Physical Education: teacher training and inclusion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, David
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Lima-Rodrigues, Luzia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Práxis Educativa (Online)
Texto Completo: https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812
Resumo: The teachers’ training to dynamize and to act in inclusive educational contexts, is a matter of major relevance. Several authors have drawn attention to the importance of education in teachers’ values and practices. In this paper, we seek to problematize this education taking into account the prevalent and dominant values of Physical Education. We discuss their specific difficulties that are related to an exacerbated meritocracy and rare practices of differentiation and curricular adaptation. This text also includes a testimony ‘in the first person’ of a Physical Education teacher with a deficiency condition in which she emphasizes the influence of the education she received in the education she provides.   Keywords: Inclusive Education. Physical Education. Teacher training.
id UEPG-26_fcb9f0c463171f3bd858610165ed9bb0
oai_identifier_str oai:uepg.br:article/9812
network_acronym_str UEPG-26
network_name_str Práxis Educativa (Online)
repository_id_str
spelling Physical Education: teacher training and inclusionEducación Física: formación de profesores e inclusiónEducação Física: formação de professores e inclusãoThe teachers’ training to dynamize and to act in inclusive educational contexts, is a matter of major relevance. Several authors have drawn attention to the importance of education in teachers’ values and practices. In this paper, we seek to problematize this education taking into account the prevalent and dominant values of Physical Education. We discuss their specific difficulties that are related to an exacerbated meritocracy and rare practices of differentiation and curricular adaptation. This text also includes a testimony ‘in the first person’ of a Physical Education teacher with a deficiency condition in which she emphasizes the influence of the education she received in the education she provides.   Keywords: Inclusive Education. Physical Education. Teacher training.La formación de profesores, para dinamizar y actuar en contextos educativos inclusivos, es un asunto de gran relevancia. Varios autores han llamado la atención sobre la importancia de la formación en los valores y en las prácticas de los profesores. En este trabajo se intenta problematizar dicha formación, teniendo en cuenta los valores predominantes y dominantes del área de Educación Física. Se discuten sus dificultades específicas relacionadas con la meritocracia exagerada y prácticas raras de diferenciación y la adaptación curricular. Este texto también incluye un testimonio, "en primera persona", de una profesora de Educación Física con condición de deficiencia en la que se destaca la influencia de la formación que recibió en la capacitación que administra.   Palabras clave: Educación Inclusiva. Educación Física. Formación de profesores.A formação de professores, para dinamizarem e atuarem em contextos educacionais inclusivos, é um assunto da maior relevância. Vários autores têm chamado a atenção para a importância da formação nos valores e nas práticas dos professores. Neste artigo, procuramos problematizar essa formação tendo em atenção os valores prevalentes e dominantes da área da Educação Física. Discutimos as suas dificuldades específicas que se prendem a uma exacerbada meritocracia e a raras práticas de diferenciação e adaptação curricular. Este texto inclui, ainda, um testemunho, “na primeira pessoa”, de uma professora de Educação Física com condição de deficiência, em que é realçada a influência da formação que recebeu na formação que ministra.   Palavras-chave: Educação Inclusiva. Educação Física. Formação de professores.Universidade Estadual de Ponta Grossa2017-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/981210.5212/PraxEduc.v.12i2.0002Práxis Educativa; Vol. 12 No. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333Práxis Educativa; Vol. 12 Núm. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333Práxis Educativa; V. 12 N. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333Práxis Educativa; v. 12 n. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-3331809-43091809-403110.5212/PraxEduc.v.12i2reponame:Práxis Educativa (Online)instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/5688https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/209209213027Copyright (c) 2017 Práxis Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, DavidLima-Rodrigues, Luzia2020-04-14T15:36:08Zoai:uepg.br:article/9812Revistahttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativaPUBhttps://revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa/oaipraxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br1809-43091809-4031opendoar:2020-04-14T15:36:08Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false
dc.title.none.fl_str_mv Physical Education: teacher training and inclusion
Educación Física: formación de profesores e inclusión
Educação Física: formação de professores e inclusão
title Physical Education: teacher training and inclusion
spellingShingle Physical Education: teacher training and inclusion
Rodrigues, David
title_short Physical Education: teacher training and inclusion
title_full Physical Education: teacher training and inclusion
title_fullStr Physical Education: teacher training and inclusion
title_full_unstemmed Physical Education: teacher training and inclusion
title_sort Physical Education: teacher training and inclusion
author Rodrigues, David
author_facet Rodrigues, David
Lima-Rodrigues, Luzia
author_role author
author2 Lima-Rodrigues, Luzia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, David
Lima-Rodrigues, Luzia
description The teachers’ training to dynamize and to act in inclusive educational contexts, is a matter of major relevance. Several authors have drawn attention to the importance of education in teachers’ values and practices. In this paper, we seek to problematize this education taking into account the prevalent and dominant values of Physical Education. We discuss their specific difficulties that are related to an exacerbated meritocracy and rare practices of differentiation and curricular adaptation. This text also includes a testimony ‘in the first person’ of a Physical Education teacher with a deficiency condition in which she emphasizes the influence of the education she received in the education she provides.   Keywords: Inclusive Education. Physical Education. Teacher training.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812
10.5212/PraxEduc.v.12i2.0002
url https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812
identifier_str_mv 10.5212/PraxEduc.v.12i2.0002
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/5688
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/9812/209209213027
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Práxis Educativa
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Práxis Educativa
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Ponta Grossa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Ponta Grossa
dc.source.none.fl_str_mv Práxis Educativa; Vol. 12 No. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333
Práxis Educativa; Vol. 12 Núm. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333
Práxis Educativa; V. 12 N. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333
Práxis Educativa; v. 12 n. 2 (2017): Dossiê: Educação Física escolar no contexto da inclusão e diferença; 317-333
1809-4309
1809-4031
10.5212/PraxEduc.v.12i2
reponame:Práxis Educativa (Online)
instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron:UEPG
instname_str Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron_str UEPG
institution UEPG
reponame_str Práxis Educativa (Online)
collection Práxis Educativa (Online)
repository.name.fl_str_mv Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
repository.mail.fl_str_mv praxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br
_version_ 1799317612574801920