Country education and the controversial national field education movement
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964 |
Resumo: | The study discusses The Field Education and the title and controversial "National Movement of Field Education" published in 2008. It analyzes productions published online that deal with the controversial "movement" between 2008 and 2020, and is justified to understand its existence or not. The research was bibliographical, with an analytical critical view and the result of the research is that, from the historical point of view, there was not the entitled "National Movement of Field Education", but a series of social movements in defense of an Education of the and in the Field. It is concluded that the movements were at the national level, through meetings, conferences, seminars and forums, such as the 1st Meeting of Educators and Educators of Agrarian Reform and the 1st National Conference for A Basic Education of the Field", fighting for an Education of the Field and The Countryside, critical, participatory, questioning, awareness-raising and transformative. |
id |
UEMG-2_1a754b71d99f4930eb063fedc8994807 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6964 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
Country education and the controversial national field education movementLa educación en el país y el controvertido movimiento nacional de educación de campoEducação do campo e o controverso movimento nacional de educação do campoEducação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo.Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement.The study discusses The Field Education and the title and controversial "National Movement of Field Education" published in 2008. It analyzes productions published online that deal with the controversial "movement" between 2008 and 2020, and is justified to understand its existence or not. The research was bibliographical, with an analytical critical view and the result of the research is that, from the historical point of view, there was not the entitled "National Movement of Field Education", but a series of social movements in defense of an Education of the and in the Field. It is concluded that the movements were at the national level, through meetings, conferences, seminars and forums, such as the 1st Meeting of Educators and Educators of Agrarian Reform and the 1st National Conference for A Basic Education of the Field", fighting for an Education of the Field and The Countryside, critical, participatory, questioning, awareness-raising and transformative.El estudio discute The Field Education y el título y controvertido "Movimiento Nacional de Educación de Campo" publicado en 2008. Analiza producciones publicadas en línea que tratan sobre el polémico "movimiento" entre 2008 y 2020, y está justificado para entender su existencia o no. La investigación fue bibliográfica, con una visión crítica analítica y el resultado de la investigación es que, desde el punto de vista histórico, no existía el titulado "Movimiento Nacional de Educación de Campo", sino una serie de movimientos sociales en defensa de una Educación del y en el Campo. Se concluye que los movimientos fueron a nivel nacional, a través de encuentros, conferencias, seminarios y foros, como el 1er Encuentro de Educadores y Educadores de La Reforma Agraria y la 1ª Conferencia Nacional por una Educación Básica del Campo", luchando por una Educación del Campo y el Campo, crítica, participativa, cuestionadora, sensibilizadora y transformadora.O estudo discute a Educação do Campo e o intitulado e controverso “Movimento Nacional de Educação do Campo” publicizado em 2008. Analisa produções publicadas online que tratam do controverso “movimento” entre 2008 e 2020, e justifica-se para compreender sua existência ou não. A pesquisa foi bibliográfica, com um olhar crítico analítico e o resultado da pesquisa é de que, do ponto vista histórico, não existiu o intitulado “Movimento Nacional de Educação do Campo”, mas uma série de movimentações sociais em defesa de uma Educação do e no Campo. Conclui-se que as movimentações foram em nível nacional, por meio de encontros, conferências, seminários e fóruns, a exemplo do I Encontro das Educadoras e Educadores da Reforma Agrária e a 1ª Conferência Nacional Por Uma Educação Básica do Campo”, lutando por uma Educação do e no Campo, crítica, participativa, questionadora, conscientizadora e transformadora.EDUEMG2024-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/696410.36704/eef.v27i51.6964Educação em Foco; Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; Vol. 27 Núm. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; v. 27 n. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-242317-009310.36704/eef.v27i51reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964/5051Copyright (c) 2024 Elias Canuto Brandãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Elias Canuto2024-04-19T18:33:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6964Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2024-04-19T18:33:42Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Country education and the controversial national field education movement La educación en el país y el controvertido movimiento nacional de educación de campo Educação do campo e o controverso movimento nacional de educação do campo |
title |
Country education and the controversial national field education movement |
spellingShingle |
Country education and the controversial national field education movement Brandão, Elias Canuto Educação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo. Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement. |
title_short |
Country education and the controversial national field education movement |
title_full |
Country education and the controversial national field education movement |
title_fullStr |
Country education and the controversial national field education movement |
title_full_unstemmed |
Country education and the controversial national field education movement |
title_sort |
Country education and the controversial national field education movement |
author |
Brandão, Elias Canuto |
author_facet |
Brandão, Elias Canuto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão, Elias Canuto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo. Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement. |
topic |
Educação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo. Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement. |
description |
The study discusses The Field Education and the title and controversial "National Movement of Field Education" published in 2008. It analyzes productions published online that deal with the controversial "movement" between 2008 and 2020, and is justified to understand its existence or not. The research was bibliographical, with an analytical critical view and the result of the research is that, from the historical point of view, there was not the entitled "National Movement of Field Education", but a series of social movements in defense of an Education of the and in the Field. It is concluded that the movements were at the national level, through meetings, conferences, seminars and forums, such as the 1st Meeting of Educators and Educators of Agrarian Reform and the 1st National Conference for A Basic Education of the Field", fighting for an Education of the Field and The Countryside, critical, participatory, questioning, awareness-raising and transformative. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964 10.36704/eef.v27i51.6964 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v27i51.6964 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964/5051 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Elias Canuto Brandão info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Elias Canuto Brandão |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24 Educação em Foco; Vol. 27 Núm. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24 Educação em Foco; v. 27 n. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24 2317-0093 10.36704/eef.v27i51 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1798045782507520000 |