Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Taiwany Rodrigues de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFAM
Texto Completo: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046
Resumo: This study analyzed the offer of information services and products by the Library System of the Federal University of Amazonas (SISTEBIB/UFAM). It has a methodological characteristic as an exploratory and descriptive research, being divided into three stages: bibliographical survey in the literature in the area about information services and products; documentary analysis from the social media of the libraries that make up the SISTEBIB/UFAM and field research with the research subjects. The data collection carried out on the social media of the libraries took place with a time frame from March 2020 to October 2021 and the field research took place through an electronic questionnaire, sent by email, with open questions. The results revealed that social media were fundamental in the provision of information services and products during the COVID-19 pandemic, as they helped to publicize these services and products, in addition to maintaining a close relationship with library users. It is concluded that the offer of informational services and products were not affected in the COVID-19 pandemic and that SISTEBIB/UFAM managed to achieve its mission, even in the face of adversities caused by the pandemic.
id UFAM-1_ab5c8e8690518c79cdf91da5b98fc93c
oai_identifier_str oai:localhost:prefix/6046
network_acronym_str UFAM-1
network_name_str Repositório Institucional da UFAM
repository_id_str
spelling Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.Information services and products: a case study at SISTEBIB/UFAM during the COVID-19 pandemic.Serviços e Produtos InformacionaisInformational services and productsBiblioteca UniversitáriaUniversity LibrarySistema de Bibliotecas da Universidade Federal do AmazonasLibrary System of the Federal University of AmazonasCOVID-19Serviço de ReferênciaReference ServiceCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIABibliotecas e a InternetBibliotecas - Serviço de referênciaThis study analyzed the offer of information services and products by the Library System of the Federal University of Amazonas (SISTEBIB/UFAM). It has a methodological characteristic as an exploratory and descriptive research, being divided into three stages: bibliographical survey in the literature in the area about information services and products; documentary analysis from the social media of the libraries that make up the SISTEBIB/UFAM and field research with the research subjects. The data collection carried out on the social media of the libraries took place with a time frame from March 2020 to October 2021 and the field research took place through an electronic questionnaire, sent by email, with open questions. The results revealed that social media were fundamental in the provision of information services and products during the COVID-19 pandemic, as they helped to publicize these services and products, in addition to maintaining a close relationship with library users. It is concluded that the offer of informational services and products were not affected in the COVID-19 pandemic and that SISTEBIB/UFAM managed to achieve its mission, even in the face of adversities caused by the pandemic.Este estudo analisou a oferta de serviços e produtos informacionais pelo Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas (SISTEBIB/UFAM). Possui característica metodológica como uma pesquisa exploratória e descritiva, sendo dividido em três momentos: levantamento bibliográfico na literatura da área sobre serviços e produtos informacionais; análise documental a partir das mídias sociais das bibliotecas que compõem o SISTEBIB/UFAM e pesquisa de campo com os sujeitos da pesquisa. A coleta de dados realizada nas mídias sociais das bibliotecas ocorreu com o recorte temporal de março de 2020 a outubro de 2021 e a pesquisa de campo aconteceu por meio de questionário eletrônico, encaminhado por e-mail, com perguntas abertas. Os resultados revelaram que as mídias sociais foram fundamentais na oferta dos serviços e produtos informacionais durante a pandemia da COVID-19, por auxiliar na divulgação desses serviços e produtos, além de manter uma aproximação com os usuários das bibliotecas. Conclui-se que a oferta dos serviços e produtos informacionais não foram afetados na pandemia da COVID-19 e que o SISTEBIB/UFAM conseguiu atingir a sua missão, mesmo perante as adversidades ocasionadas pela pandemia.3NãoBrasilFIC - Faculdade de Informação e ComunicaçãoManaus (AM)Biblioteconomia -- Bacharelado - ManausBarbalho, Célia Regina Simonettihttp://lattes.cnpq.br/4514334296000649Borges, Vanusa JardimNascimento, Mateus RebouçasOliveira, Taiwany Rodrigues de2021-12-20T18:06:52Z2021-12-102021-12-20T18:06:52Z2021-12-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisOLIVEIRA, Taiwany Rodrigues de. Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso do SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Biblioteconomia) - Universidade Federal do Amazonas, Manaus, 2021.http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046porAn error occurred getting the license - uri.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2021-12-20T18:07:19Zoai:localhost:prefix/6046Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2021-12-20T18:07:19Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false
dc.title.none.fl_str_mv Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
Information services and products: a case study at SISTEBIB/UFAM during the COVID-19 pandemic.
title Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
spellingShingle Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
Oliveira, Taiwany Rodrigues de
Serviços e Produtos Informacionais
Informational services and products
Biblioteca Universitária
University Library
Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas
Library System of the Federal University of Amazonas
COVID-19
Serviço de Referência
Reference Service
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIA
Bibliotecas e a Internet
Bibliotecas - Serviço de referência
title_short Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
title_full Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
title_fullStr Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
title_full_unstemmed Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
title_sort Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
author Oliveira, Taiwany Rodrigues de
author_facet Oliveira, Taiwany Rodrigues de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Barbalho, Célia Regina Simonetti
http://lattes.cnpq.br/4514334296000649
Borges, Vanusa Jardim
Nascimento, Mateus Rebouças
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Taiwany Rodrigues de
dc.subject.por.fl_str_mv Serviços e Produtos Informacionais
Informational services and products
Biblioteca Universitária
University Library
Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas
Library System of the Federal University of Amazonas
COVID-19
Serviço de Referência
Reference Service
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIA
Bibliotecas e a Internet
Bibliotecas - Serviço de referência
topic Serviços e Produtos Informacionais
Informational services and products
Biblioteca Universitária
University Library
Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas
Library System of the Federal University of Amazonas
COVID-19
Serviço de Referência
Reference Service
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIA
Bibliotecas e a Internet
Bibliotecas - Serviço de referência
description This study analyzed the offer of information services and products by the Library System of the Federal University of Amazonas (SISTEBIB/UFAM). It has a methodological characteristic as an exploratory and descriptive research, being divided into three stages: bibliographical survey in the literature in the area about information services and products; documentary analysis from the social media of the libraries that make up the SISTEBIB/UFAM and field research with the research subjects. The data collection carried out on the social media of the libraries took place with a time frame from March 2020 to October 2021 and the field research took place through an electronic questionnaire, sent by email, with open questions. The results revealed that social media were fundamental in the provision of information services and products during the COVID-19 pandemic, as they helped to publicize these services and products, in addition to maintaining a close relationship with library users. It is concluded that the offer of informational services and products were not affected in the COVID-19 pandemic and that SISTEBIB/UFAM managed to achieve its mission, even in the face of adversities caused by the pandemic.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-20T18:06:52Z
2021-12-10
2021-12-20T18:06:52Z
2021-12-03
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv OLIVEIRA, Taiwany Rodrigues de. Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso do SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Biblioteconomia) - Universidade Federal do Amazonas, Manaus, 2021.
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046
identifier_str_mv OLIVEIRA, Taiwany Rodrigues de. Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso do SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Biblioteconomia) - Universidade Federal do Amazonas, Manaus, 2021.
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv An error occurred getting the license - uri.
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv An error occurred getting the license - uri.
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Brasil
FIC - Faculdade de Informação e Comunicação
Manaus (AM)
Biblioteconomia -- Bacharelado - Manaus
publisher.none.fl_str_mv Brasil
FIC - Faculdade de Informação e Comunicação
Manaus (AM)
Biblioteconomia -- Bacharelado - Manaus
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFAM
instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron:UFAM
instname_str Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron_str UFAM
institution UFAM
reponame_str Repositório Institucional da UFAM
collection Repositório Institucional da UFAM
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1813274313456877568