A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Luis Alberto Flores e Matos
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Nelson Silva Junior
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Vitruvian Cogitationes
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680
Resumo: The research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching.
id UEM-13_84cf3cdb31d1635d4dbb73ad03bb4e69
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/63680
network_acronym_str UEM-13
network_name_str Vitruvian Cogitationes
repository_id_str
spelling A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEMResearchConceitual ArtMathematical ModelagemInvestigaciónArte conceptualModelo MatematicoPesquisaArte ConceitualModelagem MatemáticaThe research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching.La investigación en cuestión se encuentra en una etapa temprana y relaciona el arte conceptual y el modelado matemático como una forma de enseñanza y aprendizaje. Ambos componentes son abstractos y se apartan de la evolución del conocimiento humano, además de converger en el mismo punto que es el desarrollo del razonamiento y el pensamiento humanos. Partiendo de la premisa de que tienen el mismo propósito, esta investigación se sirve de profundizar en la comprensión de los componentes y algunos métodos para valorar y desarrollar la enseñanza-aprendizaje, permitiendo una metodología eficiente y una enseñanza más placentera.A pesquisa em questão se encontra em estágio inicial e relaciona a arte conceitual e a modelagem matemática como forma de ensino aprendizagem. Ambos os componentes são abstratos e partem da evolução do conhecimento humano, assim como convergem para o mesmo ponto que é o desenvolvimento do raciocínio e do pensamento humano. Partindo da premissa que eles têm o mesmo intuito, esta pesquisa faz uso do aprofundamento da compreensão dos componentes e de alguns métodos para valorizar e desenvolver o ensino- aprendizagem, permitindo um metodologia com eficiência e um ensino mais prazeroso.Eduem2022-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/6368010.4025/rvc.v2i2.63680Vitruvian Cogitationes; v. 2 n. 2 (2021): número temático; 162-1662675-9616reponame:Vitruvian Cogitationesinstname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680/751375154232Copyright (c) 2022 Revista Vitruvian Cogitationesinfo:eu-repo/semantics/openAccessLuis Alberto Flores e MatosNelson Silva Junior2023-07-19T18:49:17Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/63680Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationesPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/oairvc@uem.br2675-96162675-9616opendoar:2023-07-19T18:49:17Vitruvian Cogitationes - Universidade Estadual de Maringá (UEM)false
dc.title.none.fl_str_mv A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
title A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
spellingShingle A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
Luis Alberto Flores e Matos
Research
Conceitual Art
Mathematical Modelagem
Investigación
Arte conceptual
Modelo Matematico
Pesquisa
Arte Conceitual
Modelagem Matemática
title_short A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
title_full A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
title_fullStr A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
title_full_unstemmed A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
title_sort A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
author Luis Alberto Flores e Matos
author_facet Luis Alberto Flores e Matos
Nelson Silva Junior
author_role author
author2 Nelson Silva Junior
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Luis Alberto Flores e Matos
Nelson Silva Junior
dc.subject.por.fl_str_mv Research
Conceitual Art
Mathematical Modelagem
Investigación
Arte conceptual
Modelo Matematico
Pesquisa
Arte Conceitual
Modelagem Matemática
topic Research
Conceitual Art
Mathematical Modelagem
Investigación
Arte conceptual
Modelo Matematico
Pesquisa
Arte Conceitual
Modelagem Matemática
description The research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680
10.4025/rvc.v2i2.63680
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680
identifier_str_mv 10.4025/rvc.v2i2.63680
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680/751375154232
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Vitruvian Cogitationes
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Vitruvian Cogitationes
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Eduem
publisher.none.fl_str_mv Eduem
dc.source.none.fl_str_mv Vitruvian Cogitationes; v. 2 n. 2 (2021): número temático; 162-166
2675-9616
reponame:Vitruvian Cogitationes
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Vitruvian Cogitationes
collection Vitruvian Cogitationes
repository.name.fl_str_mv Vitruvian Cogitationes - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv rvc@uem.br
_version_ 1799316979225460736