O parâmetro do sujeito nulo na Aquisição do Português L2 (Null subject parameter in L2 Portuguese Acquisition)
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos da Língua(gem) |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1094 |
Resumo: | The aim of this study is to investigate the acquisition of the null subject in Brazilian Portuguese as a second language by native speakers of English and Italian. The research was developed within the framework of Generative Grammar (CHOMSKY, 1981, 1986, 1993, 1995, 2000). This research attempted to investigate whether the L2 learners have access to the Universal Grammar.KEYWORDS: Generative grammar. Principles and parameters. Second language acquisition. Null subject. |
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O parâmetro do sujeito nulo na Aquisição do Português L2 (Null subject parameter in L2 Portuguese Acquisition)Null subject parameter in L2 Portuguese AcquisitionGramática gerativaPrincípios e parâmetrosAquisição de segunda línguaSujeito nuloGenerative grammarPrinciples and parametersSecond language acquisitionNull subjectThe aim of this study is to investigate the acquisition of the null subject in Brazilian Portuguese as a second language by native speakers of English and Italian. The research was developed within the framework of Generative Grammar (CHOMSKY, 1981, 1986, 1993, 1995, 2000). This research attempted to investigate whether the L2 learners have access to the Universal Grammar.KEYWORDS: Generative grammar. Principles and parameters. Second language acquisition. Null subject.Este artigo tem como objetivo investigar como se dá a aquisição do sujeito nulo do Português Brasileiro L2 por falantes nativos de Inglês e Italiano em situação de imersão. A pesquisa desenvolve-se no âmbito da gramática gerativa, (CHOMSKY, 1981, 1986, 1993, 1995, 2000). As questões da pesquisa estão relacionadas à questão do acesso à Gramática Universal.Edições UESB2009-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionReviewed by peersRevisión por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/109410.22481/el.v7i2.1094Estudos da Língua(gem); v. 7 n. 2 (2009): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-162Language Studies; Vol. 7 No. 2 (2009): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-162Études de Langues; Vol. 7 No. 2 (2009): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-162Estudios del lenguaje; Vol. 7 Núm. 2 (2009): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-1621982-05341808-135510.22481/el.v7i2reponame:Estudos da Língua(gem)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1094/941Copyright (c) 2009 Estudos da Língua(gem)https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessXavier, Gildete Rocha2021-03-13T22:33:32Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1094Revistahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/PUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/oaiestudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com1982-05341808-1355opendoar:2021-03-13T22:33:32Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
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