Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tessaro, Mônica
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em foco
Texto Completo: https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994
Resumo: This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research.
id UEMG-2_4828da68c818ed1860d92272e29c0fe3
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6994
network_acronym_str UEMG-2
network_name_str Educação em foco
repository_id_str
spelling Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate studentsInvestigación de revisión de literatura en el área de educación: : Mapeo de dificultades de estudiantes de posgradoPesquisas de revisão bibliográfica na área da educação:: Mapeando dificuldades de discentes da pós-graduaçãoPós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu.Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu.This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research.Este artículo tiene como objetivo verificar las dificultades de los estudiantes de cursos de posgrado en investigación de revisión bibliográfica en el área de educación y presentar sugerencias para llevarlas a cabo, indicando formas de organizar y analizar los datos. Buscando contribuir a la producción de conocimiento, se desarrolló una prueba demostrativa en la que se indican los pasos de este tipo de investigación: recolección, organización y análisis de datos. Entre los resultados, se destaca que la investigación de revisión bibliográfica permite a los investigadores construir conocimiento sobre ciertos temas de investigación y también señalar vacíos para futuras investigaciones. Sin embargo, existen confusiones teórico-metodológicas sobre la organización y análisis de los datos de este tipo de investigación.Este artigo tem por objetivo verificar as dificuldades dos discentes dos cursos de pós-graduação sobre as pesquisas de revisão bibliográfica na área da educação e apresentar sugestões para a realização destas, indicando formas de organização e análise dos dados. Buscando contribuir com a produção do conhecimento desenvolveu-se um ensaio demonstrativo, no qual, indica-se as etapas desse tipo de investigação: levantamento, organização e análise dos dados. Entre os resultados, destaca-se que as pesquisas de revisão bibliográfica possibilitam aos discentes a construção do conhecimento acerca de determinados temas de pesquisa, e ainda, indicam lacunas para pesquisas futuras. Contudo, localiza-se confusões teórico-metodológicas sobre a organização e análise dos dados deste tipo de pesquisa.  EDUEMG2023-08-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/699410.36704/eef.v26i49.6994Educação em Foco; Vol. 26 No. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24Educação em Foco; v. 26 n. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-242317-009310.36704/eef.v26i49reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994/4877Copyright (c) 2023 Mônica Tessaroinfo:eu-repo/semantics/openAccessTessaro, Mônica2023-12-04T21:32:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6994Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2023-12-04T21:32:42Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
Investigación de revisión de literatura en el área de educación: : Mapeo de dificultades de estudiantes de posgrado
Pesquisas de revisão bibliográfica na área da educação:: Mapeando dificuldades de discentes da pós-graduação
title Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
spellingShingle Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
Tessaro, Mônica
Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu.
Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu.
title_short Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
title_full Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
title_fullStr Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
title_full_unstemmed Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
title_sort Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students
author Tessaro, Mônica
author_facet Tessaro, Mônica
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tessaro, Mônica
dc.subject.por.fl_str_mv Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu.
Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu.
topic Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu.
Posgraduación. Revisión bibliográfica. Estricto sensu.
description This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-08-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994
10.36704/eef.v26i49.6994
url https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994
identifier_str_mv 10.36704/eef.v26i49.6994
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6994/4877
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Mônica Tessaro
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Mônica Tessaro
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Foco; Vol. 26 No. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24
Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24
Educação em Foco; v. 26 n. 49 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-24
2317-0093
10.36704/eef.v26i49
reponame:Educação em foco
instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron:UEMG
instname_str Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron_str UEMG
institution UEMG
reponame_str Educação em foco
collection Educação em foco
repository.name.fl_str_mv Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
repository.mail.fl_str_mv revista.educacaoemfoco@uemg.br
_version_ 1798045782689972224