Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Kelly Cristina Lopes da
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFAM
Texto Completo: http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660
Resumo: The present work aims to highlight the consequences of social isolation for youth and adult education (EJA) during the course of the pandemic. It was proposed to understand how remote classes were developed in the EJA classes of Elementary School of the Municipal Secretariat of Itacoatiara (SEMED) in the pandemic period. The study has a qualitative approach using a questionnaire. The research subjects were made up of 4 teachers and one EJA teacher from the municipal education network of Itacoatiara/AM. The interview with the research subjects was carried out in person, using a form. For data processing, qualitative content analysis was used. Thus, the need for guiding documents for the development of remote classes and a continuing education course for teachers to use technological tools such as the classroom was identified. There was a concern with the absence of a technological structure for the development of classes and adequate didactic material.
id UFAM-1_c52a3a246cd11a1d9ef9d3029bd86d1b
oai_identifier_str oai:localhost:prefix/6660
network_acronym_str UFAM-1
network_name_str Repositório Institucional da UFAM
repository_id_str
spelling Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - AmazonasConsequênciasIsolamento socialEJADocentesConsequencesSocial isolatioEJATeachersCIENCIAS HUMANASEducação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM)Professores de educação de jovens e adultosEducação - Efeito das inovações tecnológicasThe present work aims to highlight the consequences of social isolation for youth and adult education (EJA) during the course of the pandemic. It was proposed to understand how remote classes were developed in the EJA classes of Elementary School of the Municipal Secretariat of Itacoatiara (SEMED) in the pandemic period. The study has a qualitative approach using a questionnaire. The research subjects were made up of 4 teachers and one EJA teacher from the municipal education network of Itacoatiara/AM. The interview with the research subjects was carried out in person, using a form. For data processing, qualitative content analysis was used. Thus, the need for guiding documents for the development of remote classes and a continuing education course for teachers to use technological tools such as the classroom was identified. There was a concern with the absence of a technological structure for the development of classes and adequate didactic material.O presente trabalho visa destacar as consequências do isolamento social para educação de jovens e adultos (EJA) durante o decorrer da pandemia. Propôs-se a compreender como se desenvolveram as aulas remotas nas turmas da EJA do Ensino Fundamental da Secretaria Municipal de Itacoatiara (SEMED) no período pandêmico. O estudo tem abordagem qualitativa com uso de questionário. Os sujeitos da pesquisa foram constituídos por 4 professoras e um professor da EJA da rede municipal de educação de Itacoatiara/AM. A entrevista com os sujeitos da pesquisa procedeu-se de maneira presencial, por meio de um formulário. Para o tratamento dos dados, utilizou-se a análise qualitativa de conteúdo. Assim, identificou-se a necessidade de documentos orientadores para o desenvolvimento das aulas remotas e curso de formação continuada aos docentes para utilização de ferramentas tecnológicas como o classroom. Constatou-se a preocupação com a ausência de estrutura tecnológica para desenvolvimento das aulas e material didático adequado.5SimDevido a falta de orientação da professora da disciplina tive bastante dificuldade no preenchimento dos dados no repositório.ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)Itacoatiara (AM)Ciências: Biologia e Química - Licenciatura - ItacoatiaraValentim, Fabricio da Silvahttp://lattes.cnpq.br/7907037135314095Teles, Nayana Cristina GomesSilva, Flávia Fernanda SantosSilva, Kelly Cristina Lopes da2023-06-02T18:16:25Z2023-06-02T18:16:25Z2023-02-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisSILVA, Kelly Cristina Lopes da. Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara – Amazonas. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Ciências Química e Biologia) - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia, Universidade Federal do Amazonas, Itacoatiara (AM), 2023.http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2023-06-02T18:17:19Zoai:localhost:prefix/6660Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2023-06-02T18:17:19Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false
dc.title.none.fl_str_mv Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
title Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
spellingShingle Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
Silva, Kelly Cristina Lopes da
Consequências
Isolamento social
EJA
Docentes
Consequences
Social isolatio
EJA
Teachers
CIENCIAS HUMANAS
Educação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM)
Professores de educação de jovens e adultos
Educação - Efeito das inovações tecnológicas
title_short Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
title_full Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
title_fullStr Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
title_full_unstemmed Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
title_sort Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
author Silva, Kelly Cristina Lopes da
author_facet Silva, Kelly Cristina Lopes da
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Valentim, Fabricio da Silva
http://lattes.cnpq.br/7907037135314095
Teles, Nayana Cristina Gomes
Silva, Flávia Fernanda Santos
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Kelly Cristina Lopes da
dc.subject.por.fl_str_mv Consequências
Isolamento social
EJA
Docentes
Consequences
Social isolatio
EJA
Teachers
CIENCIAS HUMANAS
Educação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM)
Professores de educação de jovens e adultos
Educação - Efeito das inovações tecnológicas
topic Consequências
Isolamento social
EJA
Docentes
Consequences
Social isolatio
EJA
Teachers
CIENCIAS HUMANAS
Educação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM)
Professores de educação de jovens e adultos
Educação - Efeito das inovações tecnológicas
description The present work aims to highlight the consequences of social isolation for youth and adult education (EJA) during the course of the pandemic. It was proposed to understand how remote classes were developed in the EJA classes of Elementary School of the Municipal Secretariat of Itacoatiara (SEMED) in the pandemic period. The study has a qualitative approach using a questionnaire. The research subjects were made up of 4 teachers and one EJA teacher from the municipal education network of Itacoatiara/AM. The interview with the research subjects was carried out in person, using a form. For data processing, qualitative content analysis was used. Thus, the need for guiding documents for the development of remote classes and a continuing education course for teachers to use technological tools such as the classroom was identified. There was a concern with the absence of a technological structure for the development of classes and adequate didactic material.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-02T18:16:25Z
2023-06-02T18:16:25Z
2023-02-13
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SILVA, Kelly Cristina Lopes da. Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara – Amazonas. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Ciências Química e Biologia) - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia, Universidade Federal do Amazonas, Itacoatiara (AM), 2023.
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660
identifier_str_mv SILVA, Kelly Cristina Lopes da. Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara – Amazonas. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Ciências Química e Biologia) - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia, Universidade Federal do Amazonas, Itacoatiara (AM), 2023.
url http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)
Itacoatiara (AM)
Ciências: Biologia e Química - Licenciatura - Itacoatiara
publisher.none.fl_str_mv ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)
Itacoatiara (AM)
Ciências: Biologia e Química - Licenciatura - Itacoatiara
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFAM
instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron:UFAM
instname_str Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
instacron_str UFAM
institution UFAM
reponame_str Repositório Institucional da UFAM
collection Repositório Institucional da UFAM
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1813274319820685312