Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vallim, Elaine Ferraz do Amaral
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos da Língua(gem)
Texto Completo: https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073
Resumo: This text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.
id UESB-2_12a38018cd03fe75bf08f94bd78728b2
oai_identifier_str oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1073
network_acronym_str UESB-2
network_name_str Estudos da Língua(gem)
repository_id_str
spelling Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )I saw know you did last semesterLeituraEscritaDificuldade de aprendizagemReadingWritingLearning difficultyThis text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.Este texto objetiva mostrar o quanto a escola negligencia a leitura e a escrita, privilegiando estudos da gramática normativa que não fazem sentido para os aprendizes. Apresento dados de uma escola pública, em que alunos demonstram uma grande disposição para ler e escrever. Conforme Coudry; Freire (2005), o princípio para o aprendizado é o estado vigil do cérebro, ou seja, quando o aprendiz se prepara, através dessa disposição, para aprender. A escola, no entanto, distancia-se de um ensino pautado em teorias discursivas e não investem na leitura, que é o suporte para a escrita e para o aprendizado em todas as disciplinas. PALAVRAS-CHAVE: Leitura. Escrita. Dificuldade de aprendizagem.ABSTRACTThis text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.Edições UESB2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionReviewed by peersRevisión por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/107310.22481/el.v6i2.1073Estudos da Língua(gem); v. 6 n. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242Language Studies; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242Études de Langues; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242Estudios del lenguaje; Vol. 6 Núm. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-2421982-05341808-135510.22481/el.v6i2reponame:Estudos da Língua(gem)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073/922Copyright (c) 2008 Estudos da Língua(gem)info:eu-repo/semantics/openAccessVallim, Elaine Ferraz do Amaral2021-03-13T22:32:06Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1073Revistahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/PUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/oaiestudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com1982-05341808-1355opendoar:2021-03-13T22:32:06Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false
dc.title.none.fl_str_mv Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
I saw know you did last semester
title Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
spellingShingle Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
Vallim, Elaine Ferraz do Amaral
Leitura
Escrita
Dificuldade de aprendizagem
Reading
Writing
Learning difficulty
title_short Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
title_full Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
title_fullStr Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
title_full_unstemmed Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
title_sort Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
author Vallim, Elaine Ferraz do Amaral
author_facet Vallim, Elaine Ferraz do Amaral
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vallim, Elaine Ferraz do Amaral
dc.subject.por.fl_str_mv Leitura
Escrita
Dificuldade de aprendizagem
Reading
Writing
Learning difficulty
topic Leitura
Escrita
Dificuldade de aprendizagem
Reading
Writing
Learning difficulty
description This text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Reviewed by peers
Revisión por pares
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073
10.22481/el.v6i2.1073
url https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073
identifier_str_mv 10.22481/el.v6i2.1073
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073/922
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2008 Estudos da Língua(gem)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2008 Estudos da Língua(gem)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Edições UESB
publisher.none.fl_str_mv Edições UESB
dc.source.none.fl_str_mv Estudos da Língua(gem); v. 6 n. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242
Language Studies; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242
Études de Langues; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242
Estudios del lenguaje; Vol. 6 Núm. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242
1982-0534
1808-1355
10.22481/el.v6i2
reponame:Estudos da Língua(gem)
instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)
instacron:UESB
instname_str Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)
instacron_str UESB
institution UESB
reponame_str Estudos da Língua(gem)
collection Estudos da Língua(gem)
repository.name.fl_str_mv Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)
repository.mail.fl_str_mv estudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com
_version_ 1799318952869888000