Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Internacional de Folkcomunicação |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150 |
Resumo: | This article highlights the importance of using Folkmarketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business scenarios to overcome economic crises in local and regional spaces. This is a bibliographic study that analyzes the evolution of business strategies in the company's results monitoring system. Folkmarketing, part of the theory of Folkcommunication, assumes that cultural manifestations add value to the organization's communication with the target audience and, as a consequence, enforce mercantile prerogative. |
id |
UEPG-29_b116a102fcf71c6095c96ae646d5fe5d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/21150 |
network_acronym_str |
UEPG-29 |
network_name_str |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
repository_id_str |
|
spelling |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisisLas manifestaciones culturales mediáticas como vectores para superar la crisis económica local y regionalManifestações culturais midiáticas como vetores à superação de crise econômica local e regionalComunicação mercadológicaFolkcomunicaçãoFolkmarketingCultura popularFolkmarketingPopular cultureCultural marketingMarketing communicationsFolkmarketingCultura popularMarketing culturalComunicación mercadológicaThis article highlights the importance of using Folkmarketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business scenarios to overcome economic crises in local and regional spaces. This is a bibliographic study that analyzes the evolution of business strategies in the company's results monitoring system. Folkmarketing, part of the theory of Folkcommunication, assumes that cultural manifestations add value to the organization's communication with the target audience and, as a consequence, enforce mercantile prerogative.Este artículo destaca la importancia de utilizar el Folkmarketing en el contexto empresarial y la necesidad de que las organizaciones gestionen el marketing cultural en los escenarios empresariales para superar las crisis económicas en los espacios locales y regionales. Se trata de un estudio bibliográfico que analiza la evolución de las estrategias empresariales en el sistema de seguimiento de resultados de la empresa. El folkmarketing, parte de la teoría de la Folkcomunicación, asume que las manifestaciones culturales agregan valor a la comunicación de la organización con el público objetivo y, en consecuencia, hacen valer la prerrogativa mercantil.Este artigo destaca a importância do uso do Folkmarketing no contexto empresarial e da necessidade de as organizações gerirem o marketing cultural em cenários de negócios para superação de crises econômicas em espaços locais e regionais. Trata-se de um estudo bibliográfico, que analisa a evolução de estratégias empresarias no sistema de monitoramento dos resultados da empresa. O Folkmarketing, recorte da teoria da Folkcomunicação, parte do pressuposto de que as manifestações culturais agregam valor à comunicação da organização frente ao público-alvo e por consequência impetram prerrogativa mercantil.Editora UEPG2022-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/2115010.5212/RIF.v.20.i45.0010Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 45 (2022): Dossiê: Folkcomunicação e estudos de mídias local e regional; 179-1961807-496010.5212/10.5212/RIF.v.20.i45.00010017reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150/209209217280https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150/209209217279Copyright (c) 2023 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Ana Paula AlmeidaDornelles, Beatriz 2023-01-25T17:02:25Zoai:uepg.br:article/21150Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2023-01-25T17:02:25Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis Las manifestaciones culturales mediáticas como vectores para superar la crisis económica local y regional Manifestações culturais midiáticas como vetores à superação de crise econômica local e regional |
title |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis |
spellingShingle |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis Miranda, Ana Paula Almeida Comunicação mercadológica Folkcomunicação Folkmarketing Cultura popular Folkmarketing Popular culture Cultural marketing Marketing communications Folkmarketing Cultura popular Marketing cultural Comunicación mercadológica |
title_short |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis |
title_full |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis |
title_fullStr |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis |
title_full_unstemmed |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis |
title_sort |
Cultural media manifestations as vectors to overcome local and regional economic crisis |
author |
Miranda, Ana Paula Almeida |
author_facet |
Miranda, Ana Paula Almeida Dornelles, Beatriz |
author_role |
author |
author2 |
Dornelles, Beatriz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Ana Paula Almeida Dornelles, Beatriz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação mercadológica Folkcomunicação Folkmarketing Cultura popular Folkmarketing Popular culture Cultural marketing Marketing communications Folkmarketing Cultura popular Marketing cultural Comunicación mercadológica |
topic |
Comunicação mercadológica Folkcomunicação Folkmarketing Cultura popular Folkmarketing Popular culture Cultural marketing Marketing communications Folkmarketing Cultura popular Marketing cultural Comunicación mercadológica |
description |
This article highlights the importance of using Folkmarketing in the business context and the need for organizations to manage cultural marketing in business scenarios to overcome economic crises in local and regional spaces. This is a bibliographic study that analyzes the evolution of business strategies in the company's results monitoring system. Folkmarketing, part of the theory of Folkcommunication, assumes that cultural manifestations add value to the organization's communication with the target audience and, as a consequence, enforce mercantile prerogative. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150 10.5212/RIF.v.20.i45.0010 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150 |
identifier_str_mv |
10.5212/RIF.v.20.i45.0010 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150/209209217280 https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/21150/209209217279 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Internacional de Folkcomunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Internacional de Folkcomunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/xml application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora UEPG |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora UEPG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 20 n. 45 (2022): Dossiê: Folkcomunicação e estudos de mídias local e regional; 179-196 1807-4960 10.5212/10.5212/RIF.v.20.i45.00010017 reponame:Revista Internacional de Folkcomunicação instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) instacron:UEPG |
instname_str |
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
instacron_str |
UEPG |
institution |
UEPG |
reponame_str |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
collection |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br |
_version_ |
1799317372211822592 |