O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo Silva, Marcos Érico de
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trilhas Filosóficas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936
Resumo: This text presents itself on two fronts: first, a brief reflection on philosophy and its teaching, about the presence, or the return of the discipline to the school curricula of high schools, as well as the role that will have the same forms and methods to be taught. The second front treats, as a account, of experiences of the first version of the subproject approved by CAPES for the course of philosophy by UERN, Campus Caicó. Thus, we see that the approval of a subproject of wingspan as the PIBID caused positive impact and thriving, precisely at the time when the law of 11,684 02062008 had just been approved making mandatory the return of discipline to high school curricula. This whole situation favored in much to join students and professors to study and deepening of the great responsibility that was being put into our hands.
id UERN-3_b902ab69fef8be641a8cf46bd773c78b
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.apps.uern.br:article/1936
network_acronym_str UERN-3
network_name_str Trilhas Filosóficas (Online)
repository_id_str
spelling O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RNFilosofia e ensinoSubprojeto de FilosofiaImpactoDocênciaPhilosophy and teachingSubproject of PhilosophyImpactTeachingThis text presents itself on two fronts: first, a brief reflection on philosophy and its teaching, about the presence, or the return of the discipline to the school curricula of high schools, as well as the role that will have the same forms and methods to be taught. The second front treats, as a account, of experiences of the first version of the subproject approved by CAPES for the course of philosophy by UERN, Campus Caicó. Thus, we see that the approval of a subproject of wingspan as the PIBID caused positive impact and thriving, precisely at the time when the law of 11,684 02062008 had just been approved making mandatory the return of discipline to high school curricula. This whole situation favored in much to join students and professors to study and deepening of the great responsibility that was being put into our hands.Este artigo se apresenta em duas frentes: a primeira, uma breve reflexão sobre a Filosofia e seu ensino, acerca da presença, ou do retorno da disciplina aos currí­culos escolares do ensino médio, bem como o papel que terá a mesma, as formas e métodos de ser ensinada. A segunda frente tratará, em forma de relato, das experiências vivenciadas na primeira versão do subprojeto aprovado pela CAPES para o Curso de Filosofia da UERN, Campus Caicó. Assim, veremos que a aprovação de um subprojeto de envergadura como o PIBID causou impacto positivo e vicejante, justamente no momento em que a lei 11.684 de 02/06/2008 acabara de ser aprovada tornando obrigatório o retorno da disciplina aos currí­culos do ensino médio. Toda essa conjuntura favoreceu em muito que uní­ssemos alunos e professores ao estudo e aprofundamento da grande responsabilidade que estava sendo posta em nossas mãos.Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN2020-06-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936Trilhas Filosóficas; v. 7 n. 1 (2014): Trilhas Filosóficas; 93-1011984-5561reponame:Trilhas Filosóficas (Online)instname:Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)instacron:UERNporhttps://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936/1782Copyright (c) 2014 Marcos Érico de Araújo Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo Silva, Marcos Érico de2020-06-06T00:02:05Zoai:ojs2.periodicos.apps.uern.br:article/1936Revistahttp://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/indexPUBhttp://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/oaitrilhasfilosoficas@uern.br || marcos_erico@yahoo.com.br10.25244/tf1984-55611982-7490opendoar:2020-06-06T00:02:05Trilhas Filosóficas (Online) - Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)false
dc.title.none.fl_str_mv O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
title O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
spellingShingle O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
Araújo Silva, Marcos Érico de
Filosofia e ensino
Subprojeto de Filosofia
Impacto
Docência
Philosophy and teaching
Subproject of Philosophy
Impact
Teaching
title_short O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
title_full O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
title_fullStr O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
title_full_unstemmed O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
title_sort O PIBID de filosofia e seu impacto na formação docente em Caicó/RN
author Araújo Silva, Marcos Érico de
author_facet Araújo Silva, Marcos Érico de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araújo Silva, Marcos Érico de
dc.subject.por.fl_str_mv Filosofia e ensino
Subprojeto de Filosofia
Impacto
Docência
Philosophy and teaching
Subproject of Philosophy
Impact
Teaching
topic Filosofia e ensino
Subprojeto de Filosofia
Impacto
Docência
Philosophy and teaching
Subproject of Philosophy
Impact
Teaching
description This text presents itself on two fronts: first, a brief reflection on philosophy and its teaching, about the presence, or the return of the discipline to the school curricula of high schools, as well as the role that will have the same forms and methods to be taught. The second front treats, as a account, of experiences of the first version of the subproject approved by CAPES for the course of philosophy by UERN, Campus Caicó. Thus, we see that the approval of a subproject of wingspan as the PIBID caused positive impact and thriving, precisely at the time when the law of 11,684 02062008 had just been approved making mandatory the return of discipline to high school curricula. This whole situation favored in much to join students and professors to study and deepening of the great responsibility that was being put into our hands.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936
url https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/1936/1782
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Marcos Érico de Araújo Silva
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Marcos Érico de Araújo Silva
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN
dc.source.none.fl_str_mv Trilhas Filosóficas; v. 7 n. 1 (2014): Trilhas Filosóficas; 93-101
1984-5561
reponame:Trilhas Filosóficas (Online)
instname:Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)
instacron:UERN
instname_str Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)
instacron_str UERN
institution UERN
reponame_str Trilhas Filosóficas (Online)
collection Trilhas Filosóficas (Online)
repository.name.fl_str_mv Trilhas Filosóficas (Online) - Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)
repository.mail.fl_str_mv trilhasfilosoficas@uern.br || marcos_erico@yahoo.com.br
_version_ 1797240255793856512