EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879 |
Resumo: | This article aims to unfold, from the perspective of the figure of the graduate student in pedagogy, inserted in the third sector, the idea and practice of using theater as a pedagogical tool for non-formal spaces of education. Presented in five topics, the research in question reflects and analyzes the technical, theoretical and practical contributions of the use of theatrical procedures, in order to find a way to unfold theatrical practice as part of the pedagogical supplementation in school spaces, managed by the third party. sector. Finally, we emphasize that the understanding of this theoretical material is, in a certain instance, a living and intrinsic element in the composition of my pedagogical training. |
id |
UEMG-2_cf8d3834578b2fe6563d2f8e0e6eedbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5879 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACEEDUCACIÓN Y TEATRO: CONSIDERACIONES PEDAGÓGICAS SOBRE EL ESPACIO NO FORMALEducação e teatro: considerações pedagógicas sobre o espaço não formalDocente em FormaçãoEducação Não-FormalTeatro EscolarNon-Formal EducationSchool TheaterTeacher in TrainingDocente en FormaciónEducación No-FormalTeatro EscolarThis article aims to unfold, from the perspective of the figure of the graduate student in pedagogy, inserted in the third sector, the idea and practice of using theater as a pedagogical tool for non-formal spaces of education. Presented in five topics, the research in question reflects and analyzes the technical, theoretical and practical contributions of the use of theatrical procedures, in order to find a way to unfold theatrical practice as part of the pedagogical supplementation in school spaces, managed by the third party. sector. Finally, we emphasize that the understanding of this theoretical material is, in a certain instance, a living and intrinsic element in the composition of my pedagogical training.Este artículo pretende desplegar, desde la perspectiva de la figura del graduado en pedagogía, insertada en el tercer sector, la idea y práctica de utilizar el teatro como herramienta pedagógica para espacios de educación no formal. Presentada en cinco temas, la investigación en cuestión refleja y analiza los aportes técnicos, teóricos y prácticos del uso de procedimientos teatrales, con el fin de encontrar una forma de desplegar la práctica teatral como parte de la suplementación pedagógica en los espacios escolares, gestionada por el tercero. sector. Finalmente, destacamos que la comprensión de este material teórico es, en cierta instancia, un elemento vivo e intrínseco en la composición de mi formación pedagógica.Este artigo tem o intuito de desdobrar, pela perspectiva da figura do graduando em pedagogia, inserido no terceiro setor, a ideia e prática do uso do teatro como ferramenta pedagógica para espaços não formais de educação. Apresentada em cinco iguais, uma pesquisa em questão, discada e analisa como contribuições técnicas, teóricas e práticas do uso de procedimentos teatrais, a fim de encontrar um meio de desdobrar a prática teatral como parte da suplementação pedagógica em espaços de escolarização, geridos pelo terceiro setor. Por fim, destacamos que a compreensão desse material teórico é, em certa instância, um elemento vivo e intrínseco à composição de minha formação pedagógica.EDUEMG2022-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/587910.36704/eef.v25i45.5879Educação em Foco; Vol. 25 No. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461Educação em Foco; v. 25 n. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-4612317-00931519-332210.36704/eef.v25i45reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879/3999Copyright (c) 2022 Diego Pereira, Cláudio Guilarduciinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, DiegoGuilarduci, Cláudio2022-12-21T14:02:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5879Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2022-12-21T14:02:21Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE EDUCACIÓN Y TEATRO: CONSIDERACIONES PEDAGÓGICAS SOBRE EL ESPACIO NO FORMAL Educação e teatro: considerações pedagógicas sobre o espaço não formal |
title |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE |
spellingShingle |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE Pereira, Diego Docente em Formação Educação Não-Formal Teatro Escolar Non-Formal Education School Theater Teacher in Training Docente en Formación Educación No-Formal Teatro Escolar |
title_short |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE |
title_full |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE |
title_fullStr |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE |
title_full_unstemmed |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE |
title_sort |
EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE |
author |
Pereira, Diego |
author_facet |
Pereira, Diego Guilarduci, Cláudio |
author_role |
author |
author2 |
Guilarduci, Cláudio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Diego Guilarduci, Cláudio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Docente em Formação Educação Não-Formal Teatro Escolar Non-Formal Education School Theater Teacher in Training Docente en Formación Educación No-Formal Teatro Escolar |
topic |
Docente em Formação Educação Não-Formal Teatro Escolar Non-Formal Education School Theater Teacher in Training Docente en Formación Educación No-Formal Teatro Escolar |
description |
This article aims to unfold, from the perspective of the figure of the graduate student in pedagogy, inserted in the third sector, the idea and practice of using theater as a pedagogical tool for non-formal spaces of education. Presented in five topics, the research in question reflects and analyzes the technical, theoretical and practical contributions of the use of theatrical procedures, in order to find a way to unfold theatrical practice as part of the pedagogical supplementation in school spaces, managed by the third party. sector. Finally, we emphasize that the understanding of this theoretical material is, in a certain instance, a living and intrinsic element in the composition of my pedagogical training. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879 10.36704/eef.v25i45.5879 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v25i45.5879 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879/3999 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Diego Pereira, Cláudio Guilarduci info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Diego Pereira, Cláudio Guilarduci |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 25 No. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461 Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461 Educação em Foco; v. 25 n. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461 2317-0093 1519-3322 10.36704/eef.v25i45 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1792205470380851200 |