What is it like to be HOT?
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Argumentos : Revista de Filosofia (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufc.br/argumentos/article/view/19082 |
Resumo: | In a recent paper, Fisette tries to show that Brentano’s theory of consciousness can be considered as a higher order theory of consciousness (HOT), and a better one than Rosenthal’s because Brentano — unlike Rosenthal — can answer all the objections traditionally posed to HOT theories, introducing the idea of self-consciousness and the distinction between implicit and explicit consciousness. In this paper, I will first reconstruct Fisette’s main points, and then I pose some questions to his version of Brentano ́s theory. Finally I add some further reasons to reject higher order theories of consciousness. |
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What is it like to be HOT?Philosophy of mind. Brentano. Higher order theory of consciousness. Consciousness.Filosofia da mente. Brentano. Teoria de ordem superior da consciência. Consciência.In a recent paper, Fisette tries to show that Brentano’s theory of consciousness can be considered as a higher order theory of consciousness (HOT), and a better one than Rosenthal’s because Brentano — unlike Rosenthal — can answer all the objections traditionally posed to HOT theories, introducing the idea of self-consciousness and the distinction between implicit and explicit consciousness. In this paper, I will first reconstruct Fisette’s main points, and then I pose some questions to his version of Brentano ́s theory. Finally I add some further reasons to reject higher order theories of consciousness. Em um artigo recente, Fisette tenta mostrar que a teoria da consciência de Brentano pode ser considerada como uma teoria de ordem superior da consciência (HOT), e uma teoria melhor que a de Rosenthal, porque Brentano, diferentemente de Rosenthal, pode responder a todas as objeções tradicionalmente feitas às teorias HOT, ao introduzir a ideia de uma auto-consciência e da distinção entre consciência implícita e explícita. Neste artigo, eu primeiramente reconstruirei os pontos principais de Fisette, e então questionarei a sua versão da teoria de Brentano. Finalmente, proponho algumas razões adicionais para rejeitar teorias de ordem superior da consciência. Universidade Federal do Ceará2015-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufc.br/argumentos/article/view/19082Argumentos - Revista de Filosofia; No 13Argumentos - Periódico de Filosofia; Núm. 13Argumentos - Revista de Filosofia; n. 131984-42551984-4247reponame:Argumentos : Revista de Filosofia (Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://periodicos.ufc.br/argumentos/article/view/19082/29800Copyright (c) 2017 Argumentosinfo:eu-repo/semantics/openAccessPérez, Diana I.2021-03-13T01:27:54Zoai:periodicos.ufc:article/19082Revistahttp://www.filosofia.ufc.br/argumentosPUBhttp://periodicos.ufc.br/argumentos/oaiargumentos@ufc.br||1984-42551984-4247opendoar:2021-03-13T01:27:54Argumentos : Revista de Filosofia (Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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