Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) |
Texto Completo: | http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958 |
Resumo: | Although researches on lingua franca are at early stages in Brazil, there has been a growing interest on this perspective. In this paper, we aim at discussing the legitimate doubts raised by those engaged in the discussion of the distinctions between English as a foreign language and English as lingua franca. We stress the challenges for teacher education courses and present some parameters to be taken into account in teacher education courses including such status. |
id |
UEM-2_d5df17236202f24c47b9cc85975bd326 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/14958 |
network_acronym_str |
UEM-2 |
network_name_str |
Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958Formando professores de inglês para o contexto do inglês como língua franca - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958English as a lingua francateacher educationteachinginglês como língua francaformação de professoresensinoAlthough researches on lingua franca are at early stages in Brazil, there has been a growing interest on this perspective. In this paper, we aim at discussing the legitimate doubts raised by those engaged in the discussion of the distinctions between English as a foreign language and English as lingua franca. We stress the challenges for teacher education courses and present some parameters to be taken into account in teacher education courses including such status. Embora as pesquisas sobre o inglês como língua franca ainda sejam incipientes no Brasil, pode-se afirmar que tem havido um crescente interesse por esta perspectiva nos últimos anos. Neste artigo objetivamos discutir dúvidas legítimas de quem foi convidado a engajar-se na discussão das distinções entre inglês como língua estrangeira e como língua franca. Apontamos os desafios para a formação de professores e apresentamos alguns parâmetros a serem levados em conta em programas de formação de professores que tratem deste estatuto da língua inglesa. Universidade Estadual De Maringá2012-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/1495810.4025/actascilangcult.v35i2.14958Acta Scientiarum. Language and Culture; Vol 35 No 2 (2013); 125-133Acta Scientiarum. Language and Culture; v. 35 n. 2 (2013); 125-1331983-46831983-4675reponame:Acta Scientiarum. Language and Culture (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958/pdfEl Kadri, Michele SallesGimenez, Telmainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-23T17:35:08Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/14958Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCultPUBhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/oai||actalan@uem.br1983-46831983-4675opendoar:2022-11-23T17:35:08Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 Formando professores de inglês para o contexto do inglês como língua franca - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
title |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
spellingShingle |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 El Kadri, Michele Salles English as a lingua franca teacher education teaching inglês como língua franca formação de professores ensino |
title_short |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
title_full |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
title_fullStr |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
title_full_unstemmed |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
title_sort |
Educating English language teachers for the English as a lingua franca context - doi: 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
author |
El Kadri, Michele Salles |
author_facet |
El Kadri, Michele Salles Gimenez, Telma |
author_role |
author |
author2 |
Gimenez, Telma |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
El Kadri, Michele Salles Gimenez, Telma |
dc.subject.por.fl_str_mv |
English as a lingua franca teacher education teaching inglês como língua franca formação de professores ensino |
topic |
English as a lingua franca teacher education teaching inglês como língua franca formação de professores ensino |
description |
Although researches on lingua franca are at early stages in Brazil, there has been a growing interest on this perspective. In this paper, we aim at discussing the legitimate doubts raised by those engaged in the discussion of the distinctions between English as a foreign language and English as lingua franca. We stress the challenges for teacher education courses and present some parameters to be taken into account in teacher education courses including such status. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958 10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
url |
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958 |
identifier_str_mv |
10.4025/actascilangcult.v35i2.14958 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciLangCult/article/view/14958/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual De Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual De Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Acta Scientiarum. Language and Culture; Vol 35 No 2 (2013); 125-133 Acta Scientiarum. Language and Culture; v. 35 n. 2 (2013); 125-133 1983-4683 1983-4675 reponame:Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) |
collection |
Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Acta Scientiarum. Language and Culture (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||actalan@uem.br |
_version_ |
1799317465171230720 |