Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Rafaela Gonçalves
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Davel, Eduardo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Contextus (Fortaleza. Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301
Resumo: Plural creativity is a growing interest in the management field of research. Academic production, however, remain dispersed, without consolidation and understanding of this perspective. This article aims to review, integrate, and consolidate academic production on plural creativity in management. The research is based on a systematic review of national and international academic production in the field of management. The analysis of academic production generated four categories: group creativity, team creativity, collective creativity, and collaborative creativity. The analysis of the categories revealed two central approaches: creativity as a result and creativity as a process. Our results contribute to the consolidation of an integrated understanding of plural creativity.
id UFC-12_68bc84f74664ee1bfcc664caa826043f
oai_identifier_str oai:periodicos.ufc:article/78301
network_acronym_str UFC-12
network_name_str Contextus (Fortaleza. Online)
repository_id_str
spelling Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management Creatividad plural: Panorama, desafíos y perspectivas para la producción académica en AdministraciónCriatividade plural: Panorama, desafios e perspectiva para a produção acadêmica em Administraçãocollective creativityteam creativitygroup creativitycollaborative creativitycreativity managementcreatividad colectivacreatividad en equipocreatividad en grupocreatividad colaborativagestión de la creatividadcriatividade coletivacriatividade em equipecriatividade em grupocriatividade colaborativagestão da criatividadePlural creativity is a growing interest in the management field of research. Academic production, however, remain dispersed, without consolidation and understanding of this perspective. This article aims to review, integrate, and consolidate academic production on plural creativity in management. The research is based on a systematic review of national and international academic production in the field of management. The analysis of academic production generated four categories: group creativity, team creativity, collective creativity, and collaborative creativity. The analysis of the categories revealed two central approaches: creativity as a result and creativity as a process. Our results contribute to the consolidation of an integrated understanding of plural creativity.La creatividad plural es un interés creciente en el campo de investigación de la Gestión. Las producciones académicas, sin embargo, permanecen dispersas, sin consolidación y comprensión de esta perspectiva. Este artículo tiene como objetivo revisar, integrar y consolidar las producciones académicas sobre la creatividad plural en la Gestión. La investigación se basa en una revisión sistemática de la producción académica nacional e internacional en Gestión. Este análisis de investigación organizó la producción académicaen cuatro categorías: creatividad grupal, creatividad en equipo, creatividad colectiva y creatividad colaborativa. El análisis de las categorías reveló dos enfoques centrales de la creatividad: resultado y proceso. Nuestros resultados contribuyen a la consolidación de una comprensión integrada de la creatividad plural.A criatividade plural é foco de um interesse crescente nas pesquisas em administração. Entretanto, as produções acadêmicas permanecem dispersas, sem uma consolidação e compreensão dessa perspectiva. O objetivo deste artigo é revisar, integrar e consolidar a produção acadêmica sobre criatividade plural em administração. A pesquisa se sustenta em uma revisão sistemática da produção acadêmica nacional e internacional no campo da administração. A análise da produção acadêmica gerou quatro categorias: a criatividade em grupo, criatividade em equipe, criatividade coletiva e criatividade colaborativa. A análise das categorias revelou duas abordagens centrais: criatividade como resultado e criatividade como processo. Os resultados contribuem para a consolidação de um entendimento integrado da criatividade plural. FEAAC/UFC2022-09-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/ziphttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/7830110.19094/contextus.2022.78301Contextus - Contemporary Journal of Economics and Management; Vol 20: jan/dec 2022; 253-265Contextus – Revista Contemporánea de Economía y Gestión; Vol. 20: jan/dez 2022; 253-265Contextus – Revista Contemporânea de Economia e Gestão; v. 20: jan/dez 2022; 253-2652178-92581678-2089reponame:Contextus (Fortaleza. Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCengporhttp://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226474http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226475http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226477http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226478http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226479http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226480Copyright (c) 2022 Revista: apenas para a 1a. publicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Rafaela GonçalvesDavel, Eduardo 2022-09-06T11:28:14Zoai:periodicos.ufc:article/78301Revistahttp://periodicos.ufc.br/contextusPUBhttp://periodicos.ufc.br/contextus/oairevistacontextus@ufc.br2178-92581678-2089opendoar:2022-09-06T11:28:14Contextus (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
Creatividad plural: Panorama, desafíos y perspectivas para la producción académica en Administración
Criatividade plural: Panorama, desafios e perspectiva para a produção acadêmica em Administração
title Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
spellingShingle Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
Freitas, Rafaela Gonçalves
collective creativity
team creativity
group creativity
collaborative creativity
creativity management
creatividad colectiva
creatividad en equipo
creatividad en grupo
creatividad colaborativa
gestión de la creatividad
criatividade coletiva
criatividade em equipe
criatividade em grupo
criatividade colaborativa
gestão da criatividade
title_short Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
title_full Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
title_fullStr Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
title_full_unstemmed Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
title_sort Plural creativity: Overview, challenges, and perspective for academic production in Management
author Freitas, Rafaela Gonçalves
author_facet Freitas, Rafaela Gonçalves
Davel, Eduardo
author_role author
author2 Davel, Eduardo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Freitas, Rafaela Gonçalves
Davel, Eduardo
dc.subject.por.fl_str_mv collective creativity
team creativity
group creativity
collaborative creativity
creativity management
creatividad colectiva
creatividad en equipo
creatividad en grupo
creatividad colaborativa
gestión de la creatividad
criatividade coletiva
criatividade em equipe
criatividade em grupo
criatividade colaborativa
gestão da criatividade
topic collective creativity
team creativity
group creativity
collaborative creativity
creativity management
creatividad colectiva
creatividad en equipo
creatividad en grupo
creatividad colaborativa
gestión de la creatividad
criatividade coletiva
criatividade em equipe
criatividade em grupo
criatividade colaborativa
gestão da criatividade
description Plural creativity is a growing interest in the management field of research. Academic production, however, remain dispersed, without consolidation and understanding of this perspective. This article aims to review, integrate, and consolidate academic production on plural creativity in management. The research is based on a systematic review of national and international academic production in the field of management. The analysis of academic production generated four categories: group creativity, team creativity, collective creativity, and collaborative creativity. The analysis of the categories revealed two central approaches: creativity as a result and creativity as a process. Our results contribute to the consolidation of an integrated understanding of plural creativity.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301
10.19094/contextus.2022.78301
url http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301
identifier_str_mv 10.19094/contextus.2022.78301
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
language eng
por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226474
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226475
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226477
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226478
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226479
http://periodicos.ufc.br/contextus/article/view/78301/226480
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista: apenas para a 1a. publicação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista: apenas para a 1a. publicação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/zip
dc.publisher.none.fl_str_mv FEAAC/UFC
publisher.none.fl_str_mv FEAAC/UFC
dc.source.none.fl_str_mv Contextus - Contemporary Journal of Economics and Management; Vol 20: jan/dec 2022; 253-265
Contextus – Revista Contemporánea de Economía y Gestión; Vol. 20: jan/dez 2022; 253-265
Contextus – Revista Contemporânea de Economia e Gestão; v. 20: jan/dez 2022; 253-265
2178-9258
1678-2089
reponame:Contextus (Fortaleza. Online)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Contextus (Fortaleza. Online)
collection Contextus (Fortaleza. Online)
repository.name.fl_str_mv Contextus (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv revistacontextus@ufc.br
_version_ 1798045753622396928