A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Vitruvian Cogitationes |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680 |
Resumo: | The research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching. |
id |
UEM-13_84cf3cdb31d1635d4dbb73ad03bb4e69 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/63680 |
network_acronym_str |
UEM-13 |
network_name_str |
Vitruvian Cogitationes |
repository_id_str |
|
spelling |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEMResearchConceitual ArtMathematical ModelagemInvestigaciónArte conceptualModelo MatematicoPesquisaArte ConceitualModelagem MatemáticaThe research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching.La investigación en cuestión se encuentra en una etapa temprana y relaciona el arte conceptual y el modelado matemático como una forma de enseñanza y aprendizaje. Ambos componentes son abstractos y se apartan de la evolución del conocimiento humano, además de converger en el mismo punto que es el desarrollo del razonamiento y el pensamiento humanos. Partiendo de la premisa de que tienen el mismo propósito, esta investigación se sirve de profundizar en la comprensión de los componentes y algunos métodos para valorar y desarrollar la enseñanza-aprendizaje, permitiendo una metodología eficiente y una enseñanza más placentera.A pesquisa em questão se encontra em estágio inicial e relaciona a arte conceitual e a modelagem matemática como forma de ensino aprendizagem. Ambos os componentes são abstratos e partem da evolução do conhecimento humano, assim como convergem para o mesmo ponto que é o desenvolvimento do raciocínio e do pensamento humano. Partindo da premissa que eles têm o mesmo intuito, esta pesquisa faz uso do aprofundamento da compreensão dos componentes e de alguns métodos para valorizar e desenvolver o ensino- aprendizagem, permitindo um metodologia com eficiência e um ensino mais prazeroso.Eduem2022-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/6368010.4025/rvc.v2i2.63680Vitruvian Cogitationes; v. 2 n. 2 (2021): número temático; 162-1662675-9616reponame:Vitruvian Cogitationesinstname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680/751375154232Copyright (c) 2022 Revista Vitruvian Cogitationesinfo:eu-repo/semantics/openAccessLuis Alberto Flores e MatosNelson Silva Junior2023-07-19T18:49:17Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/63680Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationesPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/oairvc@uem.br2675-96162675-9616opendoar:2023-07-19T18:49:17Vitruvian Cogitationes - Universidade Estadual de Maringá (UEM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
title |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
spellingShingle |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM Luis Alberto Flores e Matos Research Conceitual Art Mathematical Modelagem Investigación Arte conceptual Modelo Matematico Pesquisa Arte Conceitual Modelagem Matemática |
title_short |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
title_full |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
title_fullStr |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
title_full_unstemmed |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
title_sort |
A ARTE CONCEITUAL E A MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA RELAÇÃO INTERDISCIPLINAR COMO FORMA DE ENSINO-APRENDIZAGEM |
author |
Luis Alberto Flores e Matos |
author_facet |
Luis Alberto Flores e Matos Nelson Silva Junior |
author_role |
author |
author2 |
Nelson Silva Junior |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Luis Alberto Flores e Matos Nelson Silva Junior |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Research Conceitual Art Mathematical Modelagem Investigación Arte conceptual Modelo Matematico Pesquisa Arte Conceitual Modelagem Matemática |
topic |
Research Conceitual Art Mathematical Modelagem Investigación Arte conceptual Modelo Matematico Pesquisa Arte Conceitual Modelagem Matemática |
description |
The research in question is at an early stage and relates conceptual art and mathematical modeling as a form of teaching and learning. Both components are abstract and depart from the evolution of human knowledge, as well as converge on the same point which is the development of human reasoning and thinking. Based on the premise that they have the same purpose, this research makes use of deepening the understanding of the components and some methods to value and develop teaching-learning, allowing an efficient methodology and a more pleasurable teaching. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680 10.4025/rvc.v2i2.63680 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680 |
identifier_str_mv |
10.4025/rvc.v2i2.63680 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/revisvitruscogitationes/article/view/63680/751375154232 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Vitruvian Cogitationes info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Vitruvian Cogitationes |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Eduem |
publisher.none.fl_str_mv |
Eduem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Vitruvian Cogitationes; v. 2 n. 2 (2021): número temático; 162-166 2675-9616 reponame:Vitruvian Cogitationes instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Vitruvian Cogitationes |
collection |
Vitruvian Cogitationes |
repository.name.fl_str_mv |
Vitruvian Cogitationes - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvc@uem.br |
_version_ |
1799316979225460736 |