Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miranda, Ana Paula Almeida
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Dornelles, Beatriz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Internacional de Folkcomunicação
Texto Completo: https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150
Resumo: This article highlights the importance of using Folkmarketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business scenarios to overcome economic crises in local and regional spaces. This is a bibliographic study that analyzes the evolution of business strategies in the company's results monitoring system. Folkmarketing, part of the theory of Folkcommunication, assumes that cultural manifestations add value to the organization's communication with the target audience and, as a consequence, enforce mercantile prerogative.
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spelling Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisisLas manifestaciones culturales mediáticas como vectores para superar la crisis económica local y regionalManifestações culturais midiáticas como vetores à superação de crise econômica local e regionalComunicação mercadológicaFolkcomunicaçãoFolkmarketingCultura popularFolkmarketingPopular cultureCultural marketingMarketing communicationsFolkmarketingCultura popularMarketing culturalComunicación mercadológicaThis article highlights the importance of using Folkmarketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business scenarios to overcome economic crises in local and regional spaces. This is a bibliographic study that analyzes the evolution of business strategies in the company's results monitoring system. Folkmarketing, part of the theory of Folkcommunication, assumes that cultural manifestations add value to the organization's communication with the target audience and, as a consequence, enforce mercantile prerogative.Este artículo destaca la importancia de utilizar el Folkmarketing en el contexto empresarial y la necesidad de que las organizaciones gestionen el marketing cultural en los escenarios empresariales para superar las crisis económicas en los espacios locales y regionales. Se trata de un estudio bibliográfico que analiza la evolución de las estrategias empresariales en el sistema de seguimiento de resultados de la empresa. El folkmarketing, parte de la teoría de la Folkcomunicación, asume que las manifestaciones culturales agregan valor a la comunicación de la organización con el público objetivo y, en consecuencia, hacen valer la prerrogativa mercantil.Este artigo destaca a importância do uso do Folkmarketing no contexto empresarial e da necessidade de as organizações gerirem o marketing cultural em cenários de negócios para superação de crises econômicas em espaços locais e regionais. Trata-se de um estudo bibliográfico, que analisa a evolução de estratégias empresarias no sistema de monitoramento dos resultados da empresa. O Folkmarketing, recorte da teoria da Folkcomunicação, parte do pressuposto de que as manifestações culturais agregam valor à comunicação da organização frente ao público-alvo e por consequência impetram prerrogativa mercantil.Editora UEPG2022-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/2115010.5212/RIF.v.20.i45.0010Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 45 (2022): Dossiê: Folkcomunicação e estudos de mídias local e regional; 179-1961807-496010.5212/10.5212/RIF.v.20.i45.00010017reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150/209209217280https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150/209209217279Copyright (c) 2023 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Ana Paula AlmeidaDornelles, Beatriz 2023-01-25T17:02:25Zoai:uepg.br:article/21150Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2023-01-25T17:02:25Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false
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