Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFAM |
Texto Completo: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046 |
Resumo: | This study analyzed the offer of information services and products by the Library System of the Federal University of Amazonas (SISTEBIB/UFAM). It has a methodological characteristic as an exploratory and descriptive research, being divided into three stages: bibliographical survey in the literature in the area about information services and products; documentary analysis from the social media of the libraries that make up the SISTEBIB/UFAM and field research with the research subjects. The data collection carried out on the social media of the libraries took place with a time frame from March 2020 to October 2021 and the field research took place through an electronic questionnaire, sent by email, with open questions. The results revealed that social media were fundamental in the provision of information services and products during the COVID-19 pandemic, as they helped to publicize these services and products, in addition to maintaining a close relationship with library users. It is concluded that the offer of informational services and products were not affected in the COVID-19 pandemic and that SISTEBIB/UFAM managed to achieve its mission, even in the face of adversities caused by the pandemic. |
id |
UFAM-1_ab5c8e8690518c79cdf91da5b98fc93c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:prefix/6046 |
network_acronym_str |
UFAM-1 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFAM |
repository_id_str |
|
spelling |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19.Information services and products: a case study at SISTEBIB/UFAM during the COVID-19 pandemic.Serviços e Produtos InformacionaisInformational services and productsBiblioteca UniversitáriaUniversity LibrarySistema de Bibliotecas da Universidade Federal do AmazonasLibrary System of the Federal University of AmazonasCOVID-19Serviço de ReferênciaReference ServiceCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIABibliotecas e a InternetBibliotecas - Serviço de referênciaThis study analyzed the offer of information services and products by the Library System of the Federal University of Amazonas (SISTEBIB/UFAM). It has a methodological characteristic as an exploratory and descriptive research, being divided into three stages: bibliographical survey in the literature in the area about information services and products; documentary analysis from the social media of the libraries that make up the SISTEBIB/UFAM and field research with the research subjects. The data collection carried out on the social media of the libraries took place with a time frame from March 2020 to October 2021 and the field research took place through an electronic questionnaire, sent by email, with open questions. The results revealed that social media were fundamental in the provision of information services and products during the COVID-19 pandemic, as they helped to publicize these services and products, in addition to maintaining a close relationship with library users. It is concluded that the offer of informational services and products were not affected in the COVID-19 pandemic and that SISTEBIB/UFAM managed to achieve its mission, even in the face of adversities caused by the pandemic.Este estudo analisou a oferta de serviços e produtos informacionais pelo Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas (SISTEBIB/UFAM). Possui característica metodológica como uma pesquisa exploratória e descritiva, sendo dividido em três momentos: levantamento bibliográfico na literatura da área sobre serviços e produtos informacionais; análise documental a partir das mídias sociais das bibliotecas que compõem o SISTEBIB/UFAM e pesquisa de campo com os sujeitos da pesquisa. A coleta de dados realizada nas mídias sociais das bibliotecas ocorreu com o recorte temporal de março de 2020 a outubro de 2021 e a pesquisa de campo aconteceu por meio de questionário eletrônico, encaminhado por e-mail, com perguntas abertas. Os resultados revelaram que as mídias sociais foram fundamentais na oferta dos serviços e produtos informacionais durante a pandemia da COVID-19, por auxiliar na divulgação desses serviços e produtos, além de manter uma aproximação com os usuários das bibliotecas. Conclui-se que a oferta dos serviços e produtos informacionais não foram afetados na pandemia da COVID-19 e que o SISTEBIB/UFAM conseguiu atingir a sua missão, mesmo perante as adversidades ocasionadas pela pandemia.3NãoBrasilFIC - Faculdade de Informação e ComunicaçãoManaus (AM)Biblioteconomia -- Bacharelado - ManausBarbalho, Célia Regina Simonettihttp://lattes.cnpq.br/4514334296000649Borges, Vanusa JardimNascimento, Mateus RebouçasOliveira, Taiwany Rodrigues de2021-12-20T18:06:52Z2021-12-102021-12-20T18:06:52Z2021-12-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisOLIVEIRA, Taiwany Rodrigues de. Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso do SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Biblioteconomia) - Universidade Federal do Amazonas, Manaus, 2021.http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046porAn error occurred getting the license - uri.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2021-12-20T18:07:19Zoai:localhost:prefix/6046Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2021-12-20T18:07:19Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. Information services and products: a case study at SISTEBIB/UFAM during the COVID-19 pandemic. |
title |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. |
spellingShingle |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. Oliveira, Taiwany Rodrigues de Serviços e Produtos Informacionais Informational services and products Biblioteca Universitária University Library Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas Library System of the Federal University of Amazonas COVID-19 Serviço de Referência Reference Service CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIA Bibliotecas e a Internet Bibliotecas - Serviço de referência |
title_short |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. |
title_full |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. |
title_fullStr |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. |
title_full_unstemmed |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. |
title_sort |
Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso no SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. |
author |
Oliveira, Taiwany Rodrigues de |
author_facet |
Oliveira, Taiwany Rodrigues de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Barbalho, Célia Regina Simonetti http://lattes.cnpq.br/4514334296000649 Borges, Vanusa Jardim Nascimento, Mateus Rebouças |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Taiwany Rodrigues de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Serviços e Produtos Informacionais Informational services and products Biblioteca Universitária University Library Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas Library System of the Federal University of Amazonas COVID-19 Serviço de Referência Reference Service CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIA Bibliotecas e a Internet Bibliotecas - Serviço de referência |
topic |
Serviços e Produtos Informacionais Informational services and products Biblioteca Universitária University Library Sistema de Bibliotecas da Universidade Federal do Amazonas Library System of the Federal University of Amazonas COVID-19 Serviço de Referência Reference Service CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: CIENCIA DA INFORMACAO: BIBLIOTECONOMIA Bibliotecas e a Internet Bibliotecas - Serviço de referência |
description |
This study analyzed the offer of information services and products by the Library System of the Federal University of Amazonas (SISTEBIB/UFAM). It has a methodological characteristic as an exploratory and descriptive research, being divided into three stages: bibliographical survey in the literature in the area about information services and products; documentary analysis from the social media of the libraries that make up the SISTEBIB/UFAM and field research with the research subjects. The data collection carried out on the social media of the libraries took place with a time frame from March 2020 to October 2021 and the field research took place through an electronic questionnaire, sent by email, with open questions. The results revealed that social media were fundamental in the provision of information services and products during the COVID-19 pandemic, as they helped to publicize these services and products, in addition to maintaining a close relationship with library users. It is concluded that the offer of informational services and products were not affected in the COVID-19 pandemic and that SISTEBIB/UFAM managed to achieve its mission, even in the face of adversities caused by the pandemic. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-20T18:06:52Z 2021-12-10 2021-12-20T18:06:52Z 2021-12-03 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
OLIVEIRA, Taiwany Rodrigues de. Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso do SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Biblioteconomia) - Universidade Federal do Amazonas, Manaus, 2021. http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046 |
identifier_str_mv |
OLIVEIRA, Taiwany Rodrigues de. Serviços e produtos informacionais: um estudo de caso do SISTEBIB/UFAM durante a pandemia da COVID-19. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Biblioteconomia) - Universidade Federal do Amazonas, Manaus, 2021. |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6046 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
An error occurred getting the license - uri. info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
An error occurred getting the license - uri. |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Brasil FIC - Faculdade de Informação e Comunicação Manaus (AM) Biblioteconomia -- Bacharelado - Manaus |
publisher.none.fl_str_mv |
Brasil FIC - Faculdade de Informação e Comunicação Manaus (AM) Biblioteconomia -- Bacharelado - Manaus |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFAM instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM) instacron:UFAM |
instname_str |
Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
instacron_str |
UFAM |
institution |
UFAM |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFAM |
collection |
Repositório Institucional da UFAM |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813274313456877568 |