Dancinha ou quando o fascismo inaugura uma dramaturgia
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/70250 |
Resumo: | How to talk about choreography based on political thinking in dance after the 2018 presidential elections in Brazil? This is the provocation for the writing of this article divided into three acts, the content of which proposes a dramaturgical analysis of the socalled pro-Bolsonaro bizarre dance, which emerged in Fortaleza in the year 2018. This writing emerges as a derivation of the intense discussion held in the discipline Special Topics III, offered in the Graduate Program in Arts of the UFC, taught by Prof. Dr. Pablo Assumpção. As in the "somato-tangle politic" raised in this discipline, this article proposes the creation of a dialogue from some Marxist theories thought by authors that will lead their certain concepts to a poetic entanglement whose political actions pervade the body and, in this case, the dance. |
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Dancinha ou quando o fascismo inaugura uma dramaturgiaBizarre dance or when fascism inaugurates a dramaturgyCorpoCoreografiaDançaDramaturgiaPolíticaHow to talk about choreography based on political thinking in dance after the 2018 presidential elections in Brazil? This is the provocation for the writing of this article divided into three acts, the content of which proposes a dramaturgical analysis of the socalled pro-Bolsonaro bizarre dance, which emerged in Fortaleza in the year 2018. This writing emerges as a derivation of the intense discussion held in the discipline Special Topics III, offered in the Graduate Program in Arts of the UFC, taught by Prof. Dr. Pablo Assumpção. As in the "somato-tangle politic" raised in this discipline, this article proposes the creation of a dialogue from some Marxist theories thought by authors that will lead their certain concepts to a poetic entanglement whose political actions pervade the body and, in this case, the dance.Como falar de coreografia a partir de um pensamento político em dança, após as eleições presidenciais de 2018 ocorridas no Brasil? Esta é a provocação para a escrita desse artigo divido em três atos cujo teor propõe uma análise dramatúrgica da chamada dancinha pró-Bolsonaro, surgida em Fortaleza no ano de 2018. Esta escrita emerge como uma derivação da intensa discussão realizada na disciplina Tópicos Especiais III, ofertada no Programa de Pós-graduação em Artes da UFC, ministrada pelo Prof. Dr. Pablo Assumpção. Como na “somato-política do emaranhado” levantada na referida disciplina, este artigo propõe a criação de um diálogo a partir de algumas teorias marxistas pensadas por autores (as) que vão conduzir seus determinados conceitos a um emaranhado poético cujas ações políticas perpassam o corpo e, neste caso, a dança.Faces da História2023-01-25T12:06:20Z2023-01-25T12:06:20Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfTORRES, Thiago Mota. Dancinha ou quando o fascismo inaugura uma dramaturgia. Faces da História, Assis, v. 6, n. 1, p. 410-424, jan./jun., 2019.2358-3878http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/70250Torres, Thiago Motaporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-25T12:06:20Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/70250Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:47:08.165612Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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