EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Diego
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Guilarduci, Cláudio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em foco
Texto Completo: https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879
Resumo: This article aims to unfold, from the perspective of the figure of the graduate student in pedagogy, inserted in the third sector, the idea and practice of using theater as a pedagogical tool for non-formal spaces of education. Presented in five topics, the research in question reflects and analyzes the technical, theoretical and practical contributions of the use of theatrical procedures, in order to find a way to unfold theatrical practice as part of the pedagogical supplementation in school spaces, managed by the third party. sector. Finally, we emphasize that the understanding of this theoretical material is, in a certain instance, a living and intrinsic element in the composition of my pedagogical training.
id UEMG-2_cf8d3834578b2fe6563d2f8e0e6eedbf
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5879
network_acronym_str UEMG-2
network_name_str Educação em foco
repository_id_str
spelling EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACEEDUCACIÓN Y TEATRO: CONSIDERACIONES PEDAGÓGICAS SOBRE EL ESPACIO NO FORMALEducação e teatro: considerações pedagógicas sobre o espaço não formalDocente em FormaçãoEducação Não-FormalTeatro EscolarNon-Formal EducationSchool TheaterTeacher in TrainingDocente en FormaciónEducación No-FormalTeatro EscolarThis article aims to unfold, from the perspective of the figure of the graduate student in pedagogy, inserted in the third sector, the idea and practice of using theater as a pedagogical tool for non-formal spaces of education. Presented in five topics, the research in question reflects and analyzes the technical, theoretical and practical contributions of the use of theatrical procedures, in order to find a way to unfold theatrical practice as part of the pedagogical supplementation in school spaces, managed by the third party. sector. Finally, we emphasize that the understanding of this theoretical material is, in a certain instance, a living and intrinsic element in the composition of my pedagogical training.Este artículo pretende desplegar, desde la perspectiva de la figura del graduado en pedagogía, insertada en el tercer sector, la idea y práctica de utilizar el teatro como herramienta pedagógica para espacios de educación no formal. Presentada en cinco temas, la investigación en cuestión refleja y analiza los aportes técnicos, teóricos y prácticos del uso de procedimientos teatrales, con el fin de encontrar una forma de desplegar la práctica teatral como parte de la suplementación pedagógica en los espacios escolares, gestionada por el tercero. sector. Finalmente, destacamos que la comprensión de este material teórico es, en cierta instancia, un elemento vivo e intrínseco en la composición de mi formación pedagógica.Este artigo tem o intuito de desdobrar, pela perspectiva da figura do graduando em pedagogia, inserido no terceiro setor, a ideia e prática do uso do teatro como ferramenta pedagógica para espaços não formais de educação. Apresentada em cinco iguais, uma pesquisa em questão, discada e analisa como contribuições técnicas, teóricas e práticas do uso de procedimentos teatrais, a fim de encontrar um meio de desdobrar a prática teatral como parte da suplementação pedagógica em espaços de escolarização, geridos pelo terceiro setor. Por fim, destacamos que a compreensão desse material teórico é, em certa instância, um elemento vivo e intrínseco à composição de minha formação pedagógica.EDUEMG2022-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/587910.36704/eef.v25i45.5879Educação em Foco; Vol. 25 No. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461Educação em Foco; v. 25 n. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-4612317-00931519-332210.36704/eef.v25i45reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879/3999Copyright (c) 2022 Diego Pereira, Cláudio Guilarduciinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, DiegoGuilarduci, Cláudio2022-12-21T14:02:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5879Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2022-12-21T14:02:21Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false
dc.title.none.fl_str_mv EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
EDUCACIÓN Y TEATRO: CONSIDERACIONES PEDAGÓGICAS SOBRE EL ESPACIO NO FORMAL
Educação e teatro: considerações pedagógicas sobre o espaço não formal
title EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
spellingShingle EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
Pereira, Diego
Docente em Formação
Educação Não-Formal
Teatro Escolar
Non-Formal Education
School Theater
Teacher in Training
Docente en Formación
Educación No-Formal
Teatro Escolar
title_short EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
title_full EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
title_fullStr EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
title_full_unstemmed EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
title_sort EDUCATION AND THEATER: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE NON-FORMAL SPACE
author Pereira, Diego
author_facet Pereira, Diego
Guilarduci, Cláudio
author_role author
author2 Guilarduci, Cláudio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Diego
Guilarduci, Cláudio
dc.subject.por.fl_str_mv Docente em Formação
Educação Não-Formal
Teatro Escolar
Non-Formal Education
School Theater
Teacher in Training
Docente en Formación
Educación No-Formal
Teatro Escolar
topic Docente em Formação
Educação Não-Formal
Teatro Escolar
Non-Formal Education
School Theater
Teacher in Training
Docente en Formación
Educación No-Formal
Teatro Escolar
description This article aims to unfold, from the perspective of the figure of the graduate student in pedagogy, inserted in the third sector, the idea and practice of using theater as a pedagogical tool for non-formal spaces of education. Presented in five topics, the research in question reflects and analyzes the technical, theoretical and practical contributions of the use of theatrical procedures, in order to find a way to unfold theatrical practice as part of the pedagogical supplementation in school spaces, managed by the third party. sector. Finally, we emphasize that the understanding of this theoretical material is, in a certain instance, a living and intrinsic element in the composition of my pedagogical training.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879
10.36704/eef.v25i45.5879
url https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879
identifier_str_mv 10.36704/eef.v25i45.5879
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5879/3999
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Diego Pereira, Cláudio Guilarduci
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Diego Pereira, Cláudio Guilarduci
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Foco; Vol. 25 No. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461
Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461
Educação em Foco; v. 25 n. 45 (2022): Educação Em Foco; 444-461
2317-0093
1519-3322
10.36704/eef.v25i45
reponame:Educação em foco
instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron:UEMG
instname_str Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron_str UEMG
institution UEMG
reponame_str Educação em foco
collection Educação em foco
repository.name.fl_str_mv Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
repository.mail.fl_str_mv revista.educacaoemfoco@uemg.br
_version_ 1792205470380851200