Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Perucchi, Valmira
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Mueller, Suzana Pinheiro Machado
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informação & Informação
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371
Resumo: Introduction: The Federal Institutes of Education, Science and Technology were created to stimulate the individuals´ qualification in technology and innovation as well as the production of technological innovations. The choice of communication channels used by their professors should reflect this intention, since the bibliographic production and the technological production use different channels. Objective: To identify and quantitatively analyze the research activities carried out by the professors/researchers of the Federal Institutes registered in their Lattes curricula, considering the nature of the channels used in their dissemination. Methodology: Quantitative analysis performed by bibliometric techniques. Results: The results show that the bibliographic production exceeds quantitatively the technical production, innovation, patents and registers. Conclusions: The production of professors/researchers does not clearly reflect the nature of the technology and innovation of the Federal Institutes.
id UEL-8_6cf3e9f2082b158b8612705ada030e65
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20371
network_acronym_str UEL-8
network_name_str Informação & Informação
repository_id_str
spelling Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platformProducción de profesores Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología en la plataforma lattes curriculumProdução dos professores dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia no currículo da Plataforma LattesFederal Institutes of EducationScience and TechnologyBibliographic ProductionTechnical ProductionProduction in InnovationProduction in Patents and RegistersInstitutos Federales de Educación y Tecnología de la CienciaProducción BibliográficaProducción TécnicaLa Innovación ProductivaProducción de Patentes y RegistrosInstitutos Federais de Educação Ciência e TecnologiaProdução BibliográficaProdução TécnicaProdução em InovaçãoProdução em Patentes e RegistrosIntroduction: The Federal Institutes of Education, Science and Technology were created to stimulate the individuals´ qualification in technology and innovation as well as the production of technological innovations. The choice of communication channels used by their professors should reflect this intention, since the bibliographic production and the technological production use different channels. Objective: To identify and quantitatively analyze the research activities carried out by the professors/researchers of the Federal Institutes registered in their Lattes curricula, considering the nature of the channels used in their dissemination. Methodology: Quantitative analysis performed by bibliometric techniques. Results: The results show that the bibliographic production exceeds quantitatively the technical production, innovation, patents and registers. Conclusions: The production of professors/researchers does not clearly reflect the nature of the technology and innovation of the Federal Institutes.Introducción: Los Institutos Federales de Educación, Ciencia y Tecnología han sido diseñados para estimular la cualificación de los individuos en la tecnología y la innovación y la producción de innovaciones tecnológicas. La elección de los canales de comunicación utilizados por sus profesores deben reflejar esa intención, ya que la tecnología de producción y la producción bibliográfica hacen uso de diferentes canales. Objetivo: Identificar y analizar cuantitativamente las actividades de investigación llevadas a cabo por los profesores/investigadores de los Institutos Federales registrados en su Lattes Currículo, desde el punto de vista de la naturaleza de los canales utilizados para su divulgación. Metodología: cuantitativa análisis realizado con técnicas bibliométricas. Resultados: Los resultados muestran que la producción bibliográfica supera cuantitativamente la producción técnica, la innovación, patentes y registros. Conclusiones: La producción de profesores/investigadores no refleja claramente la naturaleza enfocados en tecnología e innovación de los Institutos Federales.Introdução: Os Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia foram criados para estimular a qualificação dos indivíduos em tecnologia e inovação e a produção de inovações tecnológicas. A escolha dos canais de comunicação utilizados por seus professores deve refletir essa intenção, uma vez que a produção bibliográfica e a produção tecnológica se utilizam de canais diferentes. Objetivo: Identificar e analisar quantitativamente as atividades de pesquisas realizadas pelos professores/pesquisadores dos Institutos Federais registradas em seus currículos Lattes, sob o ponto de vista da natureza doscanais utilizados em sua divulgação. Metodologia: Análise quantitativa realizada com técnicas bibliométricas. Resultados: Os resultados mostram que a produção bibliográfica supera quantitativamente a produção técnica, inovação, patentes e registros. Conclusões: A produção dos professores/pesquisadores não reflete com clareza a natureza voltada à tecnologia e inovação dos Institutos Federais.Universidade Estadual de Londrina2017-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/2037110.5433/1981-8920.2017v22n1p111Informação & Informação; v. 22 n. 1 (2017); 111-1281981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371/21053Copyright (c) 2021 Informação & Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPerucchi, ValmiraMueller, Suzana Pinheiro Machado2021-06-28T18:54:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20371Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2021-06-28T18:54:42Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
Producción de profesores Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología en la plataforma lattes curriculum
Produção dos professores dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia no currículo da Plataforma Lattes
title Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
spellingShingle Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
Perucchi, Valmira
Federal Institutes of Education
Science and Technology
Bibliographic Production
Technical Production
Production in Innovation
Production in Patents and Registers
Institutos Federales de Educación y Tecnología de la Ciencia
Producción Bibliográfica
Producción Técnica
La Innovación Productiva
Producción de Patentes y Registros
Institutos Federais de Educação Ciência e Tecnologia
Produção Bibliográfica
Produção Técnica
Produção em Inovação
Produção em Patentes e Registros
title_short Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
title_full Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
title_fullStr Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
title_full_unstemmed Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
title_sort Professors’ production of the federal institutes of education, science and technology in the curriculum of the lattes platform
author Perucchi, Valmira
author_facet Perucchi, Valmira
Mueller, Suzana Pinheiro Machado
author_role author
author2 Mueller, Suzana Pinheiro Machado
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Perucchi, Valmira
Mueller, Suzana Pinheiro Machado
dc.subject.por.fl_str_mv Federal Institutes of Education
Science and Technology
Bibliographic Production
Technical Production
Production in Innovation
Production in Patents and Registers
Institutos Federales de Educación y Tecnología de la Ciencia
Producción Bibliográfica
Producción Técnica
La Innovación Productiva
Producción de Patentes y Registros
Institutos Federais de Educação Ciência e Tecnologia
Produção Bibliográfica
Produção Técnica
Produção em Inovação
Produção em Patentes e Registros
topic Federal Institutes of Education
Science and Technology
Bibliographic Production
Technical Production
Production in Innovation
Production in Patents and Registers
Institutos Federales de Educación y Tecnología de la Ciencia
Producción Bibliográfica
Producción Técnica
La Innovación Productiva
Producción de Patentes y Registros
Institutos Federais de Educação Ciência e Tecnologia
Produção Bibliográfica
Produção Técnica
Produção em Inovação
Produção em Patentes e Registros
description Introduction: The Federal Institutes of Education, Science and Technology were created to stimulate the individuals´ qualification in technology and innovation as well as the production of technological innovations. The choice of communication channels used by their professors should reflect this intention, since the bibliographic production and the technological production use different channels. Objective: To identify and quantitatively analyze the research activities carried out by the professors/researchers of the Federal Institutes registered in their Lattes curricula, considering the nature of the channels used in their dissemination. Methodology: Quantitative analysis performed by bibliometric techniques. Results: The results show that the bibliographic production exceeds quantitatively the technical production, innovation, patents and registers. Conclusions: The production of professors/researchers does not clearly reflect the nature of the technology and innovation of the Federal Institutes.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371
10.5433/1981-8920.2017v22n1p111
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371
identifier_str_mv 10.5433/1981-8920.2017v22n1p111
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/20371/21053
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Informação & Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Informação & Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Informação & Informação; v. 22 n. 1 (2017); 111-128
1981-8920
reponame:Informação & Informação
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Informação & Informação
collection Informação & Informação
repository.name.fl_str_mv Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||infoeinfo@uel.br
_version_ 1799305983879544832