APRENDIZAJE Y TRANSFORMACIÓN EN LA PRÁCTICA PROFESIONAL:: Informe de experiencia
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Communitas |
Texto Completo: | https://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/3619 |
Resumo: | The main objective of this article is to reflect on the experiences lived within a prison context, based on the ideas of Foucault (2003), Albuquerque Júnior (2012), Le Goff (2012), Zaffaroni (1991) among other theorists, in around questions about discourse, power, subject and construction of identities. Making this reflection was not an easy task, since the speeches, as well as behaviors that permeate the prison system are impregnated with conflicts, power relations and meanings considering all the subjects involved in this universe. Thinking in this way, this article proposes to describe the power relationships that are behind these speeches and the role of the individual who experiences the experiences in the place described through professional practice, providing opportunities for reflection on a universe that few experience and that do not makes it no less important for discussions and deepening on the subject of relationships, experiences, learning and professional practice. |
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APRENDIZAJE Y TRANSFORMACIÓN EN LA PRÁCTICA PROFESIONAL:: Informe de experienciaAPRENDIZADOS E TRANSFORMAÇÕES NA PRÁTICA PROFISSIONAL: : RELATO DE EXPERIÊNCIALEARNING AND TRANSFORMATION IN PROFESSIONAL PRACTICE:: Experience ReportDiscurso; poder; preso; presídio; sujeito.discurso; poder arrestado prisión sujetoThe main objective of this article is to reflect on the experiences lived within a prison context, based on the ideas of Foucault (2003), Albuquerque Júnior (2012), Le Goff (2012), Zaffaroni (1991) among other theorists, in around questions about discourse, power, subject and construction of identities. Making this reflection was not an easy task, since the speeches, as well as behaviors that permeate the prison system are impregnated with conflicts, power relations and meanings considering all the subjects involved in this universe. Thinking in this way, this article proposes to describe the power relationships that are behind these speeches and the role of the individual who experiences the experiences in the place described through professional practice, providing opportunities for reflection on a universe that few experience and that do not makes it no less important for discussions and deepening on the subject of relationships, experiences, learning and professional practice.O presente artigo tem como principal objetivo trazer uma reflexão das experiências vivenciadas dentro de um contexto prisional, a partir das ideias de Foucault (2003), Albuquerque Júnior (2012), Le Goff (2012), Zaffaroni (1991) entres outros teóricos, em torno das questões sobre discurso, poder, sujeito e construção de identidades. Fazer essa reflexão não foi tarefa fácil, uma vez que os discursos, assim como comportamentos que permeiam o sistema prisional são impregnados de conflitos, relações de poder e significações considerando todos os sujeitos envolvidos nesse universo. Pensando, desta forma o presente artigo propõe descrever as relações de poder que estão por traz desses discursos e o papel do sujeito que vivência as experiências no local descrito através da prática profissional oportunizando a reflexão acerca de um universo pelo qual poucos vivenciam e que não se torna não menos importantes para discussões e aprofundamentos sobre a temática dos relacionamentos, vivências, aprendizagens e prática profissional.El objetivo principal de este artículo es reflexionar sobre las experiencias vividas dentro de un contexto carcelario, basadas en las ideas de Foucault (2003), Albuquerque Júnior (2012), Le Goff (2012), Zaffaroni (1991) entre otros teóricos, en en torno a preguntas sobre discurso, poder, sujeto y construcción de identidades. Hacer esta reflexión no fue una tarea fácil, ya que los discursos, así como los comportamientos que impregnan el sistema penitenciario están impregnados de conflictos, relaciones de poder y significados considerando todos los temas involucrados en este universo. Pensando de esta manera, este artículo propone describir las relaciones de poder que están detrás de estos discursos y el papel del individuo que experimenta las experiencias en el lugar descrito a través de la práctica profesional, brindando oportunidades para reflexionar sobre un universo que pocas experiencias y que no lo hace no menos importante para las discusiones y la profundización en el tema de las relaciones, experiencias, aprendizaje y práctica profesional.Editora da Universidade Federal do Acre - EDUFAC2020-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/3619Communitas; v. 4 n. 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 324-334Communitas; Vol. 4 No. 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 324-334Revista Communitas; ##issue.vol## 4 ##issue.no## 8 (2020): DESDOBRAMENTOS: PAISAGENS LITERÁRIAS NO SÉCULO XXI; 324-3342526-5970reponame:Communitasinstname:Universidade Federal do Acre (UFAC)instacron:UFACporhttps://periodicos.ufac.br/index.php/COMMUNITAS/article/view/3619/2636Copyright (c) 2020 Communitasinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta Bezerra, Jirlany Marreiro2021-01-12T19:30:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3619Revistahttps://periodicos.ufac.br/revista/index.php/COMMUNITASPUBhttps://periodicos.ufac.br/revista/index.php/COMMUNITAS/oairevistas@ufac.br || rafael.goncalves@ufac.br2526-59702526-5970opendoar:2021-01-12T19:30:39Communitas - Universidade Federal do Acre (UFAC)false |
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