An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5865 |
Resumo: | This article presents an excerpt from a research on the teaching of Loans & Financing in Basic Education. Our objective is to present a teaching proposal on the main amortization systems. This topic is part of the discussions about School Financial Education, which we present its importance for society and its implementation, since the approval of the BNCC. In this scenario, we present an exemplified and comparative study of the most common amortization systems, also dealing with their presence in textbooks and PROFMAT essays. Then, we state the making, application and analysis of the educational product built during the research: a book to assist teachers in teaching the SAC and Price Table systems. The article ends with the expectation of promoting knowledge that influences the behavior of a new generation of consumers, contributing to the Financial Education of the readers. |
id |
UEMG-2_398f26420608b5b05e152b854ba5e3ce |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5865 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATIONUna ENFOQUE DE LOS SISTEMAS DE AMORTIZACIÓN A LA LUZ DE LA EDUCACIÓN FINANCIERAUma Abordagem sobre Sistemas de Amortização à luz da Educação FinanceiraBNCCFinancial educationHigh schoolAmortization SystemsPrice Table and CASBNCCEducación financieraEscuela secundariaSistemas de amortizaciónPrice tabla y SACBNCCEducação FinanceiraEnsino MédioSistemas de AmortizaçãoTabela Price e SACThis article presents an excerpt from a research on the teaching of Loans & Financing in Basic Education. Our objective is to present a teaching proposal on the main amortization systems. This topic is part of the discussions about School Financial Education, which we present its importance for society and its implementation, since the approval of the BNCC. In this scenario, we present an exemplified and comparative study of the most common amortization systems, also dealing with their presence in textbooks and PROFMAT essays. Then, we state the making, application and analysis of the educational product built during the research: a book to assist teachers in teaching the SAC and Price Table systems. The article ends with the expectation of promoting knowledge that influences the behavior of a new generation of consumers, contributing to the Financial Education of the readers.Este artículo presenta un recorte de una investigación sobre la enseñanza de Préstamos y Financiamiento en la Educación Básica. Nuestro objetivo es presentar una propuesta didáctica sobre los principales sistemas de amortización. Este tema forma parte de las discusiones sobre Educación Financiera Escolar, que presentamos su importancia en la sociedad y su implementación, desde la aprobación de la BNCC. En este escenario, presentamos un estudio ejemplificado y comparativo de los sistemas de amortización más comunes, tratando también su presencia en los libros de texto y disertaciones del PROFMAT. Luego, narramos la confección, aplicación y análisis del producto educativo construido durante la investigación: un libro para auxiliar a los docentes en la enseñanza de los sistemas SAC y Tabla PRICE. El artículo finaliza con la expectativa de promover conocimientos que influyan en el comportamiento de una nueva generación de consumidores, contribuyendo a la Educación Financiera de los lectores.Este artigo apresenta o recorte de uma pesquisa acerca do ensino de Empréstimos & Financiamentos na Educação Básica, cujo objetivo é expor uma proposta de ensino dos principais sistemas de amortização. Temática essa inserida nas discussões acerca da Educação Financeira Escolar, sobre a qual apresentamos sua atual importância para a sociedade e, consequentemente, sua implantação, a partir da homologação da BNCC. Nesse cenário, mostramos um estudo exemplificado e comparativo dos sistemas de amortização mais usuais, versando também acerca da presença deles em livros didáticos e em dissertações do PROFMAT. Em seguida, narramos a confecção, a aplicação e a análise do produto educacional feito ao longo da pesquisa: um livro produzido para auxiliar professores no ensino dos sistemas SAC e Tabela Price. Assim, o artigo se encerra na expectativa de promover conhecimentos que influenciarão o comportamento de uma nova geração de consumidores, contribuindo para a Educação Financeira dos leitores.EDUEMG2022-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/586510.36704/eef.v25i46.5865Educação em Foco; Vol. 25 No. 46 (2022): Educação Em Foco; 372-402Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 46 (2022): Educação Em Foco; 372-402Educação em Foco; v. 25 n. 46 (2022): Educação Em Foco; 372-4022317-00931519-332210.36704/eef.v25i46reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5865/4242Copyright (c) 2022 Bruno Freitas, Valéria Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, BrunoMoreira, Valéria2022-08-31T14:25:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5865Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2022-08-31T14:25:57Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION Una ENFOQUE DE LOS SISTEMAS DE AMORTIZACIÓN A LA LUZ DE LA EDUCACIÓN FINANCIERA Uma Abordagem sobre Sistemas de Amortização à luz da Educação Financeira |
title |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION |
spellingShingle |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION Freitas, Bruno BNCC Financial education High school Amortization Systems Price Table and CAS BNCC Educación financiera Escuela secundaria Sistemas de amortización Price tabla y SAC BNCC Educação Financeira Ensino Médio Sistemas de Amortização Tabela Price e SAC |
title_short |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION |
title_full |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION |
title_fullStr |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION |
title_full_unstemmed |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION |
title_sort |
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION |
author |
Freitas, Bruno |
author_facet |
Freitas, Bruno Moreira, Valéria |
author_role |
author |
author2 |
Moreira, Valéria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Bruno Moreira, Valéria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
BNCC Financial education High school Amortization Systems Price Table and CAS BNCC Educación financiera Escuela secundaria Sistemas de amortización Price tabla y SAC BNCC Educação Financeira Ensino Médio Sistemas de Amortização Tabela Price e SAC |
topic |
BNCC Financial education High school Amortization Systems Price Table and CAS BNCC Educación financiera Escuela secundaria Sistemas de amortización Price tabla y SAC BNCC Educação Financeira Ensino Médio Sistemas de Amortização Tabela Price e SAC |
description |
This article presents an excerpt from a research on the teaching of Loans & Financing in Basic Education. Our objective is to present a teaching proposal on the main amortization systems. This topic is part of the discussions about School Financial Education, which we present its importance for society and its implementation, since the approval of the BNCC. In this scenario, we present an exemplified and comparative study of the most common amortization systems, also dealing with their presence in textbooks and PROFMAT essays. Then, we state the making, application and analysis of the educational product built during the research: a book to assist teachers in teaching the SAC and Price Table systems. The article ends with the expectation of promoting knowledge that influences the behavior of a new generation of consumers, contributing to the Financial Education of the readers. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5865 10.36704/eef.v25i46.5865 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5865 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v25i46.5865 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5865/4242 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Bruno Freitas, Valéria Moreira info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Bruno Freitas, Valéria Moreira |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 25 No. 46 (2022): Educação Em Foco; 372-402 Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 46 (2022): Educação Em Foco; 372-402 Educação em Foco; v. 25 n. 46 (2022): Educação Em Foco; 372-402 2317-0093 1519-3322 10.36704/eef.v25i46 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1792205470369316864 |