STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9390 |
Resumo: | This paper focuses on public policies imposed by the imperialism and on the semi-feudal and semi-colonial relationships of the Brazilian bureaucratic capitalism. The research identifies that the World Bank's policies are present in all the municipalities in the State of Rondonia, which are based on neoprodutivism (neopragmatism and neotecnicism) propagated in Brazil by the postmodern ideas since the 1990's. These policies were implanted arbitrarily by the colonels' power existing throughout Brazilian territory. The study demonstrates that the rural pedagogy proposed by Via Campesina no different from postmodern burgeois education imposed by imperialism to the semicolonies. |
id |
UFBA-10_4ac5519a858f2961a4c7cd83bc09cac3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9390 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISMESTADO, LOS MOVIMIENTOS SOCIALES Y LA EDUCACIÓN DEL CAMPO: UNA LÍNEA CON EL IMPERIALISMOESTADO, MOVIMENTOS SOCIAIS E EDUCAÇÃO DO CAMPO: UMA SINTONIA COM O IMPERIALISMORural EducationBureaucratic CapitalismImperialismSemifeudality.Educación del campoCapitalismo BurocráticoImperialismoSemifeudalidade.Educação do CampoCapitalismo BurocráticoImperialismoSemifeudalidadeThis paper focuses on public policies imposed by the imperialism and on the semi-feudal and semi-colonial relationships of the Brazilian bureaucratic capitalism. The research identifies that the World Bank's policies are present in all the municipalities in the State of Rondonia, which are based on neoprodutivism (neopragmatism and neotecnicism) propagated in Brazil by the postmodern ideas since the 1990's. These policies were implanted arbitrarily by the colonels' power existing throughout Brazilian territory. The study demonstrates that the rural pedagogy proposed by Via Campesina no different from postmodern burgeois education imposed by imperialism to the semicolonies.El presente artículo se centra en las políticas públicas impuestas por el imperialismo y las relaciones semi-feudales y semi-coloniales del capitalismo burocrático en Brasil. La investigación identifica que las políticas del Banco Mundial están presentes en todos los municipios del Estado de Rondônia, que se basan en neoprodutivismo (neopragmatismo y neotecnicismo) en Brasil propagada por las ideas posmodernas de la década 1990. Estas políticas se han aplicado de manera arbitraria poder coronelício existente en todo Brasil. El estudio demuestra que el campo de la pedagogía propuesta por la Via Campesina no es diferente de la educación burguesa postmoderna impuesta por el imperialismo y semicolonias.O trabalho centra-se nas políticas públicas impostas pelo imperialismo e nas relações semifeudais e semicoloniais do capitalismo burocrático brasileiro. A pesquisa identifica que as políticas do Banco Mundial, estão presentes em todos os municípios do Estado de Rondônia, que se fundamentam no neoprodutivismo (neopragmatismo e neotecnicismo) propagados no Brasil pelo ideário pós-moderno, a partir da década de 1990. Essas políticas foram implantadas arbitrariamente pelo poder coronelício existente em todo território brasileiro. O estudo demonstra que as pedagogias do campo propostas pela Via Campesina não diferem da educação burguesa pós-moderna imposta pelo imperialismo às semicolônias.Universidade Federal da Bahia2013-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesRevisão de LiteraturaReview of LiteratureRevisión de la Literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/939010.9771/gmed.v4i2.9390Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 110-1202175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9390/6828Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa, Marilsa Miranda de2017-10-19T15:50:41Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9390Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:41Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM ESTADO, LOS MOVIMIENTOS SOCIALES Y LA EDUCACIÓN DEL CAMPO: UNA LÍNEA CON EL IMPERIALISMO ESTADO, MOVIMENTOS SOCIAIS E EDUCAÇÃO DO CAMPO: UMA SINTONIA COM O IMPERIALISMO |
title |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM |
spellingShingle |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM Sousa, Marilsa Miranda de Rural Education Bureaucratic Capitalism Imperialism Semifeudality. Educación del campo Capitalismo Burocrático Imperialismo Semifeudalidade. Educação do Campo Capitalismo Burocrático Imperialismo Semifeudalidade |
title_short |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM |
title_full |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM |
title_fullStr |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM |
title_full_unstemmed |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM |
title_sort |
STATE, SOCIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION: A TUNE WITH IMPERIALISM |
author |
Sousa, Marilsa Miranda de |
author_facet |
Sousa, Marilsa Miranda de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Marilsa Miranda de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Rural Education Bureaucratic Capitalism Imperialism Semifeudality. Educación del campo Capitalismo Burocrático Imperialismo Semifeudalidade. Educação do Campo Capitalismo Burocrático Imperialismo Semifeudalidade |
topic |
Rural Education Bureaucratic Capitalism Imperialism Semifeudality. Educación del campo Capitalismo Burocrático Imperialismo Semifeudalidade. Educação do Campo Capitalismo Burocrático Imperialismo Semifeudalidade |
description |
This paper focuses on public policies imposed by the imperialism and on the semi-feudal and semi-colonial relationships of the Brazilian bureaucratic capitalism. The research identifies that the World Bank's policies are present in all the municipalities in the State of Rondonia, which are based on neoprodutivism (neopragmatism and neotecnicism) propagated in Brazil by the postmodern ideas since the 1990's. These policies were implanted arbitrarily by the colonels' power existing throughout Brazilian territory. The study demonstrates that the rural pedagogy proposed by Via Campesina no different from postmodern burgeois education imposed by imperialism to the semicolonies. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos Pares Revisão de Literatura Review of Literature Revisión de la Literatura |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9390 10.9771/gmed.v4i2.9390 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9390 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v4i2.9390 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9390/6828 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 110-120 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313515776212992 |