Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: El Kadri, Michele Salles
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Gimenez, Telma
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)
Texto Completo: http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958
Resumo: Although researches on lingua franca are at early stages in Brazil, there has been a growing interest on this perspective. In this paper, we aim at discussing the legitimate doubts raised by those engaged in the discussion of the distinctions between English as a foreign language and English as lingua franca. We stress the challenges for teacher education courses and present some parameters to be taken into account in teacher education courses including such status.  
id UEM-2_d5df17236202f24c47b9cc85975bd326
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/14958
network_acronym_str UEM-2
network_name_str Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)
repository_id_str
spelling Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958Formando professores de inglês para o contexto do inglês como língua franca - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958English as a lingua francateacher educationteachinginglês como língua francaformação de professoresensinoAlthough researches on lingua franca are at early stages in Brazil, there has been a growing interest on this perspective. In this paper, we aim at discussing the legitimate doubts raised by those engaged in the discussion of the distinctions between English as a foreign language and English as lingua franca. We stress the challenges for teacher education courses and present some parameters to be taken into account in teacher education courses including such status.   Embora as pesquisas sobre o inglês como língua franca ainda sejam incipientes no Brasil, pode-se afirmar que tem havido um crescente interesse por esta perspectiva nos últimos anos. Neste artigo objetivamos discutir dúvidas legítimas de quem foi convidado a engajar-se na discussão das distinções entre inglês como língua estrangeira e como língua franca. Apontamos os desafios para a formação de professores e apresentamos alguns parâmetros a serem levados em conta em programas de formação de professores que tratem deste estatuto da língua inglesa.  Universidade Estadual De Maringá2012-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/1495810.4025/actascilangcult.v35i2.14958Acta Scientiarum. Language and Culture; Vol 35 No 2 (2013); 125-133Acta Scientiarum. Language and Culture; v. 35 n. 2 (2013); 125-1331983-46831983-4675reponame:Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958/pdfEl Kadri, Michele SallesGimenez, Telmainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-23T17:35:08Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/14958Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCultPUBhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/oai||actalan@uem.br1983-46831983-4675opendoar:2022-11-23T17:35:08Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)false
dc.title.none.fl_str_mv Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
Formando professores de inglês para o contexto do inglês como língua franca - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
title Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
spellingShingle Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
El Kadri, Michele Salles
English as a lingua franca
teacher education
teaching
inglês como língua franca
formação de professores
ensino
title_short Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
title_full Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
title_fullStr Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
title_full_unstemmed Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
title_sort Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
author El Kadri, Michele Salles
author_facet El Kadri, Michele Salles
Gimenez, Telma
author_role author
author2 Gimenez, Telma
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv El Kadri, Michele Salles
Gimenez, Telma
dc.subject.por.fl_str_mv English as a lingua franca
teacher education
teaching
inglês como língua franca
formação de professores
ensino
topic English as a lingua franca
teacher education
teaching
inglês como língua franca
formação de professores
ensino
description Although researches on lingua franca are at early stages in Brazil, there has been a growing interest on this perspective. In this paper, we aim at discussing the legitimate doubts raised by those engaged in the discussion of the distinctions between English as a foreign language and English as lingua franca. We stress the challenges for teacher education courses and present some parameters to be taken into account in teacher education courses including such status.  
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958
10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
url http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958
identifier_str_mv 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual De Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual De Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Acta Scientiarum. Language and Culture; Vol 35 No 2 (2013); 125-133
Acta Scientiarum. Language and Culture; v. 35 n. 2 (2013); 125-133
1983-4683
1983-4675
reponame:Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)
collection Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)
repository.name.fl_str_mv Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv ||actalan@uem.br
_version_ 1799317465171230720