THE ORGANIZATION OF PUBLIC EDUCATION AT THE BEGINNING OF THE FIRST REPUBLIC IN PARÁ (1890 - 1896)
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6553 |
Resumo: | This article is situated in the field of History of Education; we have as object of study the legislation and organization of public education in Pará at the end of the 19th century, more precisely between the years 1890 and 1896; our objective was to identify how public education in Pará was configured in the context of actions determined by the state's education regulations. For its accomplishment we made use of a historical research of documentary and bibliographical nature. Based on this work, we found that, through the determinations set out in the educational legislation of Pará, an attempt was made to impose a pattern of behavior for teachers and students in primary schools. |
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THE ORGANIZATION OF PUBLIC EDUCATION AT THE BEGINNING OF THE FIRST REPUBLIC IN PARÁ (1890 - 1896)LA ORGANIZACIÓN DE LA EDUCACIÓN PÚBLICA A INICIO DE LA PRIMERA REPÚBLICA EN PARÁ (1890 - 1896)A Organização da instrução pública no início da Primeira República no Pará (1890 - 1896)Legislación Educativa. Organización de la instrucción pública. Siglo XIX.Educational Legislation. Organization of public instruction. XIX century.Legislação EducacionalOrganização da instrução públicaSéculo XIXThis article is situated in the field of History of Education; we have as object of study the legislation and organization of public education in Pará at the end of the 19th century, more precisely between the years 1890 and 1896; our objective was to identify how public education in Pará was configured in the context of actions determined by the state's education regulations. For its accomplishment we made use of a historical research of documentary and bibliographical nature. Based on this work, we found that, through the determinations set out in the educational legislation of Pará, an attempt was made to impose a pattern of behavior for teachers and students in primary schools.Este artículo se sitúa en el campo de la Historia de la Educación; tenemos como objeto de estudio la legislación y organización de la educación pública en Pará a fines del siglo XIX, más precisamente entre los años 1890 y 1896; nuestro objetivo fue identificar cómo se configuró la educación pública en Pará en el contexto de las acciones determinadas por las normas de educación del estado. Para su realización nos valemos de una investigación histórica de carácter documental y bibliográfico. Con base en este trabajo, encontramos que, a través de las determinaciones establecidas en la legislación educativa de Pará, se intentó imponer un patrón de comportamiento para profesores y alumnos en las escuelas primarias.Este artigo situa-se no campo da História da Educação; temos como objeto de estudo a legislação e a organização da instrução pública paraense no final do século XIX, mais precisamente entre os anos 1890 e 1896; nosso objetivo foi identificar como se configurava a instrução pública paraense no contexto das ações determinadas por meio dos regulamentos de ensino do estado. Para sua realização fizemos uso de uma pesquisa histórica de natureza documental e bibliográfica. Constatamos a partir deste trabalho que, através das determinações dispostas na legislação educacional paraense, se buscava impor um padrão de comportamento para professores e alunos na escola primária.EDUEMG2022-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/655310.36704/eef.v25i46.6553Educação em Foco; Vol. 25 No. 46 (2022): Educação Em Foco; 86-103Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 46 (2022): Educação Em Foco; 86-103Educação em Foco; v. 25 n. 46 (2022): Educação Em Foco; 86-1032317-00931519-332210.36704/eef.v25i46reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6553/4204Copyright (c) 2022 Viviane Dourado, Alberto Damascenoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDourado, VivianeDamasceno, Alberto2022-08-30T13:07:59Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6553Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2022-08-30T13:07:59Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
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