Relationship between the quality of life and stress in health area students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borine, Rita de Cassia Calderani
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Wanderley, Kátia da Silva, Bassitt, Débora Pastore
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos Interdisciplinares em Psicologia
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/21867
Resumo: The present work aimed to comprehend the relationship between quality of life and the stress of healthcare academics from a private college in the interior of Rondônia. Were involved 208 students, with 133 females and 75 males between 17 to 55 years old. To achieve the research proposal the scale used was Whogol-Bref to evaluate the quality of live and the Inventário de Sintomas de Stress para Adultos for the respondent the level of stress. The conclusion is that academics as higher level quality of life lower stress levels, the course of Veterinary Medicine presents highest life quality and the Physiotherapy course is the with highest level of stress, there is also a significant difference between genders, where the female presented more levels of stress comparing to male gender.
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spelling Relationship between the quality of life and stress in health area studentsRelación entre la calidad de vida y el estrés en academicos del área de saludRelação entre a qualidade de vida e o estresse em acadêmicos da área da saúdelife qualitystressacademicscalidad de vidaestrésuniversitariosqualidade de vidaestresseuniversitários.The present work aimed to comprehend the relationship between quality of life and the stress of healthcare academics from a private college in the interior of Rondônia. Were involved 208 students, with 133 females and 75 males between 17 to 55 years old. To achieve the research proposal the scale used was Whogol-Bref to evaluate the quality of live and the Inventário de Sintomas de Stress para Adultos for the respondent the level of stress. The conclusion is that academics as higher level quality of life lower stress levels, the course of Veterinary Medicine presents highest life quality and the Physiotherapy course is the with highest level of stress, there is also a significant difference between genders, where the female presented more levels of stress comparing to male gender.El objetivo del presente trabajo es de comprender la relación entre la calidad de vida y el estrés de los académicos de la salud na facultad privada del interior de Rondônia. Participaron 208 estudiantes, siendo 133 del sexo femenino y 75 del sexo masculino con edades entre 17 a 55 años. Para alcanzar la propuesta de la investigación fue utilizada la escala Whoqol-Bref para evaluar la calidad de vida y el Inventário de Sintomas de Stress para Adultos para evaluar el nivel de estrés. Se concluye que académicos con mayor calidad de vida presentan menores índices de estrés, siendo el curso de Medicina Veterinaria con mayor calidad de vida y el curso de Fisioterapia con el mayor nivel de estrés, existe también una diferencia significativa entre los sexos, donde el sexo femenino presentó más niveles de estrés en comparación con el sexo masculino.O presente trabalho visou compreender a relação entre a qualidade de vida e o estresse em acadêmicos da área da saúde de uma faculdade privada do interior de Rondônia. Participaram 208 alunos, sendo 133 do sexo feminino e 75 do sexo masculino com idades entre 17 a 55 anos. Para atingir a proposta da pesquisa, foi utilizada a escala Whoqol-Bref para avaliar a qualidade de vida e o Inventário de Sintomas de Stress para Adultos para avaliar o nível de estresse. Conclui-se que os acadêmicos com maior nível de qualidade de vida apresentam menores índices de estresse, sendo os acadêmicos do curso de Medicina Veterinária aqueles com maior índice de qualidade de vida e os acadêmicos do curso de Fisioterapia os que apresentam o maior nível de estresse. Observou-se, também, que o sexo feminino apresentou mais níveis de estresse em comparação ao sexo masculino.Universidade Estadual de Londrina2015-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/2186710.5433/2236-6407.2015v6n1p100Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 6 n. 1 (2015); 100-1182236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/21867/16764Copyright (c) 2015 Estudos Interdisciplinares em Psicologiahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBorine, Rita de Cassia CalderaniWanderley, Kátia da SilvaBassitt, Débora Pastore2022-11-25T14:30:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21867Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2022-11-25T14:30:10Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
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