Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7084 |
Resumo: | The teaching of Science in Early Childhood Education should be carried out by themes that have meanings for children, arousing their interest and curiosity. In this perspective, the present study sought to understand the teaching of science in Early Childhood Education through the identification of the themes and support materials used in the classroom. Theoretical support was sought in official documents and scientific articles. The present research used the methodology of bibliographic review with content analysis. Fourteen articles were selected for analysis, which were categorized according to the themes and materials used for teaching Science in Early Childhood Education. The study showed that there is a diversity of themes to be developed in Early Childhood Education, in addition to identifying the predominance of the environment theme and the importance of using various support materials for science teaching. |
id |
UEMG-2_6317f51b22dba61e245e36f137b7e050 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7084 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021La enseñanza de las ciencias en la educación infantil entre los años 2005 a 2021O ensino de ciências na educação infantil entre os anos de 2005 a 2021Revisión bibliográfica. Aula. Ciencias. Niño.Literature review. Classroom. Sciences. ChildRevisão bibliográfica. Sala de aula. Ciências. Criança.The teaching of Science in Early Childhood Education should be carried out by themes that have meanings for children, arousing their interest and curiosity. In this perspective, the present study sought to understand the teaching of science in Early Childhood Education through the identification of the themes and support materials used in the classroom. Theoretical support was sought in official documents and scientific articles. The present research used the methodology of bibliographic review with content analysis. Fourteen articles were selected for analysis, which were categorized according to the themes and materials used for teaching Science in Early Childhood Education. The study showed that there is a diversity of themes to be developed in Early Childhood Education, in addition to identifying the predominance of the environment theme and the importance of using various support materials for science teaching.La enseñanza de las Ciencias en Educación Infantil debe realizarse por temas que tengan significados para los niños, despertando su interés y curiosidad. En esa perspectiva, el presente estudio buscó comprender la enseñanza de las ciencias en la Educación Infantil a través de la identificación de los temas y materiales de apoyo utilizados en el aula. Se buscó apoyo teórico en documentos oficiales y artículos científicos. La presente investigación utilizó la metodología de revisión bibliográfica con análisis de contenido. Fueron seleccionados para el análisis catorce artículos, que fueron categorizados según los temas y materiales utilizados para la enseñanza de las Ciencias en Educación Infantil. El estudio evidenció que existe diversidad de temas a ser desarrollados en la Educación Infantil, además de identificar el predominio del tema medio ambiente y la importancia de utilizar diversos materiales de apoyo para la enseñanza de las cienciasO ensino de Ciências na Educação Infantil deve ser realizado por temáticas que apresentam significados para as crianças despertando nelas o interesse e a curiosidade. Nesta perspectiva, o presente estudo buscou compreender o ensino de ciências na Educação Infantil através da identificação das temáticas e materiais de apoio utilizados em sala de aula. Buscou-se aporte teórico em documentos oficiais e artigos científicos. A presente pesquisa utilizou a metodologia de revisão bibliográfica com a análise de conteúdo. Foram selecionados 14 artigos para a análise os quais foram categorizados de acordo com as temáticas e materiais utilizados para o ensino de Ciências na Educação Infantil. O estudo mostrou que há uma diversidade de temas para serem desenvolvidos na Educação Infantil, além de identificar a predominância pela temática meio ambiente e a importância da utilização de diversos materiais de apoio para o ensino de ciências.EDUEMG2024-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/708410.36704/eef.v27i51.7084Educação em Foco; Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-25Educação em Foco; Vol. 27 Núm. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-25Educação em Foco; v. 27 n. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-252317-009310.36704/eef.v27i51reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7084/5050Copyright (c) 2024 Mariana Reis Cotrim Gonçalves, Renata Martins dos Santos Paroinfo:eu-repo/semantics/openAccessReis Cotrim Gonçalves, MarianaMartins dos Santos Paro, Renata2024-04-19T18:33:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7084Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2024-04-19T18:33:42Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 La enseñanza de las ciencias en la educación infantil entre los años 2005 a 2021 O ensino de ciências na educação infantil entre os anos de 2005 a 2021 |
title |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 |
spellingShingle |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 Reis Cotrim Gonçalves, Mariana Revisión bibliográfica. Aula. Ciencias. Niño. Literature review. Classroom. Sciences. Child Revisão bibliográfica. Sala de aula. Ciências. Criança. |
title_short |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 |
title_full |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 |
title_fullStr |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 |
title_full_unstemmed |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 |
title_sort |
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021 |
author |
Reis Cotrim Gonçalves, Mariana |
author_facet |
Reis Cotrim Gonçalves, Mariana Martins dos Santos Paro, Renata |
author_role |
author |
author2 |
Martins dos Santos Paro, Renata |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reis Cotrim Gonçalves, Mariana Martins dos Santos Paro, Renata |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Revisión bibliográfica. Aula. Ciencias. Niño. Literature review. Classroom. Sciences. Child Revisão bibliográfica. Sala de aula. Ciências. Criança. |
topic |
Revisión bibliográfica. Aula. Ciencias. Niño. Literature review. Classroom. Sciences. Child Revisão bibliográfica. Sala de aula. Ciências. Criança. |
description |
The teaching of Science in Early Childhood Education should be carried out by themes that have meanings for children, arousing their interest and curiosity. In this perspective, the present study sought to understand the teaching of science in Early Childhood Education through the identification of the themes and support materials used in the classroom. Theoretical support was sought in official documents and scientific articles. The present research used the methodology of bibliographic review with content analysis. Fourteen articles were selected for analysis, which were categorized according to the themes and materials used for teaching Science in Early Childhood Education. The study showed that there is a diversity of themes to be developed in Early Childhood Education, in addition to identifying the predominance of the environment theme and the importance of using various support materials for science teaching. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7084 10.36704/eef.v27i51.7084 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7084 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v27i51.7084 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/7084/5050 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Mariana Reis Cotrim Gonçalves, Renata Martins dos Santos Paro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Mariana Reis Cotrim Gonçalves, Renata Martins dos Santos Paro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-25 Educação em Foco; Vol. 27 Núm. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-25 Educação em Foco; v. 27 n. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua); 1-25 2317-0093 10.36704/eef.v27i51 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1798045782525345792 |