Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994 |
Resumo: | This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research. |
id |
UEMG-2_4828da68c818ed1860d92272e29c0fe3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6994 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate studentsInvestigación de revisión de literatura en el área de educación: : Mapeo de dificultades de estudiantes de posgradoPesquisas de revisão bibliográfica na área da educação:: Mapeando dificuldades de discentes da pós-graduaçãoPós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu.Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu.This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research.Este artículo tiene como objetivo verificar las dificultades de los estudiantes de cursos de posgrado en investigación de revisión bibliográfica en el área de educación y presentar sugerencias para llevarlas a cabo, indicando formas de organizar y analizar los datos. Buscando contribuir a la producción de conocimiento, se desarrolló una prueba demostrativa en la que se indican los pasos de este tipo de investigación: recolección, organización y análisis de datos. Entre los resultados, se destaca que la investigación de revisión bibliográfica permite a los investigadores construir conocimiento sobre ciertos temas de investigación y también señalar vacíos para futuras investigaciones. Sin embargo, existen confusiones teórico-metodológicas sobre la organización y análisis de los datos de este tipo de investigación.Este artigo tem por objetivo verificar as dificuldades dos discentes dos cursos de pós-graduação sobre as pesquisas de revisão bibliográfica na área da educação e apresentar sugestões para a realização destas, indicando formas de organização e análise dos dados. Buscando contribuir com a produção do conhecimento desenvolveu-se um ensaio demonstrativo, no qual, indica-se as etapas desse tipo de investigação: levantamento, organização e análise dos dados. Entre os resultados, destaca-se que as pesquisas de revisão bibliográfica possibilitam aos discentes a construção do conhecimento acerca de determinados temas de pesquisa, e ainda, indicam lacunas para pesquisas futuras. Contudo, localiza-se confusões teórico-metodológicas sobre a organização e análise dos dados deste tipo de pesquisa. EDUEMG2023-08-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/699410.36704/eef.v26i49.6994Educação em Foco; Vol. 26 No. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; v. 26 n. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-242317-009310.36704/eef.v26i49reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994/4877Copyright (c) 2023 Mônica Tessaroinfo:eu-repo/semantics/openAccessTessaro, Mônica2023-12-04T21:32:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6994Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2023-12-04T21:32:42Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students Investigación de revisión de literatura en el área de educación: : Mapeo de dificultades de estudiantes de posgrado Pesquisas de revisão bibliográfica na área da educação:: Mapeando dificuldades de discentes da pós-graduação |
title |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students |
spellingShingle |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students Tessaro, Mônica Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu. Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu. |
title_short |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students |
title_full |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students |
title_fullStr |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students |
title_full_unstemmed |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students |
title_sort |
Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students |
author |
Tessaro, Mônica |
author_facet |
Tessaro, Mônica |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tessaro, Mônica |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu. Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu. |
topic |
Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu. Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu. |
description |
This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-08-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994 10.36704/eef.v26i49.6994 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v26i49.6994 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994/4877 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Mônica Tessaro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Mônica Tessaro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 26 No. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24 Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24 Educação em Foco; v. 26 n. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24 2317-0093 10.36704/eef.v26i49 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1798045782689972224 |