Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFAM |
Texto Completo: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660 |
Resumo: | The present work aims to highlight the consequences of social isolation for youth and adult education (EJA) during the course of the pandemic. It was proposed to understand how remote classes were developed in the EJA classes of Elementary School of the Municipal Secretariat of Itacoatiara (SEMED) in the pandemic period. The study has a qualitative approach using a questionnaire. The research subjects were made up of 4 teachers and one EJA teacher from the municipal education network of Itacoatiara/AM. The interview with the research subjects was carried out in person, using a form. For data processing, qualitative content analysis was used. Thus, the need for guiding documents for the development of remote classes and a continuing education course for teachers to use technological tools such as the classroom was identified. There was a concern with the absence of a technological structure for the development of classes and adequate didactic material. |
id |
UFAM-1_c52a3a246cd11a1d9ef9d3029bd86d1b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:prefix/6660 |
network_acronym_str |
UFAM-1 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFAM |
repository_id_str |
|
spelling |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - AmazonasConsequênciasIsolamento socialEJADocentesConsequencesSocial isolatioEJATeachersCIENCIAS HUMANASEducação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM)Professores de educação de jovens e adultosEducação - Efeito das inovações tecnológicasThe present work aims to highlight the consequences of social isolation for youth and adult education (EJA) during the course of the pandemic. It was proposed to understand how remote classes were developed in the EJA classes of Elementary School of the Municipal Secretariat of Itacoatiara (SEMED) in the pandemic period. The study has a qualitative approach using a questionnaire. The research subjects were made up of 4 teachers and one EJA teacher from the municipal education network of Itacoatiara/AM. The interview with the research subjects was carried out in person, using a form. For data processing, qualitative content analysis was used. Thus, the need for guiding documents for the development of remote classes and a continuing education course for teachers to use technological tools such as the classroom was identified. There was a concern with the absence of a technological structure for the development of classes and adequate didactic material.O presente trabalho visa destacar as consequências do isolamento social para educação de jovens e adultos (EJA) durante o decorrer da pandemia. Propôs-se a compreender como se desenvolveram as aulas remotas nas turmas da EJA do Ensino Fundamental da Secretaria Municipal de Itacoatiara (SEMED) no período pandêmico. O estudo tem abordagem qualitativa com uso de questionário. Os sujeitos da pesquisa foram constituídos por 4 professoras e um professor da EJA da rede municipal de educação de Itacoatiara/AM. A entrevista com os sujeitos da pesquisa procedeu-se de maneira presencial, por meio de um formulário. Para o tratamento dos dados, utilizou-se a análise qualitativa de conteúdo. Assim, identificou-se a necessidade de documentos orientadores para o desenvolvimento das aulas remotas e curso de formação continuada aos docentes para utilização de ferramentas tecnológicas como o classroom. Constatou-se a preocupação com a ausência de estrutura tecnológica para desenvolvimento das aulas e material didático adequado.5SimDevido a falta de orientação da professora da disciplina tive bastante dificuldade no preenchimento dos dados no repositório.ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara)Itacoatiara (AM)Ciências: Biologia e Química - Licenciatura - ItacoatiaraValentim, Fabricio da Silvahttp://lattes.cnpq.br/7907037135314095Teles, Nayana Cristina GomesSilva, Flávia Fernanda SantosSilva, Kelly Cristina Lopes da2023-06-02T18:16:25Z2023-06-02T18:16:25Z2023-02-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisSILVA, Kelly Cristina Lopes da. Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara – Amazonas. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Ciências Química e Biologia) - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia, Universidade Federal do Amazonas, Itacoatiara (AM), 2023.http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2023-06-02T18:17:19Zoai:localhost:prefix/6660Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2023-06-02T18:17:19Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
title |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
spellingShingle |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas Silva, Kelly Cristina Lopes da Consequências Isolamento social EJA Docentes Consequences Social isolatio EJA Teachers CIENCIAS HUMANAS Educação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM) Professores de educação de jovens e adultos Educação - Efeito das inovações tecnológicas |
title_short |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
title_full |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
title_fullStr |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
title_full_unstemmed |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
title_sort |
Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara - Amazonas |
author |
Silva, Kelly Cristina Lopes da |
author_facet |
Silva, Kelly Cristina Lopes da |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Valentim, Fabricio da Silva http://lattes.cnpq.br/7907037135314095 Teles, Nayana Cristina Gomes Silva, Flávia Fernanda Santos |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Kelly Cristina Lopes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Consequências Isolamento social EJA Docentes Consequences Social isolatio EJA Teachers CIENCIAS HUMANAS Educação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM) Professores de educação de jovens e adultos Educação - Efeito das inovações tecnológicas |
topic |
Consequências Isolamento social EJA Docentes Consequences Social isolatio EJA Teachers CIENCIAS HUMANAS Educação de jovens e adultos - Itacoatiara (AM) Professores de educação de jovens e adultos Educação - Efeito das inovações tecnológicas |
description |
The present work aims to highlight the consequences of social isolation for youth and adult education (EJA) during the course of the pandemic. It was proposed to understand how remote classes were developed in the EJA classes of Elementary School of the Municipal Secretariat of Itacoatiara (SEMED) in the pandemic period. The study has a qualitative approach using a questionnaire. The research subjects were made up of 4 teachers and one EJA teacher from the municipal education network of Itacoatiara/AM. The interview with the research subjects was carried out in person, using a form. For data processing, qualitative content analysis was used. Thus, the need for guiding documents for the development of remote classes and a continuing education course for teachers to use technological tools such as the classroom was identified. There was a concern with the absence of a technological structure for the development of classes and adequate didactic material. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-02T18:16:25Z 2023-06-02T18:16:25Z 2023-02-13 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SILVA, Kelly Cristina Lopes da. Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara – Amazonas. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Ciências Química e Biologia) - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia, Universidade Federal do Amazonas, Itacoatiara (AM), 2023. http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660 |
identifier_str_mv |
SILVA, Kelly Cristina Lopes da. Consequências do isolamento social para a educação de jovens e adultos (EJA) em Itacoatiara – Amazonas. 2023. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Ciências Química e Biologia) - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia, Universidade Federal do Amazonas, Itacoatiara (AM), 2023. |
url |
http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/6660 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara) Itacoatiara (AM) Ciências: Biologia e Química - Licenciatura - Itacoatiara |
publisher.none.fl_str_mv |
ICET - Instituto de Ciências Exatas e Tecnologia (Itacoatiara) Itacoatiara (AM) Ciências: Biologia e Química - Licenciatura - Itacoatiara |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFAM instname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM) instacron:UFAM |
instname_str |
Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
instacron_str |
UFAM |
institution |
UFAM |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFAM |
collection |
Repositório Institucional da UFAM |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813274319820685312 |