GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Outros tempos |
Texto Completo: | https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/411 |
Resumo: | It’s search the best comprehension of the existed dichotomy between the physics geography and human geography and the necessity of surmount it. The geographic science has a great virtue, that is the global vision of the reality, but a specialization is necessary to this science evolution. In this way, we are looking for to analyses the different ways of geographic teaching, where it’s noticed that the geography professional start a conflict with other areas of knowledge , through out the specialization, therefore they concentrate themselves in other subjects in the end, in order to favor the dichotomy already mentioned. Teachers of public an particular institutions of elementary and high school, live this situation with less divergence, therefore they are involved with distinct subjects. |
id |
UEMA-2_70134699d32b62c969f526182802eaff |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.outrostempos.uema.br:article/411 |
network_acronym_str |
UEMA-2 |
network_name_str |
Outros tempos |
repository_id_str |
|
spelling |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? Physics GeographyHuman GeographydichotomyGeography Criticizes and EducationGeografia FásicaGeografia HumanaDicotomiaGeografia Crática e Ensino.It’s search the best comprehension of the existed dichotomy between the physics geography and human geography and the necessity of surmount it. The geographic science has a great virtue, that is the global vision of the reality, but a specialization is necessary to this science evolution. In this way, we are looking for to analyses the different ways of geographic teaching, where it’s noticed that the geography professional start a conflict with other areas of knowledge , through out the specialization, therefore they concentrate themselves in other subjects in the end, in order to favor the dichotomy already mentioned. Teachers of public an particular institutions of elementary and high school, live this situation with less divergence, therefore they are involved with distinct subjects.Busca-se uma melhor compreensão da dicotomia existente entre a Geografia Física e a Geografia Humana e a necessidade de superá-la. A ciência geográfica possui uma grande virtude que é a visão global da realidade, mas a especialização é necessária para evolução dessa ciência. Nesse sentido é que se procura analisar as diferentes formas de ensino geográfico, pois se percebe que profissionais da geografia através das especializações entram em conflito com as demais áreas de conhecimento, pois acabam concentrando-se em determinados assuntos, favorecendo dicotomia já mencionada. Os professores de instituições públicas e particulares do Ensino Fundamental e Médio vivenciam essa situação com menos divergência, pois estão envolvidos com disciplinas distintas.Universidade Estadual do Maranhão2007-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/41110.18817/ot.v4i4.411Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História; v. 4 n. 4 (2007): Volume 4, número 4, 20071808-803110.18817/ot.v4i4reponame:Outros temposinstname:Universidade Estadual do Maranhão (UEMA)instacron:UEMAporhttps://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/411/346Copyright (c) 2007 Outros Tempos: Pesquisa em Foco - Históriainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Sérgio Henrique Pinto2021-03-02T20:16:53Zoai:ojs2.outrostempos.uema.br:article/411Revistahttp://www.outrostempos.uema.br/PUBhttps://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/oaioutrostempos_revista@yahoo.com.br1808-80311808-8031opendoar:2021-03-02T20:16:53Outros tempos - Universidade Estadual do Maranhão (UEMA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
title |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
spellingShingle |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? Silva, Sérgio Henrique Pinto Physics Geography Human Geography dichotomy Geography Criticizes and Education Geografia Fásica Geografia Humana Dicotomia Geografia Crática e Ensino. |
title_short |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
title_full |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
title_fullStr |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
title_full_unstemmed |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
title_sort |
GEOGRAFIA FÍSICA E GEOGRAFIA HUMANA: uma dicotomia a ser superada? |
author |
Silva, Sérgio Henrique Pinto |
author_facet |
Silva, Sérgio Henrique Pinto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Sérgio Henrique Pinto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physics Geography Human Geography dichotomy Geography Criticizes and Education Geografia Fásica Geografia Humana Dicotomia Geografia Crática e Ensino. |
topic |
Physics Geography Human Geography dichotomy Geography Criticizes and Education Geografia Fásica Geografia Humana Dicotomia Geografia Crática e Ensino. |
description |
It’s search the best comprehension of the existed dichotomy between the physics geography and human geography and the necessity of surmount it. The geographic science has a great virtue, that is the global vision of the reality, but a specialization is necessary to this science evolution. In this way, we are looking for to analyses the different ways of geographic teaching, where it’s noticed that the geography professional start a conflict with other areas of knowledge , through out the specialization, therefore they concentrate themselves in other subjects in the end, in order to favor the dichotomy already mentioned. Teachers of public an particular institutions of elementary and high school, live this situation with less divergence, therefore they are involved with distinct subjects. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-01-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/411 10.18817/ot.v4i4.411 |
url |
https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/411 |
identifier_str_mv |
10.18817/ot.v4i4.411 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.outrostempos.uema.br/index.php/outros_tempos_uema/article/view/411/346 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Maranhão |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Maranhão |
dc.source.none.fl_str_mv |
Outros Tempos: Pesquisa em Foco - História; v. 4 n. 4 (2007): Volume 4, número 4, 2007 1808-8031 10.18817/ot.v4i4 reponame:Outros tempos instname:Universidade Estadual do Maranhão (UEMA) instacron:UEMA |
instname_str |
Universidade Estadual do Maranhão (UEMA) |
instacron_str |
UEMA |
institution |
UEMA |
reponame_str |
Outros tempos |
collection |
Outros tempos |
repository.name.fl_str_mv |
Outros tempos - Universidade Estadual do Maranhão (UEMA) |
repository.mail.fl_str_mv |
outrostempos_revista@yahoo.com.br |
_version_ |
1797067032245567488 |