80/5000 Liceu Vieira Dias and N'gola Ritmos: music and anti-colonial resistance in Angola
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Odeere |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/odeere/article/view/1534 |
Resumo: | This article's purpose is to make a discussion of music and anticolonial resistance in Angola from the history of Liceu Vieira Dias and N'gola Rhythms musical group. Therefore we will follow the path of Liceu and N'gola, how they used music as resistance and as group members acted in clandestine of the metropolitan government defense organizations before 1961. Keywords: Angola, Music, Resistance |
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80/5000 Liceu Vieira Dias and N'gola Ritmos: music and anti-colonial resistance in AngolaLiceu Vieira Dias e o N’gola Ritmos: música e resistência anticolonial em AngolaLiceu Vieira Dias y N'gola Ritmos: música y resistencia anticolonial en AngolaAngolaMúsicaResistênciasAngolaMusicResistenceThis article's purpose is to make a discussion of music and anticolonial resistance in Angola from the history of Liceu Vieira Dias and N'gola Rhythms musical group. Therefore we will follow the path of Liceu and N'gola, how they used music as resistance and as group members acted in clandestine of the metropolitan government defense organizations before 1961. Keywords: Angola, Music, ResistanceEste artículo tiene como objetivo discutir la música y la resistencia anticolonial en Angola basada en la historia del Liceu Vieira Dias y el grupo musical N’gola Ritmos. Con este fin, seguiremos la trayectoria de Liceu y N'gola, de qué manera usaron la música como resistencia, además del desempeño político de sus miembros en organizaciones clandestinas que desafiaron el poder metropolitano antes de 1961. Palabras clave: Angola, Música, Resistencias.Este artigo tem por objeto fazer uma discussão sobre a música e a resistência anticolonial em Angola a partir da história de Liceu Vieira Dias e do grupo musical N’gola Ritmos. Para tanto acompanharemos a trajetória de Liceu e do N’gola, de que forma eles usaram a música como resistência, além disso a atuação política de seus membros em organizações clandestinas de contestação do poder metropolitano antes de 1961. Palavras-Chave: Angola, Música, Resistências.Edições UESB2016-08-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed articleArtículo revisado por paresArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/odeere/article/view/153410.22481/odeere.v0i1.1534ODEERE; Vol. 1 Núm. 1 (2016): Áfricas e culturas: sociabilidades e política no continente africano; 75-98ODEERE; Vol. 1 No. 1 (2016): Africas and cultures: sociability and politics on the African continent; 75-98ODEERE; v. 1 n. 1 (2016): Áfricas e culturas: sociabilidades e política no continente africano; 75-98ODEERE; Vol. 1 No. 1 (2016): Áfricas e culturas: sociabilidades e política no continente africano; 75-982525-4715reponame:Revista Odeereinstname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/odeere/article/view/1534/1322Copyright (c) 2021 ODEEREhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Washington Santos2021-07-24T13:07:42Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1534Revistahttp://periodicos2.uesb.br/index.php/odeere/indexPUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/odeere/oairevistaodeere@uesb.edu.br||2525-47152525-4715opendoar:2021-07-24T13:07:42Revista Odeere - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
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