Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Valle, Lorena Peixoto do
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26571
Resumo: The study deals with the creative economy and its innovative potential in relation to the brands that have a sustainable identity in the fashion of Ceará. Aiming to verify if it is possible for a company to remain sustainable and grow within the premises observed in the creative economy movement, four brands were studied that originated within the state of Ceará. It was sought to understand through a questionnaire applied to brands the potential growth of the business following the concept of sustainability and the trends presented by the creative industry. Historical aspects and statistical data on the creative economy in Brazil, fashion in the ceará and sustainability were also discussed. The results showed that these brands have considerable growth prospects, and that despite finding some barriers in the areas of public promotion and consumer awareness, they are betting on strengthening local fashion through innovative ideas applied in the production of their pieces.
id UFC-7_034346e2c07e7192540bbeee4138ed17
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/26571
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativaSustainable Branding: A New Setting for the Creative EconomyEconomia CriativaSustentabilidadeModaCriatividadeThe study deals with the creative economy and its innovative potential in relation to the brands that have a sustainable identity in the fashion of Ceará. Aiming to verify if it is possible for a company to remain sustainable and grow within the premises observed in the creative economy movement, four brands were studied that originated within the state of Ceará. It was sought to understand through a questionnaire applied to brands the potential growth of the business following the concept of sustainability and the trends presented by the creative industry. Historical aspects and statistical data on the creative economy in Brazil, fashion in the ceará and sustainability were also discussed. The results showed that these brands have considerable growth prospects, and that despite finding some barriers in the areas of public promotion and consumer awareness, they are betting on strengthening local fashion through innovative ideas applied in the production of their pieces.O estudo aborda a economia criativa e seu potencial inovador diante das marcas que possuem uma identidade sustentável na moda Cearense. Objetivando veririficar se é possível uma empresa continuar sendo sustentável e crescer dentro das premissas observadas no movimento da economia criativa, foram estudadas quarto marcas que tiveram sua origem dentro do estado do Ceará. Buscou-se compreender através de questionário aplicado às marcas o potencial crescimento do negócio seguindo o conceito de sustentabilidade e as tendências apresentadas pela industria criativa. Foram abordados também aspectos históricos e dados estatísticos sobre a economia criativa no Brasil, moda no ceará e sustentabilidade. Os resultados mostraram que essas marcas possuem perspectivas de crescimento considerável, e que apesar de encontrarem algumas barreiras nos quesitos fomentos públicos e conscientização do consumidor, elas apostam no fortalecimendo da moda local por meio de idéias inovadoras aplicadas na produção das suas peças.Souza, Walkíria Guedes deValle, Lorena Peixoto do2017-10-10T22:56:38Z2017-10-10T22:56:38Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfVALLE, Lorena Peixoto do. Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa. 2017. 25 f. Artigo (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26571porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-23T18:29:02Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26571Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T19:03:11.936446Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
Sustainable Branding: A New Setting for the Creative Economy
title Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
spellingShingle Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
Valle, Lorena Peixoto do
Economia Criativa
Sustentabilidade
Moda
Criatividade
title_short Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
title_full Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
title_fullStr Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
title_full_unstemmed Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
title_sort Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa
author Valle, Lorena Peixoto do
author_facet Valle, Lorena Peixoto do
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Souza, Walkíria Guedes de
dc.contributor.author.fl_str_mv Valle, Lorena Peixoto do
dc.subject.por.fl_str_mv Economia Criativa
Sustentabilidade
Moda
Criatividade
topic Economia Criativa
Sustentabilidade
Moda
Criatividade
description The study deals with the creative economy and its innovative potential in relation to the brands that have a sustainable identity in the fashion of Ceará. Aiming to verify if it is possible for a company to remain sustainable and grow within the premises observed in the creative economy movement, four brands were studied that originated within the state of Ceará. It was sought to understand through a questionnaire applied to brands the potential growth of the business following the concept of sustainability and the trends presented by the creative industry. Historical aspects and statistical data on the creative economy in Brazil, fashion in the ceará and sustainability were also discussed. The results showed that these brands have considerable growth prospects, and that despite finding some barriers in the areas of public promotion and consumer awareness, they are betting on strengthening local fashion through innovative ideas applied in the production of their pieces.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-10T22:56:38Z
2017-10-10T22:56:38Z
2017
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv VALLE, Lorena Peixoto do. Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa. 2017. 25 f. Artigo (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26571
identifier_str_mv VALLE, Lorena Peixoto do. Marcas sustentáveis: um novo cenário para a economia criativa. 2017. 25 f. Artigo (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26571
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029047949590528