Country education and the controversial national field education movement

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão, Elias Canuto
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em foco
Texto Completo: https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964
Resumo: The study discusses The Field Education and the title and controversial "National Movement of Field Education" published in 2008. It analyzes productions published online that deal with the controversial "movement" between 2008 and 2020, and is justified to understand its existence or not. The research was bibliographical, with an analytical critical view and the result of the research is that, from the historical point of view, there was not the entitled "National Movement of Field Education", but a series of social movements in defense of an Education of the and in the Field. It is concluded that the movements were at the national level, through meetings, conferences, seminars and forums, such as the 1st Meeting of Educators and Educators of Agrarian Reform and the 1st National Conference for A Basic Education of the Field", fighting for an Education of the Field and The Countryside, critical, participatory, questioning, awareness-raising and transformative.
id UEMG-2_1a754b71d99f4930eb063fedc8994807
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6964
network_acronym_str UEMG-2
network_name_str Educação em foco
repository_id_str
spelling Country education and the controversial national field education movementLa educación en el país y el controvertido movimiento nacional de educación de campoEducação do campo e o controverso movimento nacional de educação do campoEducação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo.Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement.The study discusses The Field Education and the title and controversial "National Movement of Field Education" published in 2008. It analyzes productions published online that deal with the controversial "movement" between 2008 and 2020, and is justified to understand its existence or not. The research was bibliographical, with an analytical critical view and the result of the research is that, from the historical point of view, there was not the entitled "National Movement of Field Education", but a series of social movements in defense of an Education of the and in the Field. It is concluded that the movements were at the national level, through meetings, conferences, seminars and forums, such as the 1st Meeting of Educators and Educators of Agrarian Reform and the 1st National Conference for A Basic Education of the Field", fighting for an Education of the Field and The Countryside, critical, participatory, questioning, awareness-raising and transformative.El estudio discute The Field Education y el título y controvertido "Movimiento Nacional de Educación de Campo" publicado en 2008. Analiza producciones publicadas en línea que tratan sobre el polémico "movimiento" entre 2008 y 2020, y está justificado para entender su existencia o no. La investigación fue bibliográfica, con una visión crítica analítica y el resultado de la investigación es que, desde el punto de vista histórico, no existía el titulado "Movimiento Nacional de Educación de Campo", sino una serie de movimientos sociales en defensa de una Educación del y en el Campo. Se concluye que los movimientos fueron a nivel nacional, a través de encuentros, conferencias, seminarios y foros, como el 1er Encuentro de Educadores y Educadores de La Reforma Agraria y la 1ª Conferencia Nacional por una Educación Básica del Campo", luchando por una Educación del Campo y el Campo, crítica, participativa, cuestionadora, sensibilizadora y transformadora.O estudo discute a Educação do Campo e o intitulado e controverso “Movimento Nacional de Educação do Campo” publicizado em 2008. Analisa produções publicadas online que tratam do controverso “movimento” entre 2008 e 2020, e justifica-se para compreender sua existência ou não. A pesquisa foi bibliográfica, com um olhar crítico analítico e o resultado da pesquisa é de que, do ponto vista histórico, não existiu o intitulado “Movimento Nacional de Educação do Campo”, mas uma série de movimentações sociais em defesa de uma Educação do e no Campo. Conclui-se que as movimentações foram em nível nacional, por meio de encontros, conferências, seminários e fóruns, a exemplo do I Encontro das Educadoras e Educadores da Reforma Agrária e a 1ª Conferência Nacional Por Uma Educação Básica do Campo”, lutando por uma Educação do e no Campo, crítica, participativa, questionadora, conscientizadora e transformadora.EDUEMG2024-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/696410.36704/eef.v27i51.6964Educação em Foco; Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; Vol. 27 Núm. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; v. 27 n. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-242317-009310.36704/eef.v27i51reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964/5051Copyright (c) 2024 Elias Canuto Brandãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Elias Canuto2024-04-19T18:33:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6964Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2024-04-19T18:33:42Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Country education and the controversial national field education movement
La educación en el país y el controvertido movimiento nacional de educación de campo
Educação do campo e o controverso movimento nacional de educação do campo
title Country education and the controversial national field education movement
spellingShingle Country education and the controversial national field education movement
Brandão, Elias Canuto
Educação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo.
Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement.
title_short Country education and the controversial national field education movement
title_full Country education and the controversial national field education movement
title_fullStr Country education and the controversial national field education movement
title_full_unstemmed Country education and the controversial national field education movement
title_sort Country education and the controversial national field education movement
author Brandão, Elias Canuto
author_facet Brandão, Elias Canuto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão, Elias Canuto
dc.subject.por.fl_str_mv Educação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo.
Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement.
topic Educação do Campo. Movimentações sociais no campo. Movimento Nacional de Educação do Campo.
Field Education. Social drives in the field. National Field Education Movement.
description The study discusses The Field Education and the title and controversial "National Movement of Field Education" published in 2008. It analyzes productions published online that deal with the controversial "movement" between 2008 and 2020, and is justified to understand its existence or not. The research was bibliographical, with an analytical critical view and the result of the research is that, from the historical point of view, there was not the entitled "National Movement of Field Education", but a series of social movements in defense of an Education of the and in the Field. It is concluded that the movements were at the national level, through meetings, conferences, seminars and forums, such as the 1st Meeting of Educators and Educators of Agrarian Reform and the 1st National Conference for A Basic Education of the Field", fighting for an Education of the Field and The Countryside, critical, participatory, questioning, awareness-raising and transformative.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964
10.36704/eef.v27i51.6964
url https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964
identifier_str_mv 10.36704/eef.v27i51.6964
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6964/5051
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Elias Canuto Brandão
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Elias Canuto Brandão
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Foco; Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24
Educação em Foco; Vol. 27 Núm. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24
Educação em Foco; v. 27 n. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-24
2317-0093
10.36704/eef.v27i51
reponame:Educação em foco
instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron:UEMG
instname_str Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron_str UEMG
institution UEMG
reponame_str Educação em foco
collection Educação em foco
repository.name.fl_str_mv Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
repository.mail.fl_str_mv revista.educacaoemfoco@uemg.br
_version_ 1798045782507520000