O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trilhas Filosóficas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936 |
Resumo: | This text presents itself on two fronts: first, a brief reflection on philosophy and its teaching, about the presence, or the return of the discipline to the school curricula of high schools, as well as the role that will have the same forms and methods to be taught. The second front treats, as a account, of experiences of the first version of the subproject approved by CAPES for the course of philosophy by UERN, Campus Caicó. Thus, we see that the approval of a subproject of wingspan as the PIBID caused positive impact and thriving, precisely at the time when the law of 11,684 02062008 had just been approved making mandatory the return of discipline to high school curricula. This whole situation favored in much to join students and professors to study and deepening of the great responsibility that was being put into our hands. |
id |
UERN-3_b902ab69fef8be641a8cf46bd773c78b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.apps.uern.br:article/1936 |
network_acronym_str |
UERN-3 |
network_name_str |
Trilhas Filosóficas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RNFilosofia e ensinoSubprojeto de FilosofiaImpactoDocênciaPhilosophy and teachingSubproject of PhilosophyImpactTeachingThis text presents itself on two fronts: first, a brief reflection on philosophy and its teaching, about the presence, or the return of the discipline to the school curricula of high schools, as well as the role that will have the same forms and methods to be taught. The second front treats, as a account, of experiences of the first version of the subproject approved by CAPES for the course of philosophy by UERN, Campus Caicó. Thus, we see that the approval of a subproject of wingspan as the PIBID caused positive impact and thriving, precisely at the time when the law of 11,684 02062008 had just been approved making mandatory the return of discipline to high school curricula. This whole situation favored in much to join students and professors to study and deepening of the great responsibility that was being put into our hands.Este artigo se apresenta em duas frentes: a primeira, uma breve reflexão sobre a Filosofia e seu ensino, acerca da presença, ou do retorno da disciplina aos currículos escolares do ensino médio, bem como o papel que terá a mesma, as formas e métodos de ser ensinada. A segunda frente tratará, em forma de relato, das experiências vivenciadas na primeira versão do subprojeto aprovado pela CAPES para o Curso de Filosofia da UERN, Campus Caicó. Assim, veremos que a aprovação de um subprojeto de envergadura como o PIBID causou impacto positivo e vicejante, justamente no momento em que a lei 11.684 de 02/06/2008 acabara de ser aprovada tornando obrigatório o retorno da disciplina aos currículos do ensino médio. Toda essa conjuntura favoreceu em muito que uníssemos alunos e professores ao estudo e aprofundamento da grande responsabilidade que estava sendo posta em nossas mãos.Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN2020-06-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936Trilhas Filosóficas; v. 7 n. 1 (2014): Trilhas Filosóficas; 93-1011984-5561reponame:Trilhas Filosóficas (Online)instname:Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)instacron:UERNporhttps://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936/1782Copyright (c) 2014 Marcos Érico de Araújo Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo Silva, Marcos Érico de2020-06-06T00:02:05Zoai:ojs2.periodicos.apps.uern.br:article/1936Revistahttp://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/indexPUBhttp://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/oaitrilhasfilosoficas@uern.br || marcos_erico@yahoo.com.br10.25244/tf1984-55611982-7490opendoar:2020-06-06T00:02:05Trilhas Filosóficas (Online) - Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
title |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
spellingShingle |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN Araújo Silva, Marcos Érico de Filosofia e ensino Subprojeto de Filosofia Impacto Docência Philosophy and teaching Subproject of Philosophy Impact Teaching |
title_short |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
title_full |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
title_fullStr |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
title_full_unstemmed |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
title_sort |
O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN |
author |
Araújo Silva, Marcos Érico de |
author_facet |
Araújo Silva, Marcos Érico de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araújo Silva, Marcos Érico de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Filosofia e ensino Subprojeto de Filosofia Impacto Docência Philosophy and teaching Subproject of Philosophy Impact Teaching |
topic |
Filosofia e ensino Subprojeto de Filosofia Impacto Docência Philosophy and teaching Subproject of Philosophy Impact Teaching |
description |
This text presents itself on two fronts: first, a brief reflection on philosophy and its teaching, about the presence, or the return of the discipline to the school curricula of high schools, as well as the role that will have the same forms and methods to be taught. The second front treats, as a account, of experiences of the first version of the subproject approved by CAPES for the course of philosophy by UERN, Campus Caicó. Thus, we see that the approval of a subproject of wingspan as the PIBID caused positive impact and thriving, precisely at the time when the law of 11,684 02062008 had just been approved making mandatory the return of discipline to high school curricula. This whole situation favored in much to join students and professors to study and deepening of the great responsibility that was being put into our hands. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936 |
url |
https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936/1782 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Marcos Érico de Araújo Silva info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Marcos Érico de Araújo Silva |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trilhas Filosóficas; v. 7 n. 1 (2014): Trilhas Filosóficas; 93-101 1984-5561 reponame:Trilhas Filosóficas (Online) instname:Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) instacron:UERN |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) |
instacron_str |
UERN |
institution |
UERN |
reponame_str |
Trilhas Filosóficas (Online) |
collection |
Trilhas Filosóficas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trilhas Filosóficas (Online) - Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) |
repository.mail.fl_str_mv |
trilhasfilosoficas@uern.br || marcos_erico@yahoo.com.br |
_version_ |
1797240255793856512 |