Ethnography of a City Redesigned by Graffiti
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | http://www.periodicos.ufc.br/revcienso/article/view/2427 |
Resumo: | The purpose of this paper is to present some of ethnographic research field routes in which we analyze the tensions, conflicts, disputes, resistance and also compliance and deformities in the construction of visibility/invisibility of graffiti artist Santa Maria, countryside of Rio Grande do Sul. The data indicate a large semantic effervescence around the graffiti artist, and you can interpret the city as a common that is shared by multiple and conflicting individual perceptions, more specifically, the graffiti as a point of disagreement meetings. Construction processes of visibility/invisibility of graffiti artist design and redesign the ethnographer’s atittude, as if, somehow, the graffiti could exemplify the interpretativism or embody the thick description. |
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Ethnography of a City Redesigned by GraffitiEtnografia de uma Cidade Redesenhada pela Pichação/GraffitiGraffitiVisibility/InvisibilityCityInterpretativism.Pichação/GraffitiVisibilidades/InvisibilidadesCidadeInterpretativismoThe purpose of this paper is to present some of ethnographic research field routes in which we analyze the tensions, conflicts, disputes, resistance and also compliance and deformities in the construction of visibility/invisibility of graffiti artist Santa Maria, countryside of Rio Grande do Sul. The data indicate a large semantic effervescence around the graffiti artist, and you can interpret the city as a common that is shared by multiple and conflicting individual perceptions, more specifically, the graffiti as a point of disagreement meetings. Construction processes of visibility/invisibility of graffiti artist design and redesign the ethnographer’s atittude, as if, somehow, the graffiti could exemplify the interpretativism or embody the thick description. A proposta deste artigo é apresentar alguns itinerários de campo da pesquisa etnográfica em que analisamos as tensões, conflitos, disputas, resistências e também conformidades e deformidades na construção das visibilidades/invisibilidades dos pichadores/grafiteiros de Santa Maria, interior do Rio Grande do Sul. Os dados indicam uma grande efervescência semântica em torno da pichação/graffiti, sendo possível interpretar a cidade como um comum que é partilhado por múltiplas e discordantes percepções individuais, mais especificamente, a pichação/graffiti como um ponto de encontros discordantes. Os processos de construção das visibilidades/invisibilidades dos pichadores/grafiteiros desenham e redesenham a postura do etnógrafo, como se, de certa forma, a pichação/graffiti pudesse exemplificar o interpretativismo ou encarnar a descrição densa.Universidade Federal do Ceará2016-01-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicos.ufc.br/revcienso/article/view/2427Revista de Ciências Sociais (Social Sciences' Journal); Vol. 46 No. 1 (2015): A cidade como campo de pesquisa; 119-141Revista de Ciências Sociais (Revista de Ciencias Sociales); Vol. 46 Núm. 1 (2015): A cidade como campo de pesquisa; 119-141Revista de Ciências Sociais; v. 46 n. 1 (2015): A cidade como campo de pesquisa; 119-1412318-46200041-8862reponame:Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://www.periodicos.ufc.br/revcienso/article/view/2427/1903Copyright (c) 2018 Revista de Ciências Sociaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Zulmira NewlandsGarrabé, LaureDantas, Rodrigo Nathan Romanus2018-10-29T20:38:32Zoai:periodicos.ufc:article/2427Revistahttp://periodicos.ufc.br/revciensoPUBhttp://www.periodicos.ufc.br/index.php/revcienso/oai||rcs.ufc@gmail.com|| cunhafilho@ufc.br2318-46200041-8862opendoar:2018-10-29T20:38:32Revista de Ciências Sociais - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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