MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente”
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Outros tempos |
Texto Completo: | https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/109 |
Resumo: | The teacher of History for the Elementary and Secondary Education has been a subject of concern and research for historians and educators throughout the last decades. This article is located, so in the sphere of contemporary research on teaching, more specifically the studies which deal with the initial training, knowledge and teaching practice. From the Oral History and memories of the history teachers of basic education, we seek to engage with research around the memory teaching and teacher training. In this sense, we, from the analysis of statements given by three teachers of history in the public São Gonçalo / RJ, reflect on the contribution of initial training for the constitution of "teacher knowledge" and the relationship between teachers establish their initial training and their teaching practice. |
id |
UEMA-2_648d270c5a5229fc31861b846ed3a173 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.outrostempos.uema.br:article/109 |
network_acronym_str |
UEMA-2 |
network_name_str |
Outros tempos |
repository_id_str |
|
spelling |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente”História OralMemória e formação de professoresOral HistoryMemory and teacher trainingThe teacher of History for the Elementary and Secondary Education has been a subject of concern and research for historians and educators throughout the last decades. This article is located, so in the sphere of contemporary research on teaching, more specifically the studies which deal with the initial training, knowledge and teaching practice. From the Oral History and memories of the history teachers of basic education, we seek to engage with research around the memory teaching and teacher training. In this sense, we, from the analysis of statements given by three teachers of history in the public São Gonçalo / RJ, reflect on the contribution of initial training for the constitution of "teacher knowledge" and the relationship between teachers establish their initial training and their teaching practice.Universidade Estadual do Maranhão2010-10-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado pelos pares", "artigo de covidados"application/pdfhttps://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/10910.18817/ot.v7i10.109Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História; v. 7 n. 10 (2010): Dossiê: História e Educação1808-803110.18817/ot.v7i10reponame:Outros temposinstname:Universidade Estadual do Maranhão (UEMA)instacron:UEMAporhttps://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/109/85Copyright (c) 2010 Outros Tempos: Pesquisa em Foco - Históriainfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Thiago Rodrigues2021-03-02T20:16:31Zoai:ojs2.outrostempos.uema.br:article/109Revistahttp://www.outrostempos.uema.br/PUBhttps://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/oaioutrostempos_revista@yahoo.com.br1808-80311808-8031opendoar:2021-03-02T20:16:31Outros tempos - Universidade Estadual do Maranhão (UEMA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
title |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
spellingShingle |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” Nascimento, Thiago Rodrigues História Oral Memória e formação de professores Oral History Memory and teacher training |
title_short |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
title_full |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
title_fullStr |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
title_full_unstemmed |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
title_sort |
MEMÓRIAS DE PROFESSORES DE HISTÓRIA: considerações sobre formação inicial e constituição do “saber docente” |
author |
Nascimento, Thiago Rodrigues |
author_facet |
Nascimento, Thiago Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Thiago Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
História Oral Memória e formação de professores Oral History Memory and teacher training |
topic |
História Oral Memória e formação de professores Oral History Memory and teacher training |
description |
The teacher of History for the Elementary and Secondary Education has been a subject of concern and research for historians and educators throughout the last decades. This article is located, so in the sphere of contemporary research on teaching, more specifically the studies which deal with the initial training, knowledge and teaching practice. From the Oral History and memories of the history teachers of basic education, we seek to engage with research around the memory teaching and teacher training. In this sense, we, from the analysis of statements given by three teachers of history in the public São Gonçalo / RJ, reflect on the contribution of initial training for the constitution of "teacher knowledge" and the relationship between teachers establish their initial training and their teaching practice. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "Avaliado pelos pares", "artigo de covidados" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/109 10.18817/ot.v7i10.109 |
url |
https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/109 |
identifier_str_mv |
10.18817/ot.v7i10.109 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/109/85 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2010 Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2010 Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Maranhão |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Maranhão |
dc.source.none.fl_str_mv |
Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História; v. 7 n. 10 (2010): Dossiê: História e Educação 1808-8031 10.18817/ot.v7i10 reponame:Outros tempos instname:Universidade Estadual do Maranhão (UEMA) instacron:UEMA |
instname_str |
Universidade Estadual do Maranhão (UEMA) |
instacron_str |
UEMA |
institution |
UEMA |
reponame_str |
Outros tempos |
collection |
Outros tempos |
repository.name.fl_str_mv |
Outros tempos - Universidade Estadual do Maranhão (UEMA) |
repository.mail.fl_str_mv |
outrostempos_revista@yahoo.com.br |
_version_ |
1797067031380492288 |