THE CONGRESSES OF RIO DE JANEIRO: DETERMINANT HISTORICAL FACTORS OF THE PROPOSED TO ESTABLISH SCHOOLS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/16155 |
Resumo: | This article discusses the determinant historical factors of establishment of schools present at theAgricultural Congress in Rio de Janeiro from de mid-nineteenth century. The proposed debates to the congressmen who attended are the large coffee farmers' speech. The Congress represented the Brazilian enslaver elite's interests in which black and mestizos, slaves, freed and free were treated not as people able to have conditions to approach of Europeans white or born in Brazil, for being considered lower |
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THE CONGRESSES OF RIO DE JANEIRO: DETERMINANT HISTORICAL FACTORS OF THE PROPOSED TO ESTABLISH SCHOOLSOS CONGRESSOS DO RIO DE JANEIRO: FATORES HISTÓRICOS DETERMINANTES DA PROPOSTA DE CRIAÇÃO DE ESCOLASEducation historyAgricultural CongressBlacks' schooling at XIX centuryHistória da EducaçãoCongresso AgrícolaEscolarização de Negros no século XIXThis article discusses the determinant historical factors of establishment of schools present at theAgricultural Congress in Rio de Janeiro from de mid-nineteenth century. The proposed debates to the congressmen who attended are the large coffee farmers' speech. The Congress represented the Brazilian enslaver elite's interests in which black and mestizos, slaves, freed and free were treated not as people able to have conditions to approach of Europeans white or born in Brazil, for being considered lowerO presente artigo aborda os fatores históricos determinantes de criação de escolas presente no Congresso Agrícola do Rio de Janeiro a partir de meados do século XIX. Os debates, propostos pelos congressistas presentes são as falas dos grandes agricultores de café. O Congresso representou os interesses da elite escravista brasileira em que negros e mestiços, escravos, libertos e livres, eram tratados não como pessoas capazes de possuir condições de se aproximar dos brancos europeus ou nascidos no Brasil, por serem considerados inferioresUniversidade Estadual de Maringá2012-02-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/1615510.4025/tpe.v14i2.16155Teoria e Prática da Educação; v. 14 n. 2 (2011); 89-1022237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/16155/8749Nascimento, Maria Isabel Mourainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-12T13:53:56Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/16155Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:23.803541Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
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