TRAVEL NARRATIVE:: INDIVIDUAL EXPERIENCES IN URBAN SPACES PROMOTION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferraz, Maria Eduarda Campos de Sá
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Freitas, Silvia Helena Belmino
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Passagens
Texto Completo: http://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/80853
Resumo: This article aims to discuss the roles played by digital content creators, that produce traveling content, in order to find contributions in their narratives and what they can offer to their audiences, as well as to identify the main characteristics of these publications. We used Content Analysis (Bardin, 2009) as a methodology, which enabled the choice of sample and the elaboration of the categories analyzed: a) travel narrative; b) information of tourist interest and c) personal experience of place. Two information channels were analyzed: Amanda Viaja and Oh, my friend!, and it is concluded that channels, blogs and other social network on the internet serve to consolidate the brand of places and/or build images and imaginaries.
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spelling TRAVEL NARRATIVE:: INDIVIDUAL EXPERIENCES IN URBAN SPACES PROMOTIONNarrativas de viagem: as experiências individuais nas promoções dos espaços urbanosThis article aims to discuss the roles played by digital content creators, that produce traveling content, in order to find contributions in their narratives and what they can offer to their audiences, as well as to identify the main characteristics of these publications. We used Content Analysis (Bardin, 2009) as a methodology, which enabled the choice of sample and the elaboration of the categories analyzed: a) travel narrative; b) information of tourist interest and c) personal experience of place. Two information channels were analyzed: Amanda Viaja and Oh, my friend!, and it is concluded that channels, blogs and other social network on the internet serve to consolidate the brand of places and/or build images and imaginaries.Este artigo tem como objetivo discutir sobre os papéis desempenhados pelos criadores de conteúdo digital de viagens, no sentido de encontrar contribuições em suas narrativas e o que podem possibilitar aos públicos, bem como identificar as principais características dessas publicações. Como metodologia utilizou-se a Análise de Conteúdo (Bardin, 2009), que possibilitou a escolha da amostra e a elaboração de categorias de análise: a) narrativa de viagem; b) informação de interesse turístico e c) experiência pessoal de lugar. Foram analisados dois canais de informações, o Amanda Viaja e o Oh, my friend!, e conclui-se que canais, blogs e outras redes sociais na internet, servem para consolidar a marca dos lugares e/ou construir imagens e imaginários.Universidade Federal do Ceará2022-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/8085310.36517/psg.v13iesp.80853Passagens: Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Ceará; Vol. 13 No. esp (2022): Dossiê Comunicação, Cidade e Viagens; 77-93Passagens: Periódico del Programa de Posgrado en Comunicación de la UFC; Vol. 13 Núm. esp (2022): Dossiê Comunicação, Cidade e Viagens; 77-93Passagens: Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Ceará; v. 13 n. esp (2022): Dossiê Comunicação, Cidade e Viagens; 77-932179-993810.36517/psg.v13iespreponame:Revista Passagensinstname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/80853/227484Copyright (c) 2022 Passagensinfo:eu-repo/semantics/openAccess Ferraz, Maria Eduarda Campos de SáFreitas, Silvia Helena Belmino2022-12-31T03:10:33Zoai:periodicos.ufc:article/80853Revistahttp://periodicos.ufc.br/passagens/PUBhttp://periodicos.ufc.br/passagens/oaipassagensufc@gmail.com2179-99382179-9938opendoar:2022-12-31T03:10:33Revista Passagens - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
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