Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos da Língua(gem) |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073 |
Resumo: | This text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty. |
id |
UESB-2_12a38018cd03fe75bf08f94bd78728b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1073 |
network_acronym_str |
UESB-2 |
network_name_str |
Estudos da Língua(gem) |
repository_id_str |
|
spelling |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester )I saw know you did last semesterLeituraEscritaDificuldade de aprendizagemReadingWritingLearning difficultyThis text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.Este texto objetiva mostrar o quanto a escola negligencia a leitura e a escrita, privilegiando estudos da gramática normativa que não fazem sentido para os aprendizes. Apresento dados de uma escola pública, em que alunos demonstram uma grande disposição para ler e escrever. Conforme Coudry; Freire (2005), o princípio para o aprendizado é o estado vigil do cérebro, ou seja, quando o aprendiz se prepara, através dessa disposição, para aprender. A escola, no entanto, distancia-se de um ensino pautado em teorias discursivas e não investem na leitura, que é o suporte para a escrita e para o aprendizado em todas as disciplinas. PALAVRAS-CHAVE: Leitura. Escrita. Dificuldade de aprendizagem.ABSTRACTThis text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.Edições UESB2008-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionReviewed by peersRevisión por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/107310.22481/el.v6i2.1073Estudos da Língua(gem); v. 6 n. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242Language Studies; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242Études de Langues; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242Estudios del lenguaje; Vol. 6 Núm. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-2421982-05341808-135510.22481/el.v6i2reponame:Estudos da Língua(gem)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073/922Copyright (c) 2008 Estudos da Língua(gem)info:eu-repo/semantics/openAccessVallim, Elaine Ferraz do Amaral2021-03-13T22:32:06Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1073Revistahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/PUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/oaiestudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com1982-05341808-1355opendoar:2021-03-13T22:32:06Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) I saw know you did last semester |
title |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) |
spellingShingle |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) Vallim, Elaine Ferraz do Amaral Leitura Escrita Dificuldade de aprendizagem Reading Writing Learning difficulty |
title_short |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) |
title_full |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) |
title_fullStr |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) |
title_full_unstemmed |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) |
title_sort |
Eu sei o que vocês fizeram no semestre passado (I saw know you did last semester ) |
author |
Vallim, Elaine Ferraz do Amaral |
author_facet |
Vallim, Elaine Ferraz do Amaral |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vallim, Elaine Ferraz do Amaral |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Leitura Escrita Dificuldade de aprendizagem Reading Writing Learning difficulty |
topic |
Leitura Escrita Dificuldade de aprendizagem Reading Writing Learning difficulty |
description |
This text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects. KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Reviewed by peers Revisión por pares Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073 10.22481/el.v6i2.1073 |
url |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073 |
identifier_str_mv |
10.22481/el.v6i2.1073 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1073/922 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2008 Estudos da Língua(gem) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2008 Estudos da Língua(gem) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos da Língua(gem); v. 6 n. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242 Language Studies; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242 Études de Langues; Vol. 6 No. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242 Estudios del lenguaje; Vol. 6 Núm. 2 (2008): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 229-242 1982-0534 1808-1355 10.22481/el.v6i2 reponame:Estudos da Língua(gem) instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) instacron:UESB |
instname_str |
Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
instacron_str |
UESB |
institution |
UESB |
reponame_str |
Estudos da Língua(gem) |
collection |
Estudos da Língua(gem) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
repository.mail.fl_str_mv |
estudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com |
_version_ |
1799318952869888000 |