Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFAM |
Texto Completo: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185 |
Resumo: | The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM. |
id |
UFAM-1_4a67c81c493f5194a06b1015feb57717 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:prefix/6185 |
network_acronym_str |
UFAM-1 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFAM |
repository_id_str |
|
spelling |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19Psicologia EscolarEnsino RemotoPandemiaCIENCIAS SOCIAIS APLICADASPsicologia aplicadaThe school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM.A escola desempenha um papel essencial na vida de crianças e adolescentes, para muito além da transmissão de conhecimentos acadêmicos, como, por exemplo, auxiliá-los na construção de habilidades socioemocionais. Diante disso, muitas são as contribuições possíveis para a Psicologia, sendo o fator principal, auxiliar os educadores na construção de uma prática educativa transformadora. No ano de 2020, o mundo inteiro precisou estreitar os laços da educação e das tecnologias, devido à pandemia de COVID-19, principalmente no que se refere ao desenvolvimento das aulas virtuais. Desta maneira, foi realizado pela Faculdade de Psicologia da Universidade Federal do Amazonas um Estágio Supervisionado junto a estudantes do ensino médio do Instituto Federal do Amazonas - IFAM, com o objetivo de promover saúde e bem estar, dentro das possibilidades em meio a um cenário pandêmico. O presente trabalho, tem como objetivo relatar essa experiência de estágio a partir do ponto de vista de uma das estudantes do curso de Psicologia da UFAM.3Apesar de ser um processo cansativo, o tutorial produzido foi muito útil e me auxiliou nas duvidasNãoBrasilFAPSI - Faculdade de PsicologiaManaus (AM)Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - ManausFerreira, Breno de Oliveirahttp://lattes.cnpq.br/1349420367392809Leitão, Consuelena LopesTorres, Mark de SouzaCardoso, Rita de Cássia da Silva2022-05-06T04:00:16Z2022-05-042022-05-06T04:00:16Z2022-04-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2022-05-06T04:00:46Zoai:localhost:prefix/6185Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2022-05-06T04:00:46Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
spellingShingle |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 Cardoso, Rita de Cássia da Silva Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada |
title_short |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_full |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_fullStr |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_full_unstemmed |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
title_sort |
Desafios e possibilidades do estágio remoto em Psicologia Escolar em tempos de Covid-19 |
author |
Cardoso, Rita de Cássia da Silva |
author_facet |
Cardoso, Rita de Cássia da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ferreira, Breno de Oliveira http://lattes.cnpq.br/1349420367392809 Leitão, Consuelena Lopes Torres, Mark de Souza |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cardoso, Rita de Cássia da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada |
topic |
Psicologia Escolar Ensino Remoto Pandemia CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS Psicologia aplicada |
description |
The school is an essential role in the lives of children and adolescents, far beyond the transmission of academic knowledge, such as helping them to build socio-emotional skills. Given this, there are many possible contributions to Psychology, the main factor being to help educators in the construction of a transformative educational practice. In 2020, the whole world needed to strengthen ties between education and technologies, due to the COVID-19 pandemic, especially with regard to the development of virtual classes. In this way, a Supervised Internship was carried out by the Faculty of Psychology of the Federal University of Amazonas with high school students from the Federal Institute of Amazonas - IFAM, with the objective of promoting health and well-being, within the possibilities in the midst of a pandemic scenario. . The present work aims to report this internship experience from the point of view of one of the students of the Psychology course at UFAM. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-06T04:00:16Z 2022-05-04 2022-05-06T04:00:16Z 2022-04-26 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185 |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Brasil FAPSI - Faculdade de Psicologia Manaus (AM) Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - Manaus |
publisher.none.fl_str_mv |
Brasil FAPSI - Faculdade de Psicologia Manaus (AM) Psicologia – Formação de Psicólogo - Bacharelado - Manaus |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFAM instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM) instacron:UFAM |
instname_str |
Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
instacron_str |
UFAM |
institution |
UFAM |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFAM |
collection |
Repositório Institucional da UFAM |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798061057762131968 |