Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
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Data de Publicação: | 2017 |
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Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371 |
Resumo: | Introduction: The Federal Institutes of Education, Science and Technology were created to stimulate the individuals´ qualification in technology and innovation as well as the production of technological innovations. The choice of communication channels used by their professors should reflect this intention, since the bibliographic production and the technological production use different channels. Objective: To identify and quantitatively analyze the research activities carried out by the professors/researchers of the Federal Institutes registered in their Lattes curricula, considering the nature of the channels used in their dissemination. Methodology: Quantitative analysis performed by bibliometric techniques. Results: The results show that the bibliographic production exceeds quantitatively the technical production, innovation, patents and registers. Conclusions: The production of professors/researchers does not clearly reflect the nature of the technology and innovation of the Federal Institutes. |
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Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platformProducción de profesores Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología en la plataforma lattes curriculumProdução dos professores dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia no currículo da Plataforma LattesFederal Institutes of EducationScience and TechnologyBibliographic ProductionTechnical ProductionProduction in InnovationProduction in Patents and RegistersInstitutos Federales de Educación y Tecnología de la CienciaProducción BibliográficaProducción TécnicaLa Innovación ProductivaProducción de Patentes y RegistrosInstitutos Federais de Educação Ciência e TecnologiaProdução BibliográficaProdução TécnicaProdução em InovaçãoProdução em Patentes e RegistrosIntroduction: The Federal Institutes of Education, Science and Technology were created to stimulate the individuals´ qualification in technology and innovation as well as the production of technological innovations. The choice of communication channels used by their professors should reflect this intention, since the bibliographic production and the technological production use different channels. Objective: To identify and quantitatively analyze the research activities carried out by the professors/researchers of the Federal Institutes registered in their Lattes curricula, considering the nature of the channels used in their dissemination. Methodology: Quantitative analysis performed by bibliometric techniques. Results: The results show that the bibliographic production exceeds quantitatively the technical production, innovation, patents and registers. Conclusions: The production of professors/researchers does not clearly reflect the nature of the technology and innovation of the Federal Institutes.Introducción: Los Institutos Federales de Educación, Ciencia y Tecnología han sido diseñados para estimular la cualificación de los individuos en la tecnología y la innovación y la producción de innovaciones tecnológicas. La elección de los canales de comunicación utilizados por sus profesores deben reflejar esa intención, ya que la tecnología de producción y la producción bibliográfica hacen uso de diferentes canales. Objetivo: Identificar y analizar cuantitativamente las actividades de investigación llevadas a cabo por los profesores/investigadores de los Institutos Federales registrados en su Lattes Currículo, desde el punto de vista de la naturaleza de los canales utilizados para su divulgación. Metodología: cuantitativa análisis realizado con técnicas bibliométricas. Resultados: Los resultados muestran que la producción bibliográfica supera cuantitativamente la producción técnica, la innovación, patentes y registros. Conclusiones: La producción de profesores/investigadores no refleja claramente la naturaleza enfocados en tecnología e innovación de los Institutos Federales.Introdução: Os Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia foram criados para estimular a qualificação dos indivíduos em tecnologia e inovação e a produção de inovações tecnológicas. A escolha dos canais de comunicação utilizados por seus professores deve refletir essa intenção, uma vez que a produção bibliográfica e a produção tecnológica se utilizam de canais diferentes. Objetivo: Identificar e analisar quantitativamente as atividades de pesquisas realizadas pelos professores/pesquisadores dos Institutos Federais registradas em seus currículos Lattes, sob o ponto de vista da natureza doscanais utilizados em sua divulgação. Metodologia: Análise quantitativa realizada com técnicas bibliométricas. Resultados: Os resultados mostram que a produção bibliográfica supera quantitativamente a produção técnica, inovação, patentes e registros. Conclusões: A produção dos professores/pesquisadores não reflete com clareza a natureza voltada à tecnologia e inovação dos Institutos Federais.Universidade Estadual de Londrina2017-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/2037110.5433/1981-8920.2017v22n1p111Informação & Informação; v. 22 n. 1 (2017); 111-1281981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371/21053Copyright (c) 2021 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPerucchi, ValmiraMueller, Suzana Pinheiro Machado2021-06-28T18:54:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20371Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2021-06-28T18:54:42Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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