The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sartori, Raquel Martins
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos Interdisciplinares em Psicologia
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484
Resumo: The therapeutic process therapist requires skills that go beyond the theoretical and technical knowledge, the therapeutic relationship is a prerequisite for the success of behavioral psychotherapy variable. Supervision of clinical care is a fundamental skill development of the future therapist educational resource as well as to increase the supply conditions of a more appropriate psychotherapeutic customer service. The article reports on supervisory experience in the first client of a therapist in training showed behavioral patterns of aggression. The default client produced in therapist behaviors and feelings that hindered progress and therapeutic success. Supervision thus occupied a role in analyzing and modeling the behavior therapist as a strategy to increase the chances of success of the case. As a result of the strategies adopted in supervision, there were changes in the pattern of interaction between therapist and client training with his progress in the case.
id UEL-9_07200d88dca89a99807e8bd6d1590fb6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18484
network_acronym_str UEL-9
network_name_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository_id_str
spelling The role of supervision in the training of behavior therapists: Case studyEl papel de la supervisión en la formación de los terapeutas de la conducta: Estudio de casoO papel da supervisão na formação de terapeutas comportamentais: Estudo de casosupervisiontraining of therapiststherapeutic skillssupervisiónformación de los terapeutashabilidades terapéuticassupervisãoformação de terapeutashabilidades terapêuticasThe therapeutic process therapist requires skills that go beyond the theoretical and technical knowledge, the therapeutic relationship is a prerequisite for the success of behavioral psychotherapy variable. Supervision of clinical care is a fundamental skill development of the future therapist educational resource as well as to increase the supply conditions of a more appropriate psychotherapeutic customer service. The article reports on supervisory experience in the first client of a therapist in training showed behavioral patterns of aggression. The default client produced in therapist behaviors and feelings that hindered progress and therapeutic success. Supervision thus occupied a role in analyzing and modeling the behavior therapist as a strategy to increase the chances of success of the case. As a result of the strategies adopted in supervision, there were changes in the pattern of interaction between therapist and client training with his progress in the case.El proceso terapéutico requiere de habilidades que van más allá del conocimiento teórico y técnico, la relación terapéutica es un requisito previo para el éxito de la variable de la psicoterapia conductual. Supervisión de la atención clínica es un desarrollo de la habilidad fundamental del futuro recurso educativo terapeuta, así como para aumentar las condiciones de la oferta de un servicio de atención psicoterapéutica más apropiado. El artículo informa sobre la experiencia de supervisión en el primer cliente de un terapeuta en el entrenamiento mostraron patrones de comportamiento de la agresión. El cliente predeterminado produce en los comportamientos y sentimientos del terapeuta que obstaculizaron el progreso y el éxito terapéutico. Así Supervisión ocupó un papel en el análisis y modelado de la terapeuta de la conducta como una estrategia para aumentar las posibilidades de éxito del caso. Como resultado de las estrategias adoptadas en materia de supervisión, se produjeron cambios en el patrón de interacción entre el terapeuta y capacitación de los clientes con su progreso en el caso.O processo terapêutico requer do terapeuta habilidades que vão além de conhecimentos teóricos e técnicas, sendo a relação terapêutica uma variável imprescindível para o sucesso da psicoterapia comportamental. A supervisão de atendimentos clínicos é um recurso pedagógico fundamental para o desenvolvimento de habilidades do futuro terapeuta, bem como, para aumentar as condições de oferta de um atendimento psicoterapêutico mais adequado ao cliente. O presente artigo relata uma experiência de supervisão em que o primeiro cliente de uma terapeuta em formação apresentava padrões comportamentais de agressividade. O padrão do cliente produzia comportamentos e sentimentos na terapeuta que dificultavam o progresso e o sucesso terapêutico. A supervisão ocupou assim um papel de analisar e modelar comportamentos da terapeuta como estratégia para aumentar as chances de sucesso do caso. Em resultado às estratégias adotadas em supervisão, houve mudanças no padrão da interação da terapeuta em formação com seu cliente e avanços no caso.Universidade Estadual de Londrina2014-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/1848410.5433/2236-6407.2014v5n1p96Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 5 n. 1 (2014); 96-1082236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484/15057Copyright (c) 2014 Estudos Interdisciplinares em Psicologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessSartori, Raquel Martins2020-07-29T23:28:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18484Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2020-07-29T23:28:27Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
El papel de la supervisión en la formación de los terapeutas de la conducta: Estudio de caso
O papel da supervisão na formação de terapeutas comportamentais: Estudo de caso
title The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
spellingShingle The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
Sartori, Raquel Martins
supervision
training of therapists
therapeutic skills
supervisión
formación de los terapeutas
habilidades terapéuticas
supervisão
formação de terapeutas
habilidades terapêuticas
title_short The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
title_full The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
title_fullStr The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
title_full_unstemmed The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
title_sort The role of supervision in the training of behavior therapists: Case study
author Sartori, Raquel Martins
author_facet Sartori, Raquel Martins
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sartori, Raquel Martins
dc.subject.por.fl_str_mv supervision
training of therapists
therapeutic skills
supervisión
formación de los terapeutas
habilidades terapéuticas
supervisão
formação de terapeutas
habilidades terapêuticas
topic supervision
training of therapists
therapeutic skills
supervisión
formación de los terapeutas
habilidades terapéuticas
supervisão
formação de terapeutas
habilidades terapêuticas
description The therapeutic process therapist requires skills that go beyond the theoretical and technical knowledge, the therapeutic relationship is a prerequisite for the success of behavioral psychotherapy variable. Supervision of clinical care is a fundamental skill development of the future therapist educational resource as well as to increase the supply conditions of a more appropriate psychotherapeutic customer service. The article reports on supervisory experience in the first client of a therapist in training showed behavioral patterns of aggression. The default client produced in therapist behaviors and feelings that hindered progress and therapeutic success. Supervision thus occupied a role in analyzing and modeling the behavior therapist as a strategy to increase the chances of success of the case. As a result of the strategies adopted in supervision, there were changes in the pattern of interaction between therapist and client training with his progress in the case.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484
10.5433/2236-6407.2014v5n1p96
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484
identifier_str_mv 10.5433/2236-6407.2014v5n1p96
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/18484/15057
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 5 n. 1 (2014); 96-108
2236-6407
reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
collection Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository.name.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaeip@uel.br
_version_ 1799306108137897984