Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Contextus (Fortaleza. Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301 |
Resumo: | Plural creativity is a growing interest in the management field of research. Academic production, however, remain dispersed, without consolidation and understanding of this perspective. This article aims to review, integrate, and consolidate academic production on plural creativity in management. The research is based on a systematic review of national and international academic production in the field of management. The analysis of academic production generated four categories: group creativity, team creativity, collective creativity, and collaborative creativity. The analysis of the categories revealed two central approaches: creativity as a result and creativity as a process. Our results contribute to the consolidation of an integrated understanding of plural creativity. |
id |
UFC-12_68bc84f74664ee1bfcc664caa826043f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufc:article/78301 |
network_acronym_str |
UFC-12 |
network_name_str |
Contextus (Fortaleza. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management Creatividad plural: Panorama, desafíos y perspectivas para la producción académica en AdministraciónCriatividade plural: Panorama, desafios e perspectiva para a produção acadêmica em Administraçãocollective creativityteam creativitygroup creativitycollaborative creativitycreativity managementcreatividad colectivacreatividad en equipocreatividad en grupocreatividad colaborativagestión de la creatividadcriatividade coletivacriatividade em equipecriatividade em grupocriatividade colaborativagestão da criatividadePlural creativity is a growing interest in the management field of research. Academic production, however, remain dispersed, without consolidation and understanding of this perspective. This article aims to review, integrate, and consolidate academic production on plural creativity in management. The research is based on a systematic review of national and international academic production in the field of management. The analysis of academic production generated four categories: group creativity, team creativity, collective creativity, and collaborative creativity. The analysis of the categories revealed two central approaches: creativity as a result and creativity as a process. Our results contribute to the consolidation of an integrated understanding of plural creativity.La creatividad plural es un interés creciente en el campo de investigación de la Gestión. Las producciones académicas, sin embargo, permanecen dispersas, sin consolidación y comprensión de esta perspectiva. Este artículo tiene como objetivo revisar, integrar y consolidar las producciones académicas sobre la creatividad plural en la Gestión. La investigación se basa en una revisión sistemática de la producción académica nacional e internacional en Gestión. Este análisis de investigación organizó la producción académicaen cuatro categorías: creatividad grupal, creatividad en equipo, creatividad colectiva y creatividad colaborativa. El análisis de las categorías reveló dos enfoques centrales de la creatividad: resultado y proceso. Nuestros resultados contribuyen a la consolidación de una comprensión integrada de la creatividad plural.A criatividade plural é foco de um interesse crescente nas pesquisas em administração. Entretanto, as produções acadêmicas permanecem dispersas, sem uma consolidação e compreensão dessa perspectiva. O objetivo deste artigo é revisar, integrar e consolidar a produção acadêmica sobre criatividade plural em administração. A pesquisa se sustenta em uma revisão sistemática da produção acadêmica nacional e internacional no campo da administração. A análise da produção acadêmica gerou quatro categorias: a criatividade em grupo, criatividade em equipe, criatividade coletiva e criatividade colaborativa. A análise das categorias revelou duas abordagens centrais: criatividade como resultado e criatividade como processo. Os resultados contribuem para a consolidação de um entendimento integrado da criatividade plural. FEAAC/UFC2022-09-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/ziphttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/7830110.19094/contextus.2022.78301Contextus - Contemporary Journal of Economics and Management; Vol 20: jan/dec 2022; 253-265Contextus – Revista Contemporánea de Economía y Gestión; Vol. 20: jan/dez 2022; 253-265Contextus – Revista Contemporânea de Economia e Gestão; v. 20: jan/dez 2022; 253-2652178-92581678-2089reponame:Contextus (Fortaleza. Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCengporhttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226474http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226475http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226477http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226478http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226479http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226480Copyright (c) 2022 Revista: apenas para a 1a. publicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Rafaela GonçalvesDavel, Eduardo 2022-09-06T11:28:14Zoai:periodicos.ufc:article/78301Revistahttp://periodicos.ufc.br/contextusPUBhttp://periodicos.ufc.br/contextus/oairevistacontextus@ufc.br2178-92581678-2089opendoar:2022-09-06T11:28:14Contextus (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management Creatividad plural: Panorama, desafíos y perspectivas para la producción académica en Administración Criatividade plural: Panorama, desafios e perspectiva para a produção acadêmica em Administração |
title |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management |
spellingShingle |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management Freitas, Rafaela Gonçalves collective creativity team creativity group creativity collaborative creativity creativity management creatividad colectiva creatividad en equipo creatividad en grupo creatividad colaborativa gestión de la creatividad criatividade coletiva criatividade em equipe criatividade em grupo criatividade colaborativa gestão da criatividade |
title_short |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management |
title_full |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management |
title_fullStr |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management |
title_full_unstemmed |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management |
title_sort |
Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management |
author |
Freitas, Rafaela Gonçalves |
author_facet |
Freitas, Rafaela Gonçalves Davel, Eduardo |
author_role |
author |
author2 |
Davel, Eduardo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Rafaela Gonçalves Davel, Eduardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
collective creativity team creativity group creativity collaborative creativity creativity management creatividad colectiva creatividad en equipo creatividad en grupo creatividad colaborativa gestión de la creatividad criatividade coletiva criatividade em equipe criatividade em grupo criatividade colaborativa gestão da criatividade |
topic |
collective creativity team creativity group creativity collaborative creativity creativity management creatividad colectiva creatividad en equipo creatividad en grupo creatividad colaborativa gestión de la creatividad criatividade coletiva criatividade em equipe criatividade em grupo criatividade colaborativa gestão da criatividade |
description |
Plural creativity is a growing interest in the management field of research. Academic production, however, remain dispersed, without consolidation and understanding of this perspective. This article aims to review, integrate, and consolidate academic production on plural creativity in management. The research is based on a systematic review of national and international academic production in the field of management. The analysis of academic production generated four categories: group creativity, team creativity, collective creativity, and collaborative creativity. The analysis of the categories revealed two central approaches: creativity as a result and creativity as a process. Our results contribute to the consolidation of an integrated understanding of plural creativity. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301 10.19094/contextus.2022.78301 |
url |
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301 |
identifier_str_mv |
10.19094/contextus.2022.78301 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226474 http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226475 http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226477 http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226478 http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226479 http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226480 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista: apenas para a 1a. publicação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista: apenas para a 1a. publicação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FEAAC/UFC |
publisher.none.fl_str_mv |
FEAAC/UFC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Contextus - Contemporary Journal of Economics and Management; Vol 20: jan/dec 2022; 253-265 Contextus – Revista Contemporánea de Economía y Gestión; Vol. 20: jan/dez 2022; 253-265 Contextus – Revista Contemporânea de Economia e Gestão; v. 20: jan/dez 2022; 253-265 2178-9258 1678-2089 reponame:Contextus (Fortaleza. Online) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Contextus (Fortaleza. Online) |
collection |
Contextus (Fortaleza. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Contextus (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacontextus@ufc.br |
_version_ |
1798045753622396928 |