Facet analysis and filmic work
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Informação & Informação |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/10562 |
Resumo: | This is a research within the scope of the Organization and Representation of Knowledge of Motion Pictures with the purpose of analyzing and systematizing a universe of content from films, and as a result, of the audiovisual industry based onthe analytical-synthetic theory, i.e., of the faceted theory, as well as the discussion of principles of filmic analysis and the testing of the proposal in the reception scope, by means of an experiment with graduate students in Information Science from two universities (Brazilian and American). Based on the in-depth theoretical-conceptual framework of this study, an empirical research was carried out, which sought to detect trajectories of thought in the reading / analysis of the films by the participants, considering the digital environment of information and to check the property of reception and the cognitive and cultural singularities that permeated the analysis / reading of the films of the participating segments. |
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Facet analysis and filmic workAnálisis de facetas y obra fílmicaAnálise de facetas e obra fílmicaTeoria analítico-sintética facetadaAnálise de facetasAnálise fílmicaIndexação de filmesIndexação de imagens em movimentoIndústria audiovisualFaceted analytic-synthetic theoryFacet analysisFilmic analysisIndexationof filmsIndexation of moving imagesAudiovisual industryTeoría analítico-sintéticafacetadaAnálisis de facetasAnálisis fílmicoIndexación de películasIndexación de imágenes en movimientoIndustria audiovisualThis is a research within the scope of the Organization and Representation of Knowledge of Motion Pictures with the purpose of analyzing and systematizing a universe of content from films, and as a result, of the audiovisual industry based onthe analytical-synthetic theory, i.e., of the faceted theory, as well as the discussion of principles of filmic analysis and the testing of the proposal in the reception scope, by means of an experiment with graduate students in Information Science from two universities (Brazilian and American). Based on the in-depth theoretical-conceptual framework of this study, an empirical research was carried out, which sought to detect trajectories of thought in the reading / analysis of the films by the participants, considering the digital environment of information and to check the property of reception and the cognitive and cultural singularities that permeated the analysis / reading of the films of the participating segments.Este trabajo se basa en la investigación en el ámbito de la Organización y Representación del Conocimiento de Imágenes en Movimiento cuya propuesta es la de analizar y sistematizar un universo de contenidos provenientes de películas cinematográficas y, consecuentemente, de la industria audiovisual a partir de la teoría analítico-sintética, es decir, de una teoría de facetas, sumándose a esto la discusión de principios de análisis fílmico y la prueba de la propuesta en la esfera de la recepción, mediante un experimento realizado con alumnos de postgrado en Ciencias de la Información de dos universidades (brasileña y americana). A partir del cuadro teórico conceptual profundizado en el estudio, se realizó la investigación empírica, cuya prueba buscó detectar trayectorias de pensamiento en la lectura-análisis de las películas que realizan los participantes, considerando el ambiente digital de información, además de verificar la propiedad de la recepción y de las singularidades cognitivas y culturales que permearon el análisis/lectura de las películas por partes de los participantes.Pesquisa no âmbito da Organização e Representação do Conhecimento de Imagens em Movimento que tem como proposta analisar e sistematizar um universo de conteúdos provenientes de filmes cinematográficos e, em consequência, da indústria audiovisual a partir da teoria analítico-sintética, ou seja, da teoria facetada, somando-se a isso a discussãode princípios da análise fílmica e a testagem da proposta na esfera da recepção, mediante experimento realizado com alunos de pós-graduação em Ciência da Informação de duas universidades (brasileira e americana). A partir do quadro teórico-conceitual aprofundado no estudo, foi realizada a pesquisa empírica, cuja testagem procurou detectar trajetórias de pensamento na leitura/análise dos filmes pelos participantes, considerando o ambiente digital de informação, além de verificar a propriedade da recepção e das singularidades cognitivase culturais que permearam a análise/leitura dos filmes dos segmentos participantes.Universidade Estadual de Londrina2011-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/1056210.5433/1981-8920.2011v16n2p180Informação & Informação; v. 16 n. 2 (2011); 180-2011981-8920reponame:Informação & Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/10562/9289Copyright (c) 2021 Informação & Informaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCordeiro, Rosa Inês de NovaisLa Barre, Kathryn2023-04-14T14:16:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10562Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/oai||infoeinfo@uel.br10.5433/1981-89201981-89201414-2139opendoar:2023-04-14T14:16Informação & Informação - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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