INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9641 |
Resumo: | This paper analyzes the More Education Program developed by the Governments Lula/Dilma, unveiling the design of Integral Education its linkages with the PDE. We show that the program expresses a hybrid political-pedagogical proposal, articulating “Intercultural Education” and “Neotecnicismo” theories seemingly incongruous, but are dimensions of “hegemony in reverse”, essential mark of the political-ideological governments in focus. |
id |
UFBA-10_94b0d779fae640ff3714cd82ff912c2b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9641 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAMEDUCACIÓN INTEGRAL, INTERCULTURAL Y SISTÉMICA: “LA HEGEMONÍA AL REVÉS” EN PROGRAMA MÁS EDUCACIÓNEDUCAÇÃO INTEGRAL, INTERCULTURAL E SISTÊMICA: “A HEGEMONIA ÀS AVESSAS” NO PROGRAMA MAIS EDUCAÇÃOPrograma Mais EducaçãoEducação IntegralInterculturalismoNeotecnicismoGestão SistêmicaHegemonia às AvessasMore Education ProgramIntegral educationInterculturalismNeotecnicismoSystemic managementAverse to hegemony.Más Programa de EducaciónEducación integralInterculturalidadNeotecnicismoGestión sistémicaAversión a la hegemonía.This paper analyzes the More Education Program developed by the Governments Lula/Dilma, unveiling the design of Integral Education its linkages with the PDE. We show that the program expresses a hybrid political-pedagogical proposal, articulating “Intercultural Education” and “Neotecnicismo” theories seemingly incongruous, but are dimensions of “hegemony in reverse”, essential mark of the political-ideological governments in focus.Este artículo analiza el Programa Más Educación desarrollada por los gobiernos de Lula/ Dilma, al presentar el diseño de la educación integral de sus vínculos con el PDE. Se demuestra que el programa expresa una propuesta político-pedagógica híbrido, articulando “Educación Intercultural” y teorías “Neotecnicismo” aparentemente incongruentes, pero son las dimensiones de la “hegemonía al revés”, característica esencial de los gobiernos político-ideológicas en el enfoque.Oartigo analisa o Programa Mais Educação desenvolvido pelos Governos Lula /Dilma, desvelando a concepção de Educação Integral que está assentada numaproposta intersetorial e sistêmica de gestão a partir do PDE. Através deanálise documental, evidenciamos que o programa expressa uma propostapolítico-pedagógica eclética, articulando “Educação Intercultural” e“Neotecnicismo”, teorias aparentemente incongruentes, mas que são dimensões da“hegemonia às avessas”, marca essencial do projeto político-ideológico dosgovernos em foco.Universidade Federal da Bahia2013-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesPesquisa Empírica de CampoEmpirical ResearchInvestigación empírica.application/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/964110.9771/gmed.v5i1.9641Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 135-1452175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9641/7055Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Jamerson AlmeidaSilva, Katharine Ninive Pinto2017-10-19T15:50:57Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9641Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:57Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM EDUCACIÓN INTEGRAL, INTERCULTURAL Y SISTÉMICA: “LA HEGEMONÍA AL REVÉS” EN PROGRAMA MÁS EDUCACIÓN EDUCAÇÃO INTEGRAL, INTERCULTURAL E SISTÊMICA: “A HEGEMONIA ÀS AVESSAS” NO PROGRAMA MAIS EDUCAÇÃO |
title |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM |
spellingShingle |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM Silva, Jamerson Almeida Programa Mais Educação Educação Integral Interculturalismo Neotecnicismo Gestão Sistêmica Hegemonia às Avessas More Education Program Integral education Interculturalism Neotecnicismo Systemic management Averse to hegemony. Más Programa de Educación Educación integral Interculturalidad Neotecnicismo Gestión sistémica Aversión a la hegemonía. |
title_short |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM |
title_full |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM |
title_fullStr |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM |
title_full_unstemmed |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM |
title_sort |
INTEGRAL EDUCATION, INTERCULTURAL AND SYSTEMIC: “THE HEGEMONY IN REVERSE” IN MORE EDUCATION PROGRAM |
author |
Silva, Jamerson Almeida |
author_facet |
Silva, Jamerson Almeida Silva, Katharine Ninive Pinto |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Katharine Ninive Pinto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Jamerson Almeida Silva, Katharine Ninive Pinto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Programa Mais Educação Educação Integral Interculturalismo Neotecnicismo Gestão Sistêmica Hegemonia às Avessas More Education Program Integral education Interculturalism Neotecnicismo Systemic management Averse to hegemony. Más Programa de Educación Educación integral Interculturalidad Neotecnicismo Gestión sistémica Aversión a la hegemonía. |
topic |
Programa Mais Educação Educação Integral Interculturalismo Neotecnicismo Gestão Sistêmica Hegemonia às Avessas More Education Program Integral education Interculturalism Neotecnicismo Systemic management Averse to hegemony. Más Programa de Educación Educación integral Interculturalidad Neotecnicismo Gestión sistémica Aversión a la hegemonía. |
description |
This paper analyzes the More Education Program developed by the Governments Lula/Dilma, unveiling the design of Integral Education its linkages with the PDE. We show that the program expresses a hybrid political-pedagogical proposal, articulating “Intercultural Education” and “Neotecnicismo” theories seemingly incongruous, but are dimensions of “hegemony in reverse”, essential mark of the political-ideological governments in focus. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos Pares Pesquisa Empírica de Campo Empirical Research Investigación empírica. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9641 10.9771/gmed.v5i1.9641 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9641 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v5i1.9641 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9641/7055 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 135-145 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313516259606528 |