Análise das estratégias mercadológicas de uma loja de eletrodomésticos na cidade de Parintins-AM: um estudo de caso
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2025 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFAM |
Texto Completo: | http://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/8754 |
Resumo: | The Marketing area is fundamental for the growth of companies, especially in a scenario full of social, economic and social changes. This study's main objective is to analyze the marketing strategies adopted by an appliance store located in the city of Parintins-AM. The methodology used comprised a descriptive research, with the main approach being quantitative and qualitative research. As for the technical procedures, a bibliographical research, a field research, a case study and a survey were carried out. The results demonstrate that the company invests heavily in the marketing mix, seeking to align them with market changes, with the customer profile, with the intention of satisfying their needs and desires. The marketing strategies consist of the variety of products, advertising through radio and TV advertisements and leaflets; excellence in customer service; promotions carried out during commemorative dates. Thus, it can be concluded that marketing is a fundamental area for companies in contemporary times, as its actions aim to attract and retain customers, increase sales and profits, and add value to its brand in the face of competition. |
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Análise das estratégias mercadológicas de uma loja de eletrodomésticos na cidade de Parintins-AM: um estudo de casoAnalysis of the marketing strategies of a home appliance store in the city of Parintins-AM: a case studyEstratégias mercadológicasComposto de marketingClienteMercadoMarketing strategiesMarketing mixCustomerMarketCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS: ADMINISTRACAO..The Marketing area is fundamental for the growth of companies, especially in a scenario full of social, economic and social changes. This study's main objective is to analyze the marketing strategies adopted by an appliance store located in the city of Parintins-AM. The methodology used comprised a descriptive research, with the main approach being quantitative and qualitative research. As for the technical procedures, a bibliographical research, a field research, a case study and a survey were carried out. The results demonstrate that the company invests heavily in the marketing mix, seeking to align them with market changes, with the customer profile, with the intention of satisfying their needs and desires. The marketing strategies consist of the variety of products, advertising through radio and TV advertisements and leaflets; excellence in customer service; promotions carried out during commemorative dates. Thus, it can be concluded that marketing is a fundamental area for companies in contemporary times, as its actions aim to attract and retain customers, increase sales and profits, and add value to its brand in the face of competition.A área do Marketing é fundamental para o crescimento das empresas, principalmente em um cenário cheio de mudanças sociais, econômicas e sociais. Este estudo tem como objetivo central analisar as estratégias mercadológicas adotadas por uma loja de eletrodomésticos localizada no município de Parintins-AM. A metodologia utilizada compreendeu em uma pesquisa do tipo descritiva, tendo como principal abordagem a pesquisa quanti-qualitativa. Quanto aos procedimentos técnicos foram realizadas uma pesquisa bibliográfica, uma pesquisa de campo, um estudo de caso e levantamento (survey). Os resultados demonstraram que a empresa investe amplamente no composto de marketing, buscando alinhá-lo às mudanças do mercado, ao perfil do cliente, na intenção de satisfazer suas necessidades e desejos. As estratégias mercadológicas identificadas consistem na variedade dos produtos, na divulgação por meio de propagandas de rádio e TV e panfletagem; a excelência no atendimento ao cliente; as promoções realizadas durante as datas comemorativas e formas de pagamento. Assim, conclui-se que o marketing é uma área fundamental para as empresas na contemporaneidade, pois suas ações visam atrair e fidelizar clientes, aumentar as vendas e o lucro, bem como agregar valor à sua marca diante da concorrência.2SimNa citação. Quando o seu primeiro trabalho publicado é justamente este que você esta preenchendo para divulgar no sistema, da se seu titulo já como sua primeira graduação?BrasilICSEZ - Instituto de Ciências Sociais, Educação e Zootecnia (Parintins)Parintins (AM)Administração - Bacharelado - ParintinsAndrade, Francisco Alcicley Vasconceloshttp://lattes.cnpq.br/0258554992455560Pontes, Raimundo Vítor RamosGaspar, Ligiane de Almeidafandrade@ufam.edu.brLira, Israel Reis2025-03-06T18:53:23Z2025-03-06T18:53:23Z2025-01-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://riu.ufam.edu.br/handle/prefix/8754porhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFAMinstname:Universidade Federal do Amazonas (UFAM)instacron:UFAM2025-03-10T21:03:41Zoai:localhost:prefix/8754Repositório InstitucionalPUBhttp://riu.ufam.edu.br/oai/requestopendoar:2025-03-10T21:03:41Repositório Institucional da UFAM - Universidade Federal do Amazonas (UFAM)false |
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