidor. Os cartões próprios das empresas são usados como instrumento de captação de dados e ferramenta de atração de clientes, visto que conhecer melhor e proporcionar um atendimento personalizado com seu cliente contribui de maneira significativa para a fidelização e, sobretudo, para o aumento dos lucros dessas empresas a partir do endividamento deles.Para tanto, utilizamos como metodologia revisão bibliográfica sobre o tema e realização de entrevistas semiestruturadas com gerentes dessas empresas e consumidores em Presidente Prudente (SP), que combinada com a experiência empírica obtida por meio da realização de um estágio não-remunerado em uma empresa de ciência do consumo em São José do Rio Preto (SP), em 2018, permitiu que observássemos que, de maneira geral, as empresas varejistas dedicam cada vez mais esforços para satisfazer seus clientes com o objetivo de ampliar seus mercados consumidores.Universidade Estadual de Londrina2023-06-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/4702810.5433/2447-1747.2023v32n2p65GEOGRAFIA (Londrina); v. 32 n. 2 (2023): Revista Geografia ; 65 - 852447-1747reponame:Geografia (Londrina)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/article/view/47028/48984Copyright (c) 2023 Flaviane Ramos dos Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Flaviane Ramos dos2023-06-22T16:48:12Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47028Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/geografiaPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/geografia/oairevista.geografia.uel@gmail.com||marcar@uel.br||laudi@uel.br2447-17470102-3888opendoar:2023-06-22T16:48:12Geografia (Londrina) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
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