Self-assessment of general health in basic education teachers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carlotto, Mary Sandra
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Kuhn, Pricila
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em foco
Texto Completo: https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652
Resumo: The present study aimed to identify the predictive power of sociodemographic, work and working conditions variables in the pandemic/Covid 19 for the self-assessment of general health in155  teachers.  We used a questionnaire of sociodemographic, labor data and questions related to working conditions in the pandemic/Covid 19 period, the Quality of Work Life Assessment Scale and the single item for the assessment of the Self-assessment of general health. The results revealed an explanatory model for The self-assessment of general health composed of the variables with the highest indexes of the dimensions of quality of life at work Possibilities for leisure and social interaction and Integration, respect and autonomy, time of work, perception of having had adequate conditions to teach classes, not being from the risk group for Covid and decreases with the extra time to prepare classes.
id UEMG-2_6ddacda891c4b9e4733d6ae1a207928a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6652
network_acronym_str UEMG-2
network_name_str Educação em foco
repository_id_str
spelling Self-assessment of general health in basic education teachersAutoevaluación de salud general en docentes de educación básicaAutoavaliação da saúde geral em professores da educação básicaCalidad de vida en el trabajoCondiciones de trabajoContexto pandémicoSaludHealthPandemic context.Quality of life at workWork conditionsContexto pandêmicoQualidade de vida no trabalhoCondições de trabalhoSaúdeThe present study aimed to identify the predictive power of sociodemographic, work and working conditions variables in the pandemic/Covid 19 for the self-assessment of general health in155  teachers.  We used a questionnaire of sociodemographic, labor data and questions related to working conditions in the pandemic/Covid 19 period, the Quality of Work Life Assessment Scale and the single item for the assessment of the Self-assessment of general health. The results revealed an explanatory model for The self-assessment of general health composed of the variables with the highest indexes of the dimensions of quality of life at work Possibilities for leisure and social interaction and Integration, respect and autonomy, time of work, perception of having had adequate conditions to teach classes, not being from the risk group for Covid and decreases with the extra time to prepare classes.El presente estudio tuvo como objetivo identificar el poder predictivo de las variables sociodemográficas, laborales y condiciones de trabajo en el período Covid 19 para la autoevaluación de la salud general en 155 docentes. Se utilizó como instrumentos un cuestionario de datos sociodemográficos, laborales y preguntas relacionadas con las condiciones de trabajo en el período pandemia/Covid 19, Escala de Calidad de Vida en el Trabajo y el ítem único para la evaluación de la Autoevaluación de la salud general. Los resultados revelaron un modelo explicativo para la Autoevaluación de Salud General compuesto por las variables con índices más altos de las dimensiones de calidad de vida en el trabajo, Posibilidades de ocio e interacción social e Integración, respeto y autonomía, tiempo de trabajo, percepción de tener condiciones adecuadas para dar clases, no siendo del grupo de riesgo por Covid y disminuye con el tiempo extra para la preparación de clases.O presente estudo teve como objetivo identificar o poder preditivo das variáveis sociodemográficas, laborais e condições de trabalho no período pandêmico/Covid 19 para a Autoavaliação da saúde geral em professores. Como instrumentos utilizou-se um questionário de dados sociodemográficos, laborais e questões relacionadas às condições de trabalho no período pandêmico/Covid 19, a Escala de avaliação da Qualidade de vida no trabalho e o item único para a avaliação da Autoavaliação da saúde geral. A amostra foi constituída por 155 professores da Educação Básica. Os resultados revelaram um modelo explicativo para a Autoavaliação da saúde geral composto pelas variáveis maiores índices das dimensões da qualidade de vida no trabalho Possibilidades de lazer e convívio social e Integração, respeito e autonomia, tempo de trabalho, percepção de ter tido Condições adequadas para dar aulas, não ser do grupo de risco para Covid e diminui com o tempo extra para preparação de aulas. EDUEMG2023-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/665210.36704/eef.v26i50.6652Educação em Foco; Vol. 26 No. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22Educação em Foco; v. 26 n. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-222317-009310.36704/eef.v26i50reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652/4860Copyright (c) 2023 Mary Sandra Carlotto, Pricila Kuhninfo:eu-repo/semantics/openAccessCarlotto, Mary SandraKuhn, Pricila2023-11-30T21:00:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6652Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2023-11-30T21:00:29Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Self-assessment of general health in basic education teachers
Autoevaluación de salud general en docentes de educación básica
Autoavaliação da saúde geral em professores da educação básica
title Self-assessment of general health in basic education teachers
spellingShingle Self-assessment of general health in basic education teachers
Carlotto, Mary Sandra
Calidad de vida en el trabajo
Condiciones de trabajo
Contexto pandémico
Salud
Health
Pandemic context.
Quality of life at work
Work conditions
Contexto pandêmico
Qualidade de vida no trabalho
Condições de trabalho
Saúde
title_short Self-assessment of general health in basic education teachers
title_full Self-assessment of general health in basic education teachers
title_fullStr Self-assessment of general health in basic education teachers
title_full_unstemmed Self-assessment of general health in basic education teachers
title_sort Self-assessment of general health in basic education teachers
author Carlotto, Mary Sandra
author_facet Carlotto, Mary Sandra
Kuhn, Pricila
author_role author
author2 Kuhn, Pricila
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carlotto, Mary Sandra
Kuhn, Pricila
dc.subject.por.fl_str_mv Calidad de vida en el trabajo
Condiciones de trabajo
Contexto pandémico
Salud
Health
Pandemic context.
Quality of life at work
Work conditions
Contexto pandêmico
Qualidade de vida no trabalho
Condições de trabalho
Saúde
topic Calidad de vida en el trabajo
Condiciones de trabajo
Contexto pandémico
Salud
Health
Pandemic context.
Quality of life at work
Work conditions
Contexto pandêmico
Qualidade de vida no trabalho
Condições de trabalho
Saúde
description The present study aimed to identify the predictive power of sociodemographic, work and working conditions variables in the pandemic/Covid 19 for the self-assessment of general health in155  teachers.  We used a questionnaire of sociodemographic, labor data and questions related to working conditions in the pandemic/Covid 19 period, the Quality of Work Life Assessment Scale and the single item for the assessment of the Self-assessment of general health. The results revealed an explanatory model for The self-assessment of general health composed of the variables with the highest indexes of the dimensions of quality of life at work Possibilities for leisure and social interaction and Integration, respect and autonomy, time of work, perception of having had adequate conditions to teach classes, not being from the risk group for Covid and decreases with the extra time to prepare classes.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652
10.36704/eef.v26i50.6652
url https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652
identifier_str_mv 10.36704/eef.v26i50.6652
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6652/4860
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Mary Sandra Carlotto, Pricila Kuhn
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Mary Sandra Carlotto, Pricila Kuhn
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Foco; Vol. 26 No. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22
Educação em Foco; Vol. 26 Núm. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22
Educação em Foco; v. 26 n. 50 (2023): Educação Em Foco (Publicação Contínua); 1-22
2317-0093
10.36704/eef.v26i50
reponame:Educação em foco
instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron:UEMG
instname_str Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron_str UEMG
institution UEMG
reponame_str Educação em foco
collection Educação em foco
repository.name.fl_str_mv Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
repository.mail.fl_str_mv revista.educacaoemfoco@uemg.br
_version_ 1798045782603988992