Self-assessment of general health in basic education teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652 |
Resumo: | The present study aimed to identify the predictive power of sociodemographic, work and working conditions variables in the pandemic/Covid 19 for the self-assessment of general health in155 teachers. We used a questionnaire of sociodemographic, labor data and questions related to working conditions in the pandemic/Covid 19 period, the Quality of Work Life Assessment Scale and the single item for the assessment of the Self-assessment of general health. The results revealed an explanatory model for The self-assessment of general health composed of the variables with the highest indexes of the dimensions of quality of life at work Possibilities for leisure and social interaction and Integration, respect and autonomy, time of work, perception of having had adequate conditions to teach classes, not being from the risk group for Covid and decreases with the extra time to prepare classes. |
id |
UEMG-2_6ddacda891c4b9e4733d6ae1a207928a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6652 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
Self-assessment of general health in basic education teachersAutoevaluación de salud general en docentes de educación básicaAutoavaliação da saúde geral em professores da educação básicaCalidad de vida en el trabajoCondiciones de trabajoContexto pandémicoSaludHealthPandemic context.Quality of life at workWork conditionsContexto pandêmicoQualidade de vida no trabalhoCondições de trabalhoSaúdeThe present study aimed to identify the predictive power of sociodemographic, work and working conditions variables in the pandemic/Covid 19 for the self-assessment of general health in155 teachers. We used a questionnaire of sociodemographic, labor data and questions related to working conditions in the pandemic/Covid 19 period, the Quality of Work Life Assessment Scale and the single item for the assessment of the Self-assessment of general health. The results revealed an explanatory model for The self-assessment of general health composed of the variables with the highest indexes of the dimensions of quality of life at work Possibilities for leisure and social interaction and Integration, respect and autonomy, time of work, perception of having had adequate conditions to teach classes, not being from the risk group for Covid and decreases with the extra time to prepare classes.El presente estudio tuvo como objetivo identificar el poder predictivo de las variables sociodemográficas, laborales y condiciones de trabajo en el período Covid 19 para la autoevaluación de la salud general en 155 docentes. Se utilizó como instrumentos un cuestionario de datos sociodemográficos, laborales y preguntas relacionadas con las condiciones de trabajo en el período pandemia/Covid 19, Escala de Calidad de Vida en el Trabajo y el ítem único para la evaluación de la Autoevaluación de la salud general. Los resultados revelaron un modelo explicativo para la Autoevaluación de Salud General compuesto por las variables con índices más altos de las dimensiones de calidad de vida en el trabajo, Posibilidades de ocio e interacción social e Integración, respeto y autonomía, tiempo de trabajo, percepción de tener condiciones adecuadas para dar clases, no siendo del grupo de riesgo por Covid y disminuye con el tiempo extra para la preparación de clases.O presente estudo teve como objetivo identificar o poder preditivo das variáveis sociodemográficas, laborais e condições de trabalho no período pandêmico/Covid 19 para a Autoavaliação da saúde geral em professores. Como instrumentos utilizou-se um questionário de dados sociodemográficos, laborais e questões relacionadas às condições de trabalho no período pandêmico/Covid 19, a Escala de avaliação da Qualidade de vida no trabalho e o item único para a avaliação da Autoavaliação da saúde geral. A amostra foi constituída por 155 professores da Educação Básica. Os resultados revelaram um modelo explicativo para a Autoavaliação da saúde geral composto pelas variáveis maiores índices das dimensões da qualidade de vida no trabalho Possibilidades de lazer e convívio social e Integração, respeito e autonomia, tempo de trabalho, percepção de ter tido Condições adequadas para dar aulas, não ser do grupo de risco para Covid e diminui com o tempo extra para preparação de aulas. EDUEMG2023-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/665210.36704/eef.v26i50.6652Educação em Foco; Vol. 26 No. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22Educação em Foco; v. 26 n. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-222317-009310.36704/eef.v26i50reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652/4860Copyright (c) 2023 Mary Sandra Carlotto, Pricila Kuhninfo:eu-repo/semantics/openAccessCarlotto, Mary SandraKuhn, Pricila2023-11-30T21:00:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6652Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2023-11-30T21:00:29Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Self-assessment of general health in basic education teachers Autoevaluación de salud general en docentes de educación básica Autoavaliação da saúde geral em professores da educação básica |
title |
Self-assessment of general health in basic education teachers |
spellingShingle |
Self-assessment of general health in basic education teachers Carlotto, Mary Sandra Calidad de vida en el trabajo Condiciones de trabajo Contexto pandémico Salud Health Pandemic context. Quality of life at work Work conditions Contexto pandêmico Qualidade de vida no trabalho Condições de trabalho Saúde |
title_short |
Self-assessment of general health in basic education teachers |
title_full |
Self-assessment of general health in basic education teachers |
title_fullStr |
Self-assessment of general health in basic education teachers |
title_full_unstemmed |
Self-assessment of general health in basic education teachers |
title_sort |
Self-assessment of general health in basic education teachers |
author |
Carlotto, Mary Sandra |
author_facet |
Carlotto, Mary Sandra Kuhn, Pricila |
author_role |
author |
author2 |
Kuhn, Pricila |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carlotto, Mary Sandra Kuhn, Pricila |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Calidad de vida en el trabajo Condiciones de trabajo Contexto pandémico Salud Health Pandemic context. Quality of life at work Work conditions Contexto pandêmico Qualidade de vida no trabalho Condições de trabalho Saúde |
topic |
Calidad de vida en el trabajo Condiciones de trabajo Contexto pandémico Salud Health Pandemic context. Quality of life at work Work conditions Contexto pandêmico Qualidade de vida no trabalho Condições de trabalho Saúde |
description |
The present study aimed to identify the predictive power of sociodemographic, work and working conditions variables in the pandemic/Covid 19 for the self-assessment of general health in155 teachers. We used a questionnaire of sociodemographic, labor data and questions related to working conditions in the pandemic/Covid 19 period, the Quality of Work Life Assessment Scale and the single item for the assessment of the Self-assessment of general health. The results revealed an explanatory model for The self-assessment of general health composed of the variables with the highest indexes of the dimensions of quality of life at work Possibilities for leisure and social interaction and Integration, respect and autonomy, time of work, perception of having had adequate conditions to teach classes, not being from the risk group for Covid and decreases with the extra time to prepare classes. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652 10.36704/eef.v26i50.6652 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v26i50.6652 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652/4860 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Mary Sandra Carlotto, Pricila Kuhn info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Mary Sandra Carlotto, Pricila Kuhn |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 26 No. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22 Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22 Educação em Foco; v. 26 n. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22 2317-0093 10.36704/eef.v26i50 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1798045782603988992 |