EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2011 |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Download full: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491 |
Summary: | The relationship between education, class struggles and revolution is a matter of understanding the construction of sociability, thus, understanding how to configure hegemony. Every way of life constitutes on the set of the praxis of classes which represents the struggles that classes go through. Some Marxist authors emphasize the awareness of experience. These experiments tested and re-tested are the element on which classes shift. Therefore, class struggles and education need each other. Knowing the real one from the entire society is vital for the process of building a new sociability. The revolutionary educational process requires from all those who wish to prepare the intellectual knowledge of our societies. Hence, revolution is the climax of this educational process of class struggles due to the fact that it is when hegemony takes place. Otherwise, it will be only a midsummer’s night dream! |
id |
UFBA-10_bca93da34e233d50c1ddc658185a5e60 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9491 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTIONEDUCACIÓN, LUCHA DE CLASES Y REVOLUCIÓNEducação, luta de classes e revoluçãohegemoniapráxisprocesso educativo – revolucionárioHegemoníapraxisproceso educativo revolucionario.Hegemonypraxisrevolutionary educational process.The relationship between education, class struggles and revolution is a matter of understanding the construction of sociability, thus, understanding how to configure hegemony. Every way of life constitutes on the set of the praxis of classes which represents the struggles that classes go through. Some Marxist authors emphasize the awareness of experience. These experiments tested and re-tested are the element on which classes shift. Therefore, class struggles and education need each other. Knowing the real one from the entire society is vital for the process of building a new sociability. The revolutionary educational process requires from all those who wish to prepare the intellectual knowledge of our societies. Hence, revolution is the climax of this educational process of class struggles due to the fact that it is when hegemony takes place. Otherwise, it will be only a midsummer’s night dream!La relación entre educación, lucha de clases y revolución es cuestión de cómo se da la construcción de sociabilidades y, por lo tanto, como se configura la hegemonía. Todo modo de vida constituye el conjunto de la praxis de las clases, esto pasa por las luchas que las clases en presencia traban. Algunos autores marxistas hacen hincapié a la noción de experiencia. Esas experiencias probadas y probadas nuevamente son el elemento sobre el cual las clases se mueven. Por lo tanto, las luchas de clase y la educación necesitan una de la otra. Conocer lo real de cada una de nuestras sociedades es vital para el proceso de la construcción de una nueva sociabilidad. El proceso educativo revolucionario requiere de todos aquellos que pretenden la preparación de los intelectuales, el conocimiento de nuestras sociedades. La revolución es, por lo tanto, el clímax de ese proceso educativo de la lucha de clases. Es el momento en que la hegemonía se realiza. Sino nada pasará de un ¡sueño de una noche de verano!A relação entre educação, luta de classes e revolução é questão do como se dá a construção de sociabilidades e, portanto, como se configura a hegemonia. Todo modo de vida constitui o conjunto da práxis das classes, isto passa pelas lutas que as classes em presença travam. Alguns autores marxistas acentuam a noção de experiência. Essas experiências testadas e re-testadas são o elemento sobre o qual as classes se movem. Portanto, as lutas de classe e a educação necessitam uma da outra. Conhecer o real de cada uma das nossas sociedades é vital para o processo da construção de uma nova sociabilidade. O processo educativo-revolucionário requer de todos aqueles que o pretendem a preparação dos intelectuais, o conhecimento das nossas sociedades. A revolução é, portanto, o clímax desse processo educativo da luta de classes. É o momento em que a hegemonia se realiza. Senão nada passará de um sonho de uma noite de verão!Universidade Federal da Bahia2011-05-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/949110.9771/gmed.v3i1.9491Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 43-492175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491/6915Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessDias, Edmundo Fernandes2017-10-19T15:49:39Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9491Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:49:39Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION EDUCACIÓN, LUCHA DE CLASES Y REVOLUCIÓN Educação, luta de classes e revolução |
title |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION |
spellingShingle |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION Dias, Edmundo Fernandes hegemonia práxis processo educativo – revolucionário Hegemonía praxis proceso educativo revolucionario. Hegemony praxis revolutionary educational process. |
title_short |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION |
title_full |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION |
title_fullStr |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION |
title_full_unstemmed |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION |
title_sort |
EDUCATION, CLASS STRUGGLES AND REVOLUTION |
author |
Dias, Edmundo Fernandes |
author_facet |
Dias, Edmundo Fernandes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dias, Edmundo Fernandes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
hegemonia práxis processo educativo – revolucionário Hegemonía praxis proceso educativo revolucionario. Hegemony praxis revolutionary educational process. |
topic |
hegemonia práxis processo educativo – revolucionário Hegemonía praxis proceso educativo revolucionario. Hegemony praxis revolutionary educational process. |
description |
The relationship between education, class struggles and revolution is a matter of understanding the construction of sociability, thus, understanding how to configure hegemony. Every way of life constitutes on the set of the praxis of classes which represents the struggles that classes go through. Some Marxist authors emphasize the awareness of experience. These experiments tested and re-tested are the element on which classes shift. Therefore, class struggles and education need each other. Knowing the real one from the entire society is vital for the process of building a new sociability. The revolutionary educational process requires from all those who wish to prepare the intellectual knowledge of our societies. Hence, revolution is the climax of this educational process of class struggles due to the fact that it is when hegemony takes place. Otherwise, it will be only a midsummer’s night dream! |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-05-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491 10.9771/gmed.v3i1.9491 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v3i1.9491 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9491/6915 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 3 n. 1 (2011): LUTA DE CLASSES, EDUCAÇÃO E REVOLUÇÃO; 43-49 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313515869536256 |