Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Taveira, Rafael Brandão
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
Texto Completo: http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9109
Resumo: Show custom content for specific market segments is a current problem in the Advertising industry. The advertisement ends up prioritizing the most successful products, with the focus on some predetermined audiences. With that in mind, this study evaluates a new channel for advertising on an individual level, through the perspectives of the Long Tail and Augmented Reality (AR). For that reason, the main point of this work is demonstrate the amount of existing niches and suggest customized ads to an individual level, as a direct link between product and consumer, using as technological support AR. From the analysis of the authors Romero Tori, Paul Milgram, Ronald Azuma, Claudio Kirner, Robson Siscouto, Lucia Santaella, among others, an assessment was made about the main points of interest in AR to the field of professional designers. Reflecting not only about their characteristics as well as identifying current problems and questions , both for these professionals and to the final consumer. The work fits the Design and Technology area because their professionals are directly responsible for thinking ways of interaction in order to be more intuitive for users. There is much more work to be done with regards to Ergonomics and Usability in the solutions that use Augmented Reality, especially in the way the digital information overlays the environment captured by the camera and its manipulation by the individual.
id UERJ_efbc1cf677d5da10feafd8bbe38c1e16
oai_identifier_str oai:www.bdtd.uerj.br:1/9109
network_acronym_str UERJ
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
repository_id_str 2903
spelling Monat, André Soareshttp://lattes.cnpq.br/2193192561400733Freitas, Sydney Fernandes dehttp://lattes.cnpq.br/4741084994429007Filippo, Denise Del Rehttp://lattes.cnpq.br/1014023175540508http://lattes.cnpq.br/9648655537281117Taveira, Rafael Brandão2021-01-05T19:57:16Z2014-03-172013-09-23TAVEIRA, Rafael Brandão. Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada. 2013. 119 f. Dissertação (Mestrado em Design) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2013.http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9109Show custom content for specific market segments is a current problem in the Advertising industry. The advertisement ends up prioritizing the most successful products, with the focus on some predetermined audiences. With that in mind, this study evaluates a new channel for advertising on an individual level, through the perspectives of the Long Tail and Augmented Reality (AR). For that reason, the main point of this work is demonstrate the amount of existing niches and suggest customized ads to an individual level, as a direct link between product and consumer, using as technological support AR. From the analysis of the authors Romero Tori, Paul Milgram, Ronald Azuma, Claudio Kirner, Robson Siscouto, Lucia Santaella, among others, an assessment was made about the main points of interest in AR to the field of professional designers. Reflecting not only about their characteristics as well as identifying current problems and questions , both for these professionals and to the final consumer. The work fits the Design and Technology area because their professionals are directly responsible for thinking ways of interaction in order to be more intuitive for users. There is much more work to be done with regards to Ergonomics and Usability in the solutions that use Augmented Reality, especially in the way the digital information overlays the environment captured by the camera and its manipulation by the individual.É apresentado como problema atual na área de Publicidade e Propaganda a exibição de conteúdo personalizado para nichos específicos. A propaganda acaba se concentrando nos produtos de maior sucesso, tendo como foco alguns públicos-alvo previamente determinados. Assim, o estudo pretende avaliar um novo canal para exibição de propaganda em nível individual, através das perspectivas da Cauda Longa e da Realidade Aumentada (R.A.). O ponto principal desse trabalho é, portanto, mostrar a quantidade de nichos existentes e sugerir uma personalização da propaganda a um nível praticamente individual, como uma ligação direta entre produto e consumidor, usando como suporte tecnológico a R.A. A partir da análise de trabalhos de Romero Tori, Paul Milgram, Ronald Azuma, Cláudio Kirner, Robson Siscouto, Lúcia Santaella, entre outros autores, foi feita uma avaliação dos principais pontos de interesse da tecnologia de Realidade Aumentada para profissionais da área do Design. Discorrendo não só sobre suas características como também identificando problemas e questionamentos atuais, tanto para esses profissionais como para o consumidor final. A tese se enquadra na linha de pesquisa de Design e Tecnologia ao passo que os profissionais desta área de conhecimento são responsáveis diretos por pensar as formas de interação de modo que sejam mais orgânicas e intuitivas para os usuários. Existe muito trabalho a ser realizado, no tocante à Ergonomia e Usabilidade, nas soluções que usam a Realidade Aumentada, principalmente na forma como se dá a sobreposição da informação digital ao ambiente real capturado pela câmera e sua manipulação pelo indivíduo.Submitted by Boris Flegr (boris@uerj.br) on 2021-01-05T19:57:15Z No. of bitstreams: 1 dissertacao_rafael_taveira.pdf: 6692706 bytes, checksum: 8d1443617a4c83003a79ddb9908181ea (MD5)Made available in DSpace on 2021-01-05T19:57:16Z (GMT). No. of bitstreams: 1 dissertacao_rafael_taveira.pdf: 6692706 bytes, checksum: 8d1443617a4c83003a79ddb9908181ea (MD5) Previous issue date: 2013-09-23application/pdfporUniversidade do Estado do Rio de JaneiroPrograma de Pós-Graduação em DesignUERJBRCentro de Tecnologia e Ciências::Escola Superior de Desenho IndustrialAugmented RealityLong TailPersonalized advertisementRealidade AumentadaCauda LongaPropaganda personalizadaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIALExibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade AumentadaShowing Personalized Advertisement with the use of Augmented Realityinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJORIGINALdissertacao_rafael_taveira.pdfapplication/pdf6692706http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/9109/1/dissertacao_rafael_taveira.pdf8d1443617a4c83003a79ddb9908181eaMD511/91092024-02-27 14:40:27.159oai:www.bdtd.uerj.br:1/9109Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.bdtd.uerj.br/PUBhttps://www.bdtd.uerj.br:8443/oai/requestbdtd.suporte@uerj.bropendoar:29032024-02-27T17:40:27Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false
dc.title.por.fl_str_mv Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Showing Personalized Advertisement with the use of Augmented Reality
title Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
spellingShingle Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
Taveira, Rafael Brandão
Augmented Reality
Long Tail
Personalized advertisement
Realidade Aumentada
Cauda Longa
Propaganda personalizada
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
title_short Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
title_full Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
title_fullStr Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
title_full_unstemmed Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
title_sort Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada
author Taveira, Rafael Brandão
author_facet Taveira, Rafael Brandão
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Monat, André Soares
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/2193192561400733
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Freitas, Sydney Fernandes de
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/4741084994429007
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Filippo, Denise Del Re
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/1014023175540508
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9648655537281117
dc.contributor.author.fl_str_mv Taveira, Rafael Brandão
contributor_str_mv Monat, André Soares
Freitas, Sydney Fernandes de
Filippo, Denise Del Re
dc.subject.eng.fl_str_mv Augmented Reality
Long Tail
Personalized advertisement
topic Augmented Reality
Long Tail
Personalized advertisement
Realidade Aumentada
Cauda Longa
Propaganda personalizada
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
dc.subject.por.fl_str_mv Realidade Aumentada
Cauda Longa
Propaganda personalizada
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL
description Show custom content for specific market segments is a current problem in the Advertising industry. The advertisement ends up prioritizing the most successful products, with the focus on some predetermined audiences. With that in mind, this study evaluates a new channel for advertising on an individual level, through the perspectives of the Long Tail and Augmented Reality (AR). For that reason, the main point of this work is demonstrate the amount of existing niches and suggest customized ads to an individual level, as a direct link between product and consumer, using as technological support AR. From the analysis of the authors Romero Tori, Paul Milgram, Ronald Azuma, Claudio Kirner, Robson Siscouto, Lucia Santaella, among others, an assessment was made about the main points of interest in AR to the field of professional designers. Reflecting not only about their characteristics as well as identifying current problems and questions , both for these professionals and to the final consumer. The work fits the Design and Technology area because their professionals are directly responsible for thinking ways of interaction in order to be more intuitive for users. There is much more work to be done with regards to Ergonomics and Usability in the solutions that use Augmented Reality, especially in the way the digital information overlays the environment captured by the camera and its manipulation by the individual.
publishDate 2013
dc.date.issued.fl_str_mv 2013-09-23
dc.date.available.fl_str_mv 2014-03-17
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2021-01-05T19:57:16Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv TAVEIRA, Rafael Brandão. Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada. 2013. 119 f. Dissertação (Mestrado em Design) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2013.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9109
identifier_str_mv TAVEIRA, Rafael Brandão. Exibição de Propaganda Personalizada com o uso de Realidade Aumentada. 2013. 119 f. Dissertação (Mestrado em Design) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2013.
url http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/9109
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Design
dc.publisher.initials.fl_str_mv UERJ
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Centro de Tecnologia e Ciências::Escola Superior de Desenho Industrial
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron:UERJ
instname_str Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron_str UERJ
institution UERJ
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
bitstream.url.fl_str_mv http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/9109/1/dissertacao_rafael_taveira.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 8d1443617a4c83003a79ddb9908181ea
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
repository.mail.fl_str_mv bdtd.suporte@uerj.br
_version_ 1792352290055651328