Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos da Língua(gem) |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/5945 |
Resumo: | This essay highlights the relevance of sociocognitive activities of repetition and production of paraphrases for both retention and the evolution of scientific knowledge, noting that neuroscientific investigations proved that importance and necessity, given the characteristics of the individual human brain function.KEY WORDS: Repetition; Paraphrase; Knowledge production. |
id |
UESB-2_d1c900318fbc25c85d5d32c86a1ab293 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/5945 |
network_acronym_str |
UESB-2 |
network_name_str |
Estudos da Língua(gem) |
repository_id_str |
|
spelling |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimientoRepetition, paraphrase e knowledge constructionRepetição, paráfrase e construção do conhecimento (Repetition, paraphrase e knowledge construction)Repetição; Paráfrase; Produção do conhecimento.Repetition; Paraphrase; Knowledge production.Repetición; Paráfrasis; Producción de conocimiento.This essay highlights the relevance of sociocognitive activities of repetition and production of paraphrases for both retention and the evolution of scientific knowledge, noting that neuroscientific investigations proved that importance and necessity, given the characteristics of the individual human brain function.KEY WORDS: Repetition; Paraphrase; Knowledge production. El presente ensayo resalta la relevancia de las actividades sociocognitivas de repetición y paráfrasis, tanto para la retención como para la evolución del conocimiento científico, enfatizando que las investigaciones neurocientíficas han demostrado esta importancia y necesidad, dadas las características del funcionamiento cerebral del individuo humano.PALABRAS CLAVE: Repetición; Paráfrasis; Producción de conocimiento.O presente ensaio destaca a relevância das atividades sociocognitivas repetição e produção de paráfrases tanto para a retenção quanto para a evolução do conhecimento científico, destacando que as investigações neurocientíficas comprovaram essa importância e necessidade, dadas as características do funcionamento cerebral do indivíduo humano.PALAVRAS-CHAVE: Repetição; Paráfrase; Produção do conhecimento. This essay highlights the relevance of sociocognitive activities of repetition and production of paraphrases for both retention and the evolution of scientific knowledge, noting that neuroscientific investigations proved that importance and necessity, given the characteristics of the individual human brain function.KEY WORDS: Repetition; Paraphrase; Knowledge production. Edições UESB2019-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresReviewed by peersRevisión por paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/594510.22481/el.v17i3.5945Estudos da Língua(gem); v. 17 n. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142Language Studies; Vol. 17 No. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142Études de Langues; Vol. 17 No. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142Estudios del lenguaje; Vol. 17 Núm. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-1421982-05341808-135510.22481/el.v17i3reponame:Estudos da Língua(gem)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/5945/4463Copyright (c) 2019 Estudos da Língua(gem)info:eu-repo/semantics/openAccessFlores, Onici ClaroLandim, Márcia Regina Melchior2022-01-03T08:38:46Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/5945Revistahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/PUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/oaiestudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com1982-05341808-1355opendoar:2022-01-03T08:38:46Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento Repetition, paraphrase e knowledge construction Repetição, paráfrase e construção do conhecimento (Repetition, paraphrase e knowledge construction) |
title |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento |
spellingShingle |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento Flores, Onici Claro Repetição; Paráfrase; Produção do conhecimento. Repetition; Paraphrase; Knowledge production. Repetición; Paráfrasis; Producción de conocimiento. |
title_short |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento |
title_full |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento |
title_fullStr |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento |
title_full_unstemmed |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento |
title_sort |
Repetición, paráfrasis y construcción del conocimiento |
author |
Flores, Onici Claro |
author_facet |
Flores, Onici Claro Landim, Márcia Regina Melchior |
author_role |
author |
author2 |
Landim, Márcia Regina Melchior |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Flores, Onici Claro Landim, Márcia Regina Melchior |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Repetição; Paráfrase; Produção do conhecimento. Repetition; Paraphrase; Knowledge production. Repetición; Paráfrasis; Producción de conocimiento. |
topic |
Repetição; Paráfrase; Produção do conhecimento. Repetition; Paraphrase; Knowledge production. Repetición; Paráfrasis; Producción de conocimiento. |
description |
This essay highlights the relevance of sociocognitive activities of repetition and production of paraphrases for both retention and the evolution of scientific knowledge, noting that neuroscientific investigations proved that importance and necessity, given the characteristics of the individual human brain function.KEY WORDS: Repetition; Paraphrase; Knowledge production. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Reviewed by peers Revisión por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/5945 10.22481/el.v17i3.5945 |
url |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/5945 |
identifier_str_mv |
10.22481/el.v17i3.5945 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/5945/4463 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Estudos da Língua(gem) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Estudos da Língua(gem) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos da Língua(gem); v. 17 n. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142 Language Studies; Vol. 17 No. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142 Études de Langues; Vol. 17 No. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142 Estudios del lenguaje; Vol. 17 Núm. 3 (2019): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 133-142 1982-0534 1808-1355 10.22481/el.v17i3 reponame:Estudos da Língua(gem) instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) instacron:UESB |
instname_str |
Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
instacron_str |
UESB |
institution |
UESB |
reponame_str |
Estudos da Língua(gem) |
collection |
Estudos da Língua(gem) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
repository.mail.fl_str_mv |
estudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com |
_version_ |
1799318954449043456 |