EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION

Bibliographic Details
Main Author: Dias, Edmundo Fernandes
Publication Date: 2011
Format: Article
Language: por
Source: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Download full: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491
Summary: The relationship between education, class struggles and revolution is a matter of understanding the construction of sociability, thus, understanding how to configure hegemony. Every way of life constitutes on the set of the praxis of classes which represents the struggles that classes go through. Some Marxist authors emphasize the awareness of experience. These experiments tested and re-tested are the element on which classes shift. Therefore, class struggles and education need each other. Knowing the real one from the entire society is vital for the process of building a new sociability. The revolutionary educational process requires from all those who wish to prepare the intellectual knowledge of our societies. Hence, revolution is the climax of this educational process of class struggles due to the fact that it is when hegemony takes place. Otherwise, it will be only a midsummer’s night dream!
id UFBA-10_bca93da34e233d50c1ddc658185a5e60
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9491
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTIONEDUCACIÓN, LUCHA DE CLASES Y REVOLUCIÓNEducação, luta de classes e revoluçãohegemoniapráxisprocesso educativo – revolucionárioHegemoníapraxisproceso educativo revolucionario.Hegemonypraxisrevolutionary educational process.The relationship between education, class struggles and revolution is a matter of understanding the construction of sociability, thus, understanding how to configure hegemony. Every way of life constitutes on the set of the praxis of classes which represents the struggles that classes go through. Some Marxist authors emphasize the awareness of experience. These experiments tested and re-tested are the element on which classes shift. Therefore, class struggles and education need each other. Knowing the real one from the entire society is vital for the process of building a new sociability. The revolutionary educational process requires from all those who wish to prepare the intellectual knowledge of our societies. Hence, revolution is the climax of this educational process of class struggles due to the fact that it is when hegemony takes place. Otherwise, it will be only a midsummer’s night dream!La relación entre educación, lucha de clases y revolución es cuestión de cómo se da la construcción de sociabilidades y, por lo tanto, como se configura la hegemonía. Todo modo de vida constituye el conjunto de la praxis de las clases, esto pasa por las luchas que las clases en presencia traban. Algunos autores marxistas hacen hincapié a la noción de experiencia. Esas experiencias probadas y probadas nuevamente son el elemento sobre el cual las clases se mueven. Por lo tanto, las luchas de clase y la educación necesitan una de la otra. Conocer lo real de cada una de nuestras sociedades es vital para el proceso de la construcción de una nueva sociabilidad. El proceso educativo revolucionario requiere de todos aquellos que pretenden la preparación de los intelectuales, el conocimiento de nuestras sociedades. La revolución es, por lo tanto, el clímax de ese proceso educativo de la lucha de clases. Es el momento en que la hegemonía se realiza. Sino nada pasará de un ¡sueño de una noche de verano!A relação entre educação, luta de classes e revolução é questão do como se dá a construção de sociabilidades e, portanto, como se configura a hegemonia. Todo modo de vida constitui o conjunto da práxis das classes, isto passa pelas lutas que as classes em presença travam. Alguns autores marxistas acentuam a noção de experiência. Essas experiências testadas e re-testadas são o elemento sobre o qual as classes se movem. Portanto, as lutas de classe e a educação necessitam uma da outra. Conhecer o real de cada uma das nossas sociedades é vital para o processo da construção de uma nova sociabilidade. O processo educativo-revolucionário requer de todos aqueles que o pretendem a preparação dos intelectuais, o conhecimento das nossas sociedades. A revolução é, portanto, o clímax desse processo educativo da luta de classes. É o momento em que a hegemonia se realiza. Senão nada passará de um sonho de uma noite de verão!Universidade Federal da Bahia2011-05-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/949110.9771/gmed.v3i1.9491Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 43-492175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491/6915Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessDias, Edmundo Fernandes2017-10-19T15:49:39Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9491Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:49:39Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
EDUCACIÓN, LUCHA DE CLASES Y REVOLUCIÓN
Educação, luta de classes e revolução
title EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
spellingShingle EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
Dias, Edmundo Fernandes
hegemonia
práxis
processo educativo – revolucionário
Hegemonía
praxis
proceso educativo revolucionario.
Hegemony
praxis
revolutionary educational process.
title_short EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
title_full EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
title_fullStr EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
title_full_unstemmed EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
title_sort EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
author Dias, Edmundo Fernandes
author_facet Dias, Edmundo Fernandes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dias, Edmundo Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv hegemonia
práxis
processo educativo – revolucionário
Hegemonía
praxis
proceso educativo revolucionario.
Hegemony
praxis
revolutionary educational process.
topic hegemonia
práxis
processo educativo – revolucionário
Hegemonía
praxis
proceso educativo revolucionario.
Hegemony
praxis
revolutionary educational process.
description The relationship between education, class struggles and revolution is a matter of understanding the construction of sociability, thus, understanding how to configure hegemony. Every way of life constitutes on the set of the praxis of classes which represents the struggles that classes go through. Some Marxist authors emphasize the awareness of experience. These experiments tested and re-tested are the element on which classes shift. Therefore, class struggles and education need each other. Knowing the real one from the entire society is vital for the process of building a new sociability. The revolutionary educational process requires from all those who wish to prepare the intellectual knowledge of our societies. Hence, revolution is the climax of this educational process of class struggles due to the fact that it is when hegemony takes place. Otherwise, it will be only a midsummer’s night dream!
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-05-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491
10.9771/gmed.v3i1.9491
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v3i1.9491
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491/6915
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 43-49
2175-5604
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313515869536256