PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Carlos Serrano
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9493
Resumo: This article discusses and rejects the conceptions about a possible “proletarianization” of teachers, suggesting the distinct characterization of impoverishment and alienation. Approaching this process offers two possibilities, at the same time needs, for teachers' work and his movement: overcoming the arbitrary authority and the unification of all education workers.
id UFBA-10_0859b624dfb3c7c61f361bcf53df7ca6
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9493
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATIONEMPOBRECIMIENTO E ALIENACIÓN DEL TRABAJO DE LOS MAESTROS: CONTRADICCIONES Y PERSPECTIVAS PARA EL MOVIMIENTO DE LOS TRABAJADORES DE LA EDUCACIÓNPauperização e alienação do trabalho docente: Contradições e perspectivas para o movimento dos trabalhadores de educaçãoProletarização docente. Alienação. Movimento sindical. SEPE.Teacher's proletarianizationalienationWorkers MovementSEPE.Proletarización docentealienaciónMovimiento LaboralSEPE.This article discusses and rejects the conceptions about a possible “proletarianization” of teachers, suggesting the distinct characterization of impoverishment and alienation. Approaching this process offers two possibilities, at the same time needs, for teachers' work and his movement: overcoming the arbitrary authority and the unification of all education workers.Este artículo discute y rechaza las concepciones que tienen que ver con una possible “proletarización” de los maestros, y propone la caracterización de empobrecimiento y alienación. Hablando deste proceso ofrece dos posibilidades, al mismo tiempo necesidades, para lo trabajo de los profesores y su movimiento: la superación de la autoridad arbitraria y la unificación de todos los trabajadores de la educación.Este artigo debate e rejeita as concepções que tratam de uma possível “proletarização” dos professores, propondo a caracterização distinta de pauperização e alienação. Abordando esse processo propõe duas possibilidades, ao mesmo tempo necessidades, para o trabalho docente e seu movimento: a superação da autoridade arbitrária e a unificação de todos os trabalhadores de educação.Universidade Federal da Bahia2010-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesRevisão de LiteraturaLiterature reviewRevisión de literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/949310.9771/gmed.v3i1.9493Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 62-712175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9493/6917Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Carlos Serrano2017-10-19T15:49:39Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9493Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:49:39Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
EMPOBRECIMIENTO E ALIENACIÓN DEL TRABAJO DE LOS MAESTROS: CONTRADICCIONES Y PERSPECTIVAS PARA EL MOVIMIENTO DE LOS TRABAJADORES DE LA EDUCACIÓN
Pauperização e alienação do trabalho docente: Contradições e perspectivas para o movimento dos trabalhadores de educação
title PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
spellingShingle PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
Ferreira, Carlos Serrano
Proletarização docente. Alienação. Movimento sindical. SEPE.
Teacher's proletarianization
alienation
Workers Movement
SEPE.
Proletarización docente
alienación
Movimiento Laboral
SEPE.
title_short PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
title_full PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
title_fullStr PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
title_full_unstemmed PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
title_sort PAUPERIZATION AND ALIENATION OF TEACHER'S WORK: CONTRADICTIONS AND PROSPECTS FOR THE LABOR'S MOVEMENT ON EDUCATION
author Ferreira, Carlos Serrano
author_facet Ferreira, Carlos Serrano
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Carlos Serrano
dc.subject.por.fl_str_mv Proletarização docente. Alienação. Movimento sindical. SEPE.
Teacher's proletarianization
alienation
Workers Movement
SEPE.
Proletarización docente
alienación
Movimiento Laboral
SEPE.
topic Proletarização docente. Alienação. Movimento sindical. SEPE.
Teacher's proletarianization
alienation
Workers Movement
SEPE.
Proletarización docente
alienación
Movimiento Laboral
SEPE.
description This article discusses and rejects the conceptions about a possible “proletarianization” of teachers, suggesting the distinct characterization of impoverishment and alienation. Approaching this process offers two possibilities, at the same time needs, for teachers' work and his movement: overcoming the arbitrary authority and the unification of all education workers.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-11-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos Pares
Revisão de Literatura
Literature review
Revisión de literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9493
10.9771/gmed.v3i1.9493
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9493
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v3i1.9493
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9493/6917
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 62-71
2175-5604
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313515872681984