The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484 |
Resumo: | The therapeutic process therapist requires skills that go beyond the theoretical and technical knowledge, the therapeutic relationship is a prerequisite for the success of behavioral psychotherapy variable. Supervision of clinical care is a fundamental skill development of the future therapist educational resource as well as to increase the supply conditions of a more appropriate psychotherapeutic customer service. The article reports on supervisory experience in the first client of a therapist in training showed behavioral patterns of aggression. The default client produced in therapist behaviors and feelings that hindered progress and therapeutic success. Supervision thus occupied a role in analyzing and modeling the behavior therapist as a strategy to increase the chances of success of the case. As a result of the strategies adopted in supervision, there were changes in the pattern of interaction between therapist and client training with his progress in the case. |
id |
UEL-9_07200d88dca89a99807e8bd6d1590fb6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18484 |
network_acronym_str |
UEL-9 |
network_name_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case studyEl papel de la supervisión en la formación de los terapeutas de la conducta: Estudio de casoO papel da supervisão na formação de terapeutas comportamentais: Estudo de casosupervisiontraining of therapiststherapeutic skillssupervisiónformación de los terapeutashabilidades terapéuticassupervisãoformação de terapeutashabilidades terapêuticasThe therapeutic process therapist requires skills that go beyond the theoretical and technical knowledge, the therapeutic relationship is a prerequisite for the success of behavioral psychotherapy variable. Supervision of clinical care is a fundamental skill development of the future therapist educational resource as well as to increase the supply conditions of a more appropriate psychotherapeutic customer service. The article reports on supervisory experience in the first client of a therapist in training showed behavioral patterns of aggression. The default client produced in therapist behaviors and feelings that hindered progress and therapeutic success. Supervision thus occupied a role in analyzing and modeling the behavior therapist as a strategy to increase the chances of success of the case. As a result of the strategies adopted in supervision, there were changes in the pattern of interaction between therapist and client training with his progress in the case.El proceso terapéutico requiere de habilidades que van más allá del conocimiento teórico y técnico, la relación terapéutica es un requisito previo para el éxito de la variable de la psicoterapia conductual. Supervisión de la atención clínica es un desarrollo de la habilidad fundamental del futuro recurso educativo terapeuta, así como para aumentar las condiciones de la oferta de un servicio de atención psicoterapéutica más apropiado. El artículo informa sobre la experiencia de supervisión en el primer cliente de un terapeuta en el entrenamiento mostraron patrones de comportamiento de la agresión. El cliente predeterminado produce en los comportamientos y sentimientos del terapeuta que obstaculizaron el progreso y el éxito terapéutico. Así Supervisión ocupó un papel en el análisis y modelado de la terapeuta de la conducta como una estrategia para aumentar las posibilidades de éxito del caso. Como resultado de las estrategias adoptadas en materia de supervisión, se produjeron cambios en el patrón de interacción entre el terapeuta y capacitación de los clientes con su progreso en el caso.O processo terapêutico requer do terapeuta habilidades que vão além de conhecimentos teóricos e técnicas, sendo a relação terapêutica uma variável imprescindível para o sucesso da psicoterapia comportamental. A supervisão de atendimentos clínicos é um recurso pedagógico fundamental para o desenvolvimento de habilidades do futuro terapeuta, bem como, para aumentar as condições de oferta de um atendimento psicoterapêutico mais adequado ao cliente. O presente artigo relata uma experiência de supervisão em que o primeiro cliente de uma terapeuta em formação apresentava padrões comportamentais de agressividade. O padrão do cliente produzia comportamentos e sentimentos na terapeuta que dificultavam o progresso e o sucesso terapêutico. A supervisão ocupou assim um papel de analisar e modelar comportamentos da terapeuta como estratégia para aumentar as chances de sucesso do caso. Em resultado às estratégias adotadas em supervisão, houve mudanças no padrão da interação da terapeuta em formação com seu cliente e avanços no caso.Universidade Estadual de Londrina2014-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/1848410.5433/2236-6407.2014v5n1p96Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 5 n. 1 (2014); 96-1082236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484/15057Copyright (c) 2014 Estudos Interdisciplinares em Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessSartori, Raquel Martins2020-07-29T23:28:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18484Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2020-07-29T23:28:27Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study El papel de la supervisión en la formación de los terapeutas de la conducta: Estudio de caso O papel da supervisão na formação de terapeutas comportamentais: Estudo de caso |
title |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study |
spellingShingle |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study Sartori, Raquel Martins supervision training of therapists therapeutic skills supervisión formación de los terapeutas habilidades terapéuticas supervisão formação de terapeutas habilidades terapêuticas |
title_short |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study |
title_full |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study |
title_fullStr |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study |
title_full_unstemmed |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study |
title_sort |
The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study |
author |
Sartori, Raquel Martins |
author_facet |
Sartori, Raquel Martins |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sartori, Raquel Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
supervision training of therapists therapeutic skills supervisión formación de los terapeutas habilidades terapéuticas supervisão formação de terapeutas habilidades terapêuticas |
topic |
supervision training of therapists therapeutic skills supervisión formación de los terapeutas habilidades terapéuticas supervisão formação de terapeutas habilidades terapêuticas |
description |
The therapeutic process therapist requires skills that go beyond the theoretical and technical knowledge, the therapeutic relationship is a prerequisite for the success of behavioral psychotherapy variable. Supervision of clinical care is a fundamental skill development of the future therapist educational resource as well as to increase the supply conditions of a more appropriate psychotherapeutic customer service. The article reports on supervisory experience in the first client of a therapist in training showed behavioral patterns of aggression. The default client produced in therapist behaviors and feelings that hindered progress and therapeutic success. Supervision thus occupied a role in analyzing and modeling the behavior therapist as a strategy to increase the chances of success of the case. As a result of the strategies adopted in supervision, there were changes in the pattern of interaction between therapist and client training with his progress in the case. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484 10.5433/2236-6407.2014v5n1p96 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484 |
identifier_str_mv |
10.5433/2236-6407.2014v5n1p96 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484/15057 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Estudos Interdisciplinares em Psicologia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 5 n. 1 (2014); 96-108 2236-6407 reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
collection |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaeip@uel.br |
_version_ |
1799306108137897984 |