Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cardoso, Rita de Cássia da Silva
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFAM
Texto Completo: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185
Resumo: The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM.
id UFAM-1_4a67c81c493f5194a06b1015feb57717
oai_identifier_str oai:localhost:prefix/6185
network_acronym_str UFAM-1
network_name_str Repositório Institucional da UFAM
repository_id_str
spelling Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19Psicologia EscolarEnsino RemotoPandemiaCIENCIAS SOCIAIS APLICADASPsicologia aplicadaThe school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM.A escola desempenha um papel essencial na vida de crianças e adolescentes, para muito além da transmissão de conhecimentos acadêmicos, como, por exemplo, auxiliá-los na construção de habilidades socioemocionais. Diante disso, muitas são as contribuições possíveis para a Psicologia, sendo o fator principal, auxiliar os educadores na construção de uma prática educativa transformadora. No ano de 2020, o mundo inteiro precisou estreitar os laços da educação e das tecnologias, devido à pandemia de COVID-19, principalmente no que se refere ao desenvolvimento das aulas virtuais. Desta maneira, foi realizado pela Faculdade de Psicologia da Universidade Federal do Amazonas um Estágio Supervisionado junto a estudantes do ensino médio do Instituto Federal do Amazonas - IFAM, com o objetivo de promover saúde e bem estar, dentro das possibilidades em meio a um cenário pandêmico. O presente trabalho, tem como objetivo relatar essa experiência de estágio a partir do ponto de vista de uma das estudantes do curso de Psicologia da UFAM.3Apesar de ser um processo cansativo, o tutorial produzido foi muito útil e me auxiliou nas duvidasNãoBrasilFAPSI - Faculdade de PsicologiaManaus (AM)Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - ManausFerreira, Breno de Oliveirahttp://lattes.cnpq.br/1349420367392809Leitão, Consuelena LopesTorres, Mark de SouzaCardoso, Rita de Cássia da Silva2022-05-06T04:00:16Z2022-05-042022-05-06T04:00:16Z2022-04-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2022-05-06T04:00:46Zoai:localhost:prefix/6185Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2022-05-06T04:00:46Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false
dc.title.none.fl_str_mv Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
title Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
spellingShingle Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
Cardoso, Rita de Cássia da Silva
Psicologia Escolar
Ensino Remoto
Pandemia
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Psicologia aplicada
title_short Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
title_full Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
title_fullStr Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
title_full_unstemmed Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
title_sort Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
author Cardoso, Rita de Cássia da Silva
author_facet Cardoso, Rita de Cássia da Silva
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Ferreira, Breno de Oliveira
http://lattes.cnpq.br/1349420367392809
Leitão, Consuelena Lopes
Torres, Mark de Souza
dc.contributor.author.fl_str_mv Cardoso, Rita de Cássia da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Psicologia Escolar
Ensino Remoto
Pandemia
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Psicologia aplicada
topic Psicologia Escolar
Ensino Remoto
Pandemia
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS
Psicologia aplicada
description The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-06T04:00:16Z
2022-05-04
2022-05-06T04:00:16Z
2022-04-26
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Brasil
FAPSI - Faculdade de Psicologia
Manaus (AM)
Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - Manaus
publisher.none.fl_str_mv Brasil
FAPSI - Faculdade de Psicologia
Manaus (AM)
Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - Manaus
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFAM
instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron:UFAM
instname_str Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron_str UFAM
institution UFAM
reponame_str Repositório Institucional da UFAM
collection Repositório Institucional da UFAM
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798061057762131968