Physical Education: teacher training and inclusion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práxis Educativa (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812 |
Resumo: | The teachers’ training to dynamize and to act in inclusive educational contexts, is a matter of major relevance. Several authors have drawn attention to the importance of education in teachers’ values and practices. In this paper, we seek to problematize this education taking into account the prevalent and dominant values of Physical Education. We discuss their specific difficulties that are related to an exacerbated meritocracy and rare practices of differentiation and curricular adaptation. This text also includes a testimony ‘in the first person’ of a Physical Education teacher with a deficiency condition in which she emphasizes the influence of the education she received in the education she provides. Keywords: Inclusive Education. Physical Education. Teacher training. |
id |
UEPG-26_fcb9f0c463171f3bd858610165ed9bb0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/9812 |
network_acronym_str |
UEPG-26 |
network_name_str |
Práxis Educativa (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Physical Education: teacher training and inclusionEducación Física: formación de profesores e inclusiónEducação Física: formação de professores e inclusãoThe teachers’ training to dynamize and to act in inclusive educational contexts, is a matter of major relevance. Several authors have drawn attention to the importance of education in teachers’ values and practices. In this paper, we seek to problematize this education taking into account the prevalent and dominant values of Physical Education. We discuss their specific difficulties that are related to an exacerbated meritocracy and rare practices of differentiation and curricular adaptation. This text also includes a testimony ‘in the first person’ of a Physical Education teacher with a deficiency condition in which she emphasizes the influence of the education she received in the education she provides. Keywords: Inclusive Education. Physical Education. Teacher training.La formación de profesores, para dinamizar y actuar en contextos educativos inclusivos, es un asunto de gran relevancia. Varios autores han llamado la atención sobre la importancia de la formación en los valores y en las prácticas de los profesores. En este trabajo se intenta problematizar dicha formación, teniendo en cuenta los valores predominantes y dominantes del área de Educación Física. Se discuten sus dificultades específicas relacionadas con la meritocracia exagerada y prácticas raras de diferenciación y la adaptación curricular. Este texto también incluye un testimonio, "en primera persona", de una profesora de Educación Física con condición de deficiencia en la que se destaca la influencia de la formación que recibió en la capacitación que administra. Palabras clave: Educación Inclusiva. Educación Física. Formación de profesores.A formação de professores, para dinamizarem e atuarem em contextos educacionais inclusivos, é um assunto da maior relevância. Vários autores têm chamado a atenção para a importância da formação nos valores e nas práticas dos professores. Neste artigo, procuramos problematizar essa formação tendo em atenção os valores prevalentes e dominantes da área da Educação Física. Discutimos as suas dificuldades específicas que se prendem a uma exacerbada meritocracia e a raras práticas de diferenciação e adaptação curricular. Este texto inclui, ainda, um testemunho, “na primeira pessoa”, de uma professora de Educação Física com condição de deficiência, em que é realçada a influência da formação que recebeu na formação que ministra. Palavras-chave: Educação Inclusiva. Educação Física. Formação de professores.Universidade Estadual de Ponta Grossa2017-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/981210.5212/PraxEduc.v.12i2.0002Práxis Educativa; Vol. 12 No. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333Práxis Educativa; Vol. 12 Núm. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333Práxis Educativa; V. 12 N. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333Práxis Educativa; v. 12 n. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-3331809-43091809-403110.5212/PraxEduc.v.12i2reponame:Práxis Educativa (Online)instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/5688https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/209209213027Copyright (c) 2017 Práxis Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, DavidLima-Rodrigues, Luzia2020-04-14T15:36:08Zoai:uepg.br:article/9812Revistahttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativaPUBhttps://revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa/oaipraxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br1809-43091809-4031opendoar:2020-04-14T15:36:08Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Physical Education: teacher training and inclusion Educación Física: formación de profesores e inclusión Educação Física: formação de professores e inclusão |
title |
Physical Education: teacher training and inclusion |
spellingShingle |
Physical Education: teacher training and inclusion Rodrigues, David |
title_short |
Physical Education: teacher training and inclusion |
title_full |
Physical Education: teacher training and inclusion |
title_fullStr |
Physical Education: teacher training and inclusion |
title_full_unstemmed |
Physical Education: teacher training and inclusion |
title_sort |
Physical Education: teacher training and inclusion |
author |
Rodrigues, David |
author_facet |
Rodrigues, David Lima-Rodrigues, Luzia |
author_role |
author |
author2 |
Lima-Rodrigues, Luzia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, David Lima-Rodrigues, Luzia |
description |
The teachers’ training to dynamize and to act in inclusive educational contexts, is a matter of major relevance. Several authors have drawn attention to the importance of education in teachers’ values and practices. In this paper, we seek to problematize this education taking into account the prevalent and dominant values of Physical Education. We discuss their specific difficulties that are related to an exacerbated meritocracy and rare practices of differentiation and curricular adaptation. This text also includes a testimony ‘in the first person’ of a Physical Education teacher with a deficiency condition in which she emphasizes the influence of the education she received in the education she provides. Keywords: Inclusive Education. Physical Education. Teacher training. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812 10.5212/PraxEduc.v.12i2.0002 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812 |
identifier_str_mv |
10.5212/PraxEduc.v.12i2.0002 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/5688 https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/209209213027 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Práxis Educativa info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Práxis Educativa |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Ponta Grossa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Ponta Grossa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Práxis Educativa; Vol. 12 No. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333 Práxis Educativa; Vol. 12 Núm. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333 Práxis Educativa; V. 12 N. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333 Práxis Educativa; v. 12 n. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333 1809-4309 1809-4031 10.5212/PraxEduc.v.12i2 reponame:Práxis Educativa (Online) instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) instacron:UEPG |
instname_str |
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
instacron_str |
UEPG |
institution |
UEPG |
reponame_str |
Práxis Educativa (Online) |
collection |
Práxis Educativa (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
repository.mail.fl_str_mv |
praxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br |
_version_ |
1799317612574801920 |